Jump to content

Attributet följer inte med till kundvagnen


J.Blomqvist

Recommended Posts

I min webbshop ska man kunna välja om produkten i fråga ska vara röd eller svart. Därför har jag skapat en grupp som heter färg. I gruppen färg har jag skapat två attribut, ett attribut ”Röd” och ett attribut ”Svart”.

Sedan har jag skapat två enkla attributkombinationer.
En kombination med den röda produkten och en kombination med den svarta (den svarta är default).

När jag tillsist ska placera produkten i kundvagnen så väljer jag ”röd” i dropdown-menyn, men ändå så läggs den svarta produkten (som är default) i kundvagnen.

Hur får jag med mig rätt attribut till kundvagnen?

Link to comment
Share on other sites

Har testat detta i en annan webbshop och la upp attributkombinationerna på samma sätt och i den webbshoppen fungerade det.

När man lägger till i varukorgen på den webbshoppen som fungerar så glider varan elegant upp och lägger sig i varukorgen uppe till höger.

I webbshopen som inte fungerar så hoppar bara sidan till och varan lägger sig i korgen, men som sagt endast default-attributen följer med. Alltså ingen "animation" när man lägger till varan.

Någon som har en aning om vad felet kan bero på?
Om jag visste vilken/vilka filer som felet låg i så skulle man kunna testa att ersätta dem med filerna från den fungerande webbshoppen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...