Jump to content

Problemen: prijzen die zichzelf aanpassen


michelr

Recommended Posts

Hey,

Ik ben nieuw op dit forum en nieuw met het PrestaShop CMS.
Momenteel ben ik vanalles aan het testen in de CMS en alles gaat vrij vlot tot ik op het volgende ben gestoten:

Ik verkoop bijvoorbeeld 100 posters voor 223,5€ (excl BTW). Ik selecteer in het vakje tax: 21% (aangezien dit voor België is) duw op save. Nu heb ik een product combinatie toegevoegd namelijk: 200 posters waarbij de prijs moet stijgen met 11€.

In mijn instellingen van Prestashop staat dat de website prijzen moet laten zien exclusief btw. Nu het volgende, de prijzen passen zichzelf aan. Bv. Ik wil 200 producten van het hierboven vermelde goed dan zou dit mij in principe 234,5€ moeten kosten exclusief BTW. De site geeft het volgende weer: 232,59 exclusief BTW.

Indien ik dan het vakje tax: 21% in de backend bij het product op "no tax" zet toont hij wel het juiste resultaat: 234,5€...

Doe ik iets fout? Of zit er ergens een bug?

Michel

Link to comment
Share on other sites

Jammer genoeg is het probleem nog niet weg. Als ik standaard producten heb werkt dit perfect. Wanneer ik een product combinatie toevoeg en de prijs moet stijgen met 11€ dit maar met 10,20 stijgt.

Ik zal morgenavond nog eens wat rondprullen om te zien of ik fatsoenlijke zones kan maken.

Nog een goede avond,
Michel

Link to comment
Share on other sites

Probleem gevonden...
Als je een productcombinatie maakt en de prijs moet bv stijgen dan moet je het bedrag inclusief btw bij de stijging zetten.

Stel je product kost standaard 100€ -> 121€ inclusief BTW
Nu via een optie moet je product 200€ kosten exclusief BTW (242€ inclusief BTW als je BTW 21% is) -> bij product combinatie: increase moet je het bedrag 121 zetten aangezien.
Stel je product moet 300€ kosten exclusief BTW (363 inclusief btw) dan moet je 363 - 121 doen en dit is gelijk aan 242 -> increase met 242...

Dus de fout was, prestashop berekent de nieuwe prijzen adh van het bedrag inclusief BTW en niet exclusief BTW. Veraderlijk ding dus ;).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...