Jump to content

OPGELOST -Webwinkel naar domein verhuizen


Recommended Posts

Ik heb al veel berichtjes gelezen maar kom er niet echt uit. Ik heb een bestaande winkel (logivertwinkel) op mijn domeinnaam staan. Ik ben nu bezig met een nieuwe webwinkel van prestashop en deze staat tijdelijk op een ander adres. Nu wil ik deze overzetten naar mijn domeinnaam maar ik begin een beetje huiverig te worden omdat ik zie dat het niet zo makkelijk gaat. Iemand die mij kan helpen stap-voor-stap om het overzetten makkelijk te maken? Misschien een link naar een duidelijk topic. Alvast bedankt!

Edited by Eriekje (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Inmiddels is mijn oude winkel weg, deze stond op www.kriddies.nl. Mijn nieuwe winkel staat op eriekje.dds.nl en moet dus naar kriddies.nl. Kriddies stond in een speciale map en eriekje.dds staat in de root. Ik heb met verschillende topics geprobeerd om de winkel te "verhuizen" maar eigenlijk is het alleen het aanpassen van de domeinnamen zoals ik begrijp omdat alles al bij de juiste provider staat. Ik heb in de database de verschillende linken aangepast. Maar zodra ik in ga loggen in de BO krijg ik toch de melding dat ik mijn domeinnaam niet juist is. Zie ik iets over het hoofd?

Link to comment
Share on other sites

hoi nee ,,

het is niet alleen een kwestie van domeinnamen aanpassen

je moet op het nieuwe domein een database aanmaken en dan de copie van je database importeren

echter moet je dan eerst in je database de urls aanpassen ,,,

dan moet je uiteraard ook de bestanden oververhuizen ,,naar betreffende map

en je config aanpassen en laten verwijzen naar de map waar je nieuwe shop instaat 

of je moet hem in de root van kriddies zetten

daarbij moet je ook weer alle rechten goed zetten van de mappen en bestanden

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik zeg het waarschijnlijk verkeerd maar ik heb van mijn provider 1 database gekregen. Zodra ik inlog via phpmyadmin kom ik dus in deze database terecht. Als ik een nieuwe database wil aanmaken staat er dat ik geen rechten heb om dit te doen of zit ik nu helemaal fout te denken? 

Link to comment
Share on other sites

ow ok nee je zit goed ,, 

dan moet je of deze database leeg maken en voor prestashop gaan gebruiken of verwijderen en een nieuwe aanmaken

als deze database reeds in gebruik is voor een andere website

kan je dus helaas met 1 database niks ,,,

wel vreemd vaak genoeg heb je iets van 5 databases ter beschikking

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoe kan ik er dan achter komen of er mijn andere winkels hier gebruik van maken? Ik ben een echte leek wat dat betreft... Nog even voor de duidelijkheid: Al mijn winkels lopen via deze provider dus volgens mij ook via deze database? In deze database heb ik ook de installatie gedaan...

 

Inmiddels is het met een hele eenvoudige handeling gelukt! Aanpassen van een mapje bij de provider en klaar! Heb er natuurlijk wel een hele dag overgedaan om daar achter te komen. Bedankt voor het meedenken!

Edited by Eriekje (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...