Jump to content

[LØST] registrering, gæst, kunde m.v.


Camillasc

Recommended Posts

Hej

 

Jeg er næsten færdig med at sætte min shop op, mangler blot lidt oversættelse. Men min checkout virker ikke.

 

Dels virker gæste checkout ikke og det ville jeg gerne, pt har jeg slet ikke brug for at man kan registrere sig som kunde. Dernæst er der felter som er obligatoriske der mangel som fx postnummer og der er en række felter som er obligatoriske som mine kunder ikke kan udfylde da de er b2c kunder.

 

Jeg har sat siden op til kun at være b2c, jeg har forsøgt med både one-page-checkout og med 5-trins checkout. Jeg har forsøgt med ændringer under land i lokalisering, men intet hjælper.

 

Det eneste jeg i virkeligheden har behov for at vide når folk køber noget er

 

Navn

Efterhanv

Adresse

Postnummer

By

Mobilnummer

Mail

 

Håber nogen kan hjælpe. På forhånd tak

 

Siden er www.gronnegavtyve.dk

 

Edited by Camillasc (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Camilla

 

Jeg kan kun anbefale dig, at investere i et one page checkout modul som det fra www.canin.sk

 

Det gør det meget nemmere for kunden at gennemføre et køb og nemmere for dig at konfigurere som du vil.

 

Derudover ville jeg overveje om der ikke skulle komme en popup efter, at kunden har lagt noget i kurven.. Som din side er nu, tror jeg dine kunder vil have svært ved, at lokalisere din indkøbskurv.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan hjælpe dig med at fjerne Hr, fru mv...

 

Det gør du her. Kunder -> Titler -> fjern de titler der står her så forsvinder det felt under din ordre registrering.

 

Det ser ud som om du har haft bokset lidt med oversætningerne. Hvis du prøver at opdatere dit danske sprog så burde den rette de engelske ord der står hist og pist ind igen til dansk. HVis du har nogle specielle ændringer du har lavet bortfalder de dog.

 

Som betalings løsning kan jeg se du bruger Paypal det er også fint, prøv at kigge på Paymill.com de modtager også dankort og du betaler kun et lille gebyr for hver transaktion.

 

Mvh.

Tonny

Wallstickr.dk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tak for alle svarene. Jeg bruger Prestashop 1.6 med et betalings theme (http://addons.prestashop.com/en/children/16629-responsive-uhupage-theme-192-v16.html). Jeg synes det er fedt, men der har været lidt her og der og jeg ikke har kunnet ændre på og jeg kan ikke rigtig finde nogen kontaktoplysninger

 

Som udgangspunkt synes jeg ikke det så ud til at det var oversat, så jeg har lavet alle oversættelser selv, men jeg vil prøve at opdatere det danske sprog (måske)

 

Mht. kurv popup så er det klart en god ide, sad faktisk lige i går og tænkte hvordan jeg kunne gøre det mere tydeligt.

 

Og paypal er fordi det kender jeg og bruger det på min anden shop men vil kigge på det der paymill.com, skal man ikke have en nets aftale der?

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle svarene. Jeg bruger Prestashop 1.6 med et betalings theme (http://addons.prestashop.com/en/children/16629-responsive-uhupage-theme-192-v16.html). Jeg synes det er fedt, men der har været lidt her og der og jeg ikke har kunnet ændre på og jeg kan ikke rigtig finde nogen kontaktoplysninger

 

Som udgangspunkt synes jeg ikke det så ud til at det var oversat, så jeg har lavet alle oversættelser selv, men jeg vil prøve at opdatere det danske sprog (måske)

 

Mht. kurv popup så er det klart en god ide, sad faktisk lige i går og tænkte hvordan jeg kunne gøre det mere tydeligt.

 

Og paypal er fordi det kender jeg og bruger det på min anden shop men vil kigge på det der paymill.com, skal man ikke have en nets aftale der?

 

Paymill betaling kræver kun en aftale med dem. så du slipper for en aftale med nets og det månedlige gebyr i stedet skal du så betale lidt hver gang du har en transaktion. 0,28 euro er jeg sat til.

Link to comment
Share on other sites

Nu bliver det off topic - men Paymill tager 2,95% af beløbet for hver ordre plus 0,28 euro i gebyr - og du kan ikke modtage rene dankort (ikke at mange bruger dem, men dog lige en detalje, du ikke har med)

 

Så der skal vist lige lidt mere udregning til, end at man betaler 0,28 euro, da det slet ikke holder. Simpelt regnestykke: En ordre på 1000 kr. koster 29,5 kr. i gebyr + ca. 2,1 kr. i fast gebyr hos Paymill.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...