Jump to content
Sign in to follow this  
Isakonline

Faktura modul

Recommended Posts

Någon som vet var man kann hitta en enkel faktura modul ?

Tacksam för svar & ni får gärna ge lite tips på länkar var man kan hitta billiga och bra themes på svenska !

Mvh // Isak

Hittade efter sökande en modul men nu är min fråga när jag laddar upp den så verkar den inte hamna någonstans jag får bara meddelandet Module downloaded successfully men jag kan inte hitta den någonstans ?

Mv // Isak

Under fliken moduler, scrolla ned till "betalningar", där borde den ligga.
Näe, den hamnade under "payments" först, du måste installera den där - sen finns den i moduler också.

Ska den skapa själva fakturan när man klickar på invoice/invoice #xxx och skapa fraktsedel el dyl om man klickar på devivery slip?
Inga av dessa funkar för mig.
Och finns det inga konfigureringsmöjligheter?
PS 1.2.4

/Mats

Jag har samma uppfattningar och gjorde detta inlägg i modultråden, den engelska:

Hi.

I tested both modules, but there are 3 things i am missing:

1. The possibility to “configure” the invoice with a cost for the invoice.

2. The cost should show up in the cart.

2. The customers cost should also be visible in the invoice that the backoffice produce, if not i will be forced to make a manual invoice.
(Or is there someting i have missed?)

One more thing: It would be nice with a line space, or at least a small gap between “Customer type:” and “Social security number:”

Ska den skapa själva fakturan när man klickar på invoice/invoice #xxx och skapa fraktsedel el dyl om man klickar på devivery slip?
Inga av dessa funkar för mig.
Och finns det inga konfigureringsmöjligheter?
PS 1.2.4

/Mats

Ingen som vet?
Jag får alltså ett tomt dokument i FF och "sidan kan inte hittas" i IE när jag klickar på det som borde(?) öppna ett pdf-dokument

/Mats

Fakturan öppnas i alla fall för mig, har du ändrat status för ordern, alltså märkt den som under bearbetning, betalning mottagen eller levererad.
Innan du gjort det kan ingen faktura skapas.

Den blev "preparation in progress" automatiskt, att ändra till "payment accepted" eller "delivered" verkar ologiskt, men ger i vart fall samma beteende. :-(

/Mats

När jag klickar försöker den öppna http://mohsart.se/admin/pdf.php?id_order=16&pdf;Med resulatet (i FF)
Webbplatsen kan inte visa sidan
HTTP 500
Mest sannolika orsaker:
•Webbplatsen underhålls.
•Det finns ett programmeringsfel i webbplatsen.

Jag gissar att jag lyckats sabba nån fil i samband med (av-) installation av annan modul...

/Mats

När jag tittar på länken till min faktura (invoice) så är sökvägen:

http://www.-------.se/prestashop/admin---/pdf.php?id_order=9&pdf;

Mmm, & ställer till det här, tydligen. Samma för mig iaf, men funkar som sagt inte :-/

/Mats

Är du säker på att du har rätt CHMOD?

Ttror inte att det är det, men kolla i alla fall att du har 644 på pdf.php i adminmappen

Verkar ju som om den inte lyckats skapa någon PDF, och då larmar systemet för att det inte finns något dukument att öppna...

Ser nu att du antagligen försökt öppna invoice från köparens inloggningsmeny? (inte från backoffice?)

Min länk som jag får där ser ut som följer: http://www.--------.se/prestashop/pdf-invoice.php?id_order=13