MonsterM Posted August 17, 2014 Share Posted August 17, 2014 Hejsan, Provar min lycka här då de inte verkar tycka det är ett problem i engelska forumet. Jag skulle vilja ändra hur "Kategorier +" öppnas. Som det är idag så öppnas den direkt man rör på den. Vilket är otroligt irriterande om man ska scrolla ner. Jag vill att trädet öppnas när man klickar på den, inte när man rör på den. Det samma gäller för varukorgen. Hoppas det är någon med mer kunskaper i kodning än jag som tycker detta måste åtgärdas och har tips till mig. Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
MonsterM Posted August 19, 2014 Author Share Posted August 19, 2014 Det var en enkel lösning. Tog bort "touchstart" så topp menyn bara expanderar vid klick i blocktopmenu.js function mobileInit() { categoryMenu.superfish('destroy'); $('.sf-menu').removeAttr('style'); mCategoryGrover.on('click', function(e){ $(this).toggleClass('active').parent().find('ul.menu-content').stop().slideToggle('medium'); return false; }); $('.sf-menu > li > ul').addClass('menu-mobile clearfix').parent().prepend('<span class="menu-mobile-grover"></span>'); $(".sf-menu .menu-mobile-grover").on('click', function(e){ var catSubUl = $(this).next().next('.menu-mobile'); if (catSubUl.is(':hidden')) { catSubUl.slideDown(); $(this).addClass('active'); } else { catSubUl.slideUp(); $(this).removeClass('active'); } return false; }); $('#block_top_menu > ul:first > li > a').on('click', function(e){ var parentOffset = $(this).prev().offset(); var relX = parentOffset.left - e.pageX; if ($(this).parent('li').find('ul').length && relX >= 0 && relX <= 20) { e.preventDefault(); var mobCatSubUl = $(this).next('.menu-mobile'); var mobMenuGrover = $(this).prev(); if (mobCatSubUl.is(':hidden')) { mobCatSubUl.slideDown(); mobMenuGrover.addClass('active'); } else { mobCatSubUl.slideUp(); mobMenuGrover.removeClass('active'); } } }); } 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutars Posted October 11, 2014 Share Posted October 11, 2014 Bravo! Hur kan folk inte tycka att detta är ett problem? Minnesanteckning: Radera " touchstart" Line 84: mCategoryGrover.on('click touchstart', function(e){ Line 91: $(".sf-menu .menu-mobile-grover").on('click touchstart', function(e){ Line 107: $('#block_top_menu > ul:first > li > a').on('click touchstart', function(e){ Tack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts