Jump to content

Varför ingen förändring vid uppgradering till 1.6?


Hermes_Stockholm

Recommended Posts

Hej, är en riktig nybörjare på Prestashop som nu har uppdaterad från 1.5xx till 1.6.0.9.

 

Jag använder Oderland som webbhotell och deras tjänst via Softaculous som uppdateringsmetod.

 

Nu till min fråga! När jag går nu går in i backoffice har allt ändrats och enligt info så har jag nu PrestaShop version: 1.6.0.9. men inget har förändrats på Front office? Förutom att vissa saker och lite info i Follow us m.m. har tappats.

 

I admin så har jag uppdaterat alla moduller som krävt det men vad krävs för att ändra layouten på Frontoffice?

 

MVH

Tommy - www.arctida.com

 

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig kört en uppgradering av PrestaShop via Softaculous. En uppgradering via den "vanliga" uppgraderingsmodulen har inställningar för hur default-temat ska uppdateras. Det ser ut som att du fortfarande kör temat för 1.5, d.v.s. defaulttemat har förmodligen inte uppdaterats. Kolla hur det ser ut under Inställningar->Teman. Defaulttemat för 1.6 heter default-bootstrap.

Edited by Patrik Lindblom (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Tack för snabbt svar och för att du visade mig i rätt riktning. Jag fick installera om temat även fast det stod att default-bootstrap användes.

 

Något verkar ha gått fel vid installationen så jag kanske återkommer med fler frågor. Men nu har jag en hel det jobb framför mig märker jag.

 

MVH

Tommy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...