Jump to content

Nyt ePay betalingsmodul v. 2.1


marklade

Recommended Posts

Vi har i går hos ePay lanceret et opdateret betalingsmodul til Prestashop. Modulet er at finde i version 2.1 her:

http://www.epay.dk/support/moduls.asp#PrestaShop

Nye funktioner:

- Muligt at benytte betalingsformular i integreret layout
- Ved brug af API / Remote Interface synkroniseres transaktions informationer automatisk ind i shoppen.

Læs mere på ovenstående link.

Med venlig hilsen / Kind Regards

Mark Lade
ePay | Dit Online Betalingssystem

Link to comment
Share on other sites

hmm, uden at være en haj til php fandt jeg fejlmeddelelsen i epay.php på linie 609

        // Calculate md5
       $md5stamp = '';
       if (Configuration::get('EPAY_MD5MODE')) {
           $md5stamp = md5($this->get_iso_code($currency->iso_code) . $total . $id_cart . Configuration::get('EPAY_MD5KEY'));
       }

       if (!Validate::isLoadedObject($address) OR !Validate::isLoadedObject($customer))
           return 'Payment error: (invalid address or customer)';

       if(isset($_REQUEST['error'])) {
           $smarty->assign('errors', urldecode($_REQUEST['errortext']));
       }



Så jeg går ud fra det er fordi den ikke kan finde kunde variablerne.. Men ordren går stadig fint igennem.. hmm...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører 1.2.4. Men jeg prøvede at installere en 1.2.5 på min server med samme resultat.

Jeg prøvede at slå relay fra, og får jo derved den gamle popup men med den eneste forskel at den logger kunden ud og sender dem til forsiden i stedet for deres konto.

Jeg slog forøvrigt Google Analytics fra som i snakker om i den anden tråd, men så fik jeg bare fejlmeddelelsen før betalingsvinduet i stedet for efter...

Link to comment
Share on other sites

Det lyder meget mærkeligt.

Jeg har slet ikke nogen problemer med det nye modul, og kan kun genkende problemet med "Payment error: (invalid address or customer)", hvilket der er løsning på vej.

Har du andre særlige moduler eller tilpasninger?
Har du prøvet med andre browsere? f.eks. installer en opera og prøv der, eller på en helt anden maskine og forbindelse!

Hvilket server software bruger du ?

Link to comment
Share on other sites

Godt at høre det virker i hvert fald! Så det er nok min side der er problemet. Jeg har installeret Canins one-page check out. Men det virker som det skal med med den gamle version af epay modulet. Kunderne bliver i hvert fald ikke logget ud og sendt til forsiden.

Jeg har også prøvet på andre maskiner med samme resultat.. Jeg må prøve at eksperimentere lidt mere..

Men tusinde tak for hjælpen!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Vi har lige lanceret modulet i en version 2.2, som løser ovenstående problem med "Payment error: (invalid address or customer)"

Du kan hente modulet her:
http://www.epay.dk/support/moduls.asp#PrestaShop

Mvh.
Mark :)


Hej

Jeg har lige installeret en helt ren shop (uden ekstra moduler), og jeg får samme fejl som nævnt her. Jeg har selvfølgelig hentet seneste version af ePay via ovenstående link. Det virker kun, hvis jeg sætter ePay til at åbne i et popup vindue.

Noget tyder derfor på, at seneste version ikke har løst problemet?
Link to comment
Share on other sites

Hvilken version af prestashop har du installeret? v1.1, v.1.2.5 eller v1.3 alpha1?

Kan din shop tilgås udefra? Har du et link hvor jeg kan teste og se fejlen? (gerne send på PM)

Siger du at fejlen kun opstår ved brug af integreret design (relay-script), men ikke ved brug af pop-up?

Link to comment
Share on other sites

Bruger du md5?

Fejlen ser ud til at opstå hvis betalingen ikke kan godkendes.

Tjek at md5 indstillinger er ens både i prestashop indstillingerne og i indstillingerne på epay's administrations interface.

Tjek også at du bruger korrekt dankort kode.

Når test-mode er slået til kan disse benyttes:
Dankort
Kortnummer: 4444444444444000
Udløbsdato: 01 15 (mm / åå)
CVC / kontrolcifre: 123

VISA
Kortnummer: 3333333333333000
Udløbsdato: 01 15 (mm / åå)
CVC / kontrolcifre: 123

MasterCard
Kortnummer: 5555555555555000
Udløbsdato: 01 15 (mm / åå)
CVC / kontrolcifre: 123

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fundet fejlen og sendt en rettelse til ePay.

Du skal være opmærksom på "URL-decode cookie" indstillingen. Er denne indstillet forkert i forhold til din server, da opstår denne fejl.
Prøv at slå den til/fra og se om det virker.


Hej

Tak for hurtigt svar.

Jeg har installeret v.1.2.5. Jeg har prøvet at ændre på settings vedr. URL decode til/fra. Det virker fint med pop-løsningen. Jeg har ikke sat nogen MD5 key på endnu, og ej heller URL-omskrivning - netop fordi jeg ville sikre mig, at betalingsløsningen virkede inden jeg begyndte at ændre på disse indstillinger.
Link to comment
Share on other sites

Jeg får stadig samme fejl:-( Jeg hæfter mig ved, at der i versionen er er fil der hedder epay.php~ men denne fil er ikke i den nye pakke?

Det virker stadigvæk godt med pop-up vinduet. Jeg har prøvet skiftevis at slå Brug epay's relay-script og URL-decode cookie fra relay-script til og fra.

Hesselund: Jeg sender dig lige en PM med URL til min testshop

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej igen

Nu har jeg problemet igen, samme fejl og kun i IE 8 - det virker fint i Firefox. Jeg er lige kommet hjem fra flere ugers ferie, så jeg tror derfor ikke på, at det er caching der er problemet. Jeg har prøvet på to forskellige computere med nyoprettede konti osv. det løser ingenting:-( Det MÅ altså være et eller andet med Internet Explorer

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...