Jump to content

Ny version af trustpilot-modul


presta-dyr

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Da jeg lavede modulet i sin tid, virkede det for alle. Så skruede Trustpilot bissen på, og nu mener jeg, de tager 400 kr. pr. måned for at man kan blive partner.

Hvis du følger nogle af diskussionerne på amino.dk, vil du se, at der er delte meninger om, hvilken rolle Trustpilot egentlig indtager:
* Forbrugernes fælles karakterbog.
* En gabestok, hvor man kan betale beskyttelsespenge.
* Konkurrentens yndlingssted, når du skal tilsvines.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hmm

Er osse lidt i tvivl om ikke trustpilots troværdighed,

det virker lidt besynderligt med alle de: (vores kunder elsker os 5 stjerner)

De har måske nok en mission, men det er altså osse nemt at svine en virksomhed til

uretmæssig.

måske er de 4800,- bedre brugt på kundepleje..

 

 

mvh jesper

www.marinecentrum.dk

Link to comment
Share on other sites

Jeg har altid haft tvivl om Trustpilot-effekten (og jeg har også åbenlyst kritiseret hele deres forretningskoncept flere steder, hvorefter de ringede mig op for lige at få en snak om det).

 

Min skepsis blev bekræftet igen i september, hvor jeg var til NNgroups usability konference i Berlin. Deres usability tests viser, at folk læser 1 maks. 2 positive kommentarer vedr. anmeldelser. Herefter leder de specifikt efter værst mulige kommentarer, og hvis denne er noget ala "fik varen en dag for sent" så tænker brugeren "Herregud, er dét det værste der sker", og så tager de ikke rating systemet for gode varer.

 

Deres studier viste også, at brugere bliver frustrerede, hvis de udelukkende finder 5 stjerner (eller 10 for de websites, der bruger det) uden en eneste dårlig anmeldelse, for brugeren finder det mindre troværdigt, at ingen har skrevet noget negativt.

Så når det er tilfældet, så tror brugeren slet ikke på kommentarerne (eller bruger det ikke som en del af deres valg for at ville købe på hjemmesiden).

 

Selv om Jacob Nielsen er guruen indenfor usabilty (og dansker) skal det siges, at disse tests er lavet i USA, hvor folk i langt højere grad end i Danmark laver reviews, kommenterer på Facebook og i det hele taget involverer sig mere "socialt" når de køber en vare online end vi gør her i Danmark. Men jeg synes alligevel, at det er tankevækkende - og det er (igen) nok til at overbevise mig om, at jeg ikke gider betale vist nok +5000 kr. om året for Trustpilot .

 

:)

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg er også en af dem, der ikke har tænkt sig at støtte Trustpilot økonomisk med deres høje priser.. Jeg har istedet valgt at købe modulet iFeedback der håndterer anmeldelser direkte på mit site, med automatisk udsendelse af mails og mulighed for rabat til kunder der skriver anmeldelser.

 

Engangspris og koster det halve af en måned hos Trustpilot.

Link to comment
Share on other sites

Vil give napz ret i at Ifeedback er meget bedre, især for os små webshops.. Syntes os mine kunder tager den godt til sig, da vi efterhånden har samlet et godt stykke over 500 feedbacks.. En super fordel med Ifeedback er også at det Kun er folk som reelt har handlet med dig som kan give en feedback.

 

Noget andet som er lidt off topic, til denne tråd er E-Mærket. Var lige ved at få noget galt i halsen, da jeg en dag så en reklame på DR`s OBS om at folk skulle vælge webshops som havde E-Mærket, da det var en Nonprofit organisation. Så er der noget jeg absolut ikke forstår enten er deres advokater meget dyre i drift, eller også tjener de på mærket.. da det er meget dyrt for små virksomheder at være tilsluttet. forstår slet ikke at DR vil tillade de får gratis reklame i en OBS udsendelse.

 

Aupino

Edited by Aupino (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...