Jump to content

Recommended Posts

hallo,

 

Sinds gisteren ben ik bezig met Prestashop. Ik ben normaal een Joomla gebruiker maar ik mis een goede webshop module. Vandaar dat ik ben gaan kijken naar Prestashop.

 

Ik heb inmiddels lokaal een "basis" gemaakt en deze online gezet op een sub-domein van me. Echter mis ik nu wat functionaliteiten. Op mijn lokale website zie ik netjes 8 producten op de "homepagina" onder het kopje populair. Echter in de live versie zie ik deze producten niet. Ook worden er geen sub-categorieën getoond als ik bijvoorbeeld op het kopje assortiment ga staan

 

Als ik vervolgens naar mijn categorieën ga waar de producten instaan dan zijn alle javascript effecten weg. Als ik normaal over het plaatje ga krijg je een knopje met "snel bekijken."

 

bijgevoegd zie je wat ik bedoel.

 

Mogelijk staan er wat instellingen niet goed. ik ben nu al 6 uur bezig om de website van lokaal naar live te krijgen. Echter gaat er telkens weer iets niet goed.

 

Hebben jullie een idee?

 

Mvg

Perry

post-815638-0-50917300-1404825329_thumb.png

post-815638-0-06883900-1404825337_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Het kan met meerdere dingen te maken hebben. Bij een verhuizing van een complete shop van de ene server/domein naar de andere dien je nl. met nogal wat rekening te houden. Te weten:

  1. De URL van de shop dient gewijzigd te worden. Dit kan rechtstreeks via de database (tabel [PREFIX]shop_url) danwel via de backoffice->SEO & URL's
  2. De .htaccess bestand dient gereset te worden. Zet in de backoffice->SEO & URL's een keer de friendly url uit en weer aan (Zorg er wel voor, voordat je dit doet dat PS schrijfrechten heeft op het htaccess bestand).
  3. Er zit een enorme fout in de javascript op de frontend. Controleer dit door middel van een debug console zoals in Chrome of Firebug voor Firefox.
Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat er inderdaad een fout in mijn javascript zit.

De eerste 2 stappen heb ik inderdaad doorgevoerd. Echter zijn alle visuele effecten niet meer zichtbaar.

 

Kan ik de javascript mappen/bestanden opnieuw overzetten van local naar live? En welke mappen zouden dit dan zijn?

 

De JS map heb ik al een keer opnieuw overgezet, dit heeft helaas niet geholpen.

Edited by deleur (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat er inderdaad een fout in mijn javascript zit.

De eerste 2 stappen heb ik inderdaad doorgevoerd. Echter zijn alle visuele effecten niet meer zichtbaar.

 

Kan ik de javascript mappen/bestanden opnieuw overzetten van local naar live? En welke mappen zouden dit dan zijn?

 

De JS map heb ik al een keer opnieuw overgezet, dit heeft helaas niet geholpen.

vaak bevatten de themes en modules individuele js files.je zult echt met een foutconsole moeten bekijken welk javascript in de fout loopt
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...