Jump to content

Prestashop 1.6 naar ander domein verplaatsen


Recommended Posts

Ik heb een nieuwe 1.6 winkel op een tijdelijke URL ingericht. Vervolgens heb ik de shop verplaatst naar de productie URL. Nu werkt de back office prima maar de front office niet. Het betreft www.echtgoedkopemakeup.nl Graag advies wat er fout kan zijn. Hierbij een overzicht van de doorlopen stappen:

 

- Winkel offline gezet op tijdelijke url

- Backup gemaakt van bestand en database

- via FTP bestanden op www.echtgoedkopemakeup.nl gezet

- via MyPHP database geimporteerd

- settings.inc.php aangepast met nieuwe Database gegevens

 

Vervolgens had ik toegang tot de backoffice en ziet alles er goed uit. Winkel weer online gezet maar ik zie niets aan de voorkant. Daarna nog de volgende zaken geprobeerd maar zonder succes:

 

- / cache / smarty / compile en / cache / smarty / cache mappen leeg gemaakt

- .htaccess update geforceerd door friendly URL's uit te zetten en weer aan te zetten

 

Graag hulp waarom dit niet werkt. Nogmaals de backoffice draait prima.

Edited by dutch erwin (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb een nieuwe 1.6 winkel op een tijdelijke URL ingericht. Vervolgens heb ik de shop verplaatst naar de productie URL. Nu werkt de back office prima maar de front office niet. Het betreft www.echtgoedkopemakeup.nl Graag advies wat er fout kan zijn. Hierbij een overzicht van de doorlopen stappen:

 

- Winkel offline gezet op tijdelijke url

- Backup gemaakt van bestand en database

- via FTP bestanden op www.echtgoedkopemakeup.nl gezet

- via MyPHP database geimporteerd

- settings.inc.php aangepast met nieuwe Database gegevens

 

Vervolgens had ik toegang tot de backoffice en ziet alles er goed uit. Winkel weer online gezet maar ik zie niets aan de voorkant. Daarna nog de volgende zaken geprobeerd maar zonder succes:

 

- / cache / smarty / compile en / cache / smarty / cache mappen leeg gemaakt

- .htaccess update geforceerd door friendly URL's uit te zetten en weer aan te zetten

 

Graag hulp waarom dit niet werkt. Nogmaals de backoffice draait prima.

om de shop op het nieuwe domein te laten dien je ofwel via de backoffice->seo&urls ofwel handmatig in de database tabel ps_shop_url de url aan te passen naar het nieuwe domein
Link to comment
Share on other sites

Ik heb dit gecontroleerd maar ps_shop_url is ok. Dit komt omdat ik de shop op de dev omgeving offline heb gezet en de url van de shop vervolgens al heb aangepast aan de productie url. Daarna heb ik de bestanden overgezet en de database geexporteerd en vervolgens op productie heb geimporteerd. Dit is dus helaas niet de reden van het probleem.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

database moeten wat wijzigingen in gedaan worden

setings.inc.php wijzigen naar nieuwe gegevens

alle rechten van bestanden en mappen moeten goed gezet worden

htacces verwijderen en opnieuw laten genereren 

 

ik heb destijds een stap voor stap handleiding gemaakt , zie net dat betreffende website offline is gegaan

dus helaas is deze handleiding weg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...