Jump to content

Import categoriën en Subcategorie


Recommended Posts

Hallo, tot versie 1.3 heb ik redelijk wat met prestashop gewerkt. Daarna een hele tijd niet meer. Nu heb ik net versie 1.6 geïnstalleerd en loop tegen een probleem aan. 

 

Ik ontvang van mijn leverancier een product lijst in csv formaat.

Daarin vind ik per product een aantal velden, onder andere in welke categorie dit product thuishoort.

 

Voorbeeld:

 

Artikel nummer,"Artikel omschrijving","Artikel groep/subgroep","Artikelgroep","Artikelsubgroep1","Artikelsubgroep2"....

CASE-OEM-ATX-1072,"Kast 1072 Black 420Watt ATX USB - Full Glossy -","Componenten|Behuizingen|ATX","Componenten","Behuizingen","ATX"....

 

Kan ik de categorieën "On The Fly" laten maken met importeren van de producten ?

Ik heb geprobeerd te importen en dan het veld "Artikel groep/subgroep" te gebruiken maar dan maakt prestashop per product een categorie aan die genoemd is naar het hele category pad.

 

Hoe kan ik anders de categorieën eerst importeren en daarna de producten eraan toewijzen ?

Er moet toch een manier zijn om te zeggen veld1=categorie veld2=sub1 veld3=sub2 etc ....?

 

het gaat trouwens om ruim 15k producten met ruim 300 categorieën, dus handwerk is geen optie.

 

Alvast bedankt

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...