Jump to content

Svenska tecken i .tpl filer


Mr.Walker

Recommended Posts

Försökte översätta från bank wire till banköverföring då syntes inget skrev bank&+ouml+;verf&+ouml+;ring men det funkade dåligt det blev ungefär bank&+ouml+;verf&+ouml+;ring men med radbrytningar...

nån som vet hur man kodar svenska tecken i .tpl filer?

här funkade det för bra &+ouml+; översätts här direkt till ö (tänk bort plustecken)

Link to comment
Share on other sites

Jag har kämpat med att försöka förstå och använda översättningsverktyget men inte lyckats. Synd på ett för övrigt snyggt och till synes bra gränssnitt och shop. Det var när jag small av på att jag inte kunde "översätta" via verktyget som jag började undersöka "stuket" och upptäckte att "språket" inte låg i en databas !!?? utan hårdkodat i tpl filer !!?? synd som f.n att dom inte lagt språket i en databas, hade varit skitenkelt att översätta då..

Upptäckte att översättningsfilerna ligger som "hårdkodade" .php filer (vilket jag tycker är sjukt och stenålders) och tänkte skit samma då kan jag hårdkoda direkt själv för att slippa förbi det dålliga översättningsverktyget.

E de någon som lyckats få hem och installera en svensk översättning som kan packa mappen \translations\se som en vanlig .zip eller .rar fil och skicka till mail(at)himsidan.com ??? så hade jag varit mycket tacksam.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har nog en liknande problemfrågeställning som Mr.Walker, jag lyckas av någon anledning inte kunna använda mig av t.ex. gunzip för att packa upp den här gzip-filen av den svenska översättningen... finns det någon vänlig själ som kan fixa en vanlig zip-fil med den svenska översättning - tror det skulle uppskattas enormt!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...