Jump to content

Quickpay har ændret callbacktid til max 5000mili sekunder


Aupino

Recommended Posts

Quickpay har fra idag nedsat deres max callbacktid til 5000milisekunder se besked på Quickpay

 

Vi har dags dato nedsat limit for timeout på venten på svar fra callbacks til 5 sekunder.

Dvs. svarer en butiks callbackurl ikke indenfor 5 sekunder dropper vi forbindelsen og undlader at vente længere. (typisk fordi butikkens hjemmeside er "nede").

Vores vurdering er, at 5 sekunder allerede er en evighed.

Husk at callbacks altid kan "genafvikles" inde fra manageren.

 

 

Vi har efter dette fejl på hver eneste callback. dog går de stadig igennem....

 

andre der oplever samme??

Link to comment
Share on other sites

Jeg oplever det samme. Callback tager typisk en del tid, ikke fordi serveren er sløv, men fordi der er hægtet mange events op på de relaterede hooks (afsendelse af e-mails m.m.). Der er jo ikke andet for end at fortælle Quickpay, at det ikke er den smarteste beslutning.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Jeg oplever det samme. Callback tager typisk en del tid, ikke fordi serveren er sløv, men fordi der er hægtet mange events op på de relaterede hooks (afsendelse af e-mails m.m.). Der er jo ikke andet for end at fortælle Quickpay, at det ikke er den smarteste beslutning.

 

/Kjeld

Tak Keld..

Er glad for jeg ikke er den eneste.. Quickpay siger 5sek er en evighed. og kan ikke forstå det er noget problem.

Håber du vil fortælle dem noget andet.

Har selv også hægtet SMS på

 

 

Aupino

Edited by Aupino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Efter jeg ændrede til version 1.5 begyndte jeg at få problemer ved næsten hver ordre. Der var en periode, hvor Meebox havde massive problemer. Efter de fik dem løst, forsvandt problemet - indtil forleden. Mine fejl sagde timeout efter 3 sekunder, så for mig vil 5 sekunders timeout jo klart være en forbedring:-) Men det er det nok ikke....

Link to comment
Share on other sites

Quickpay har nu sat tiden op til 10000ms

Det går lige akkurat for mig da min tid gennemsnitlig er 9000ms

 

Men må vel være prestashop som er skurken.. da en masse hooks er koblet op til callback..

Kjeld. kan det eventuelt laves så callback til quickpay udføres først. og så de andre hooks bagefter.?

 

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan heller ikke holde mig under 5000 millisekunder. Jeg havde et par stykker i nat, der lå på hhv 5002 og 5003.

Men de var da gået igennem alligevel.

Men ellers ligger de på 6000-8000.

Link to comment
Share on other sites

Tidligere var tiden 30 sekunder. Det gjorde, at Quickpay kunne have en del callbacks hængende (jeg ved ikke lige, hvorfor det er et problem). Så jeg foreslog, at de skulle sætte timeout til 10 sekunder. Det hjælper lidt på det, men jeg har også set en af vores transaktioner, der timede ud i dag.

 

De færreste servere tillader, at man starter et baggrundsjob. Så når ordren er betalt, skal diverse hooks ekspederes med det samme. 10 sekunder er faktisk ret lang tid. Måske er det mailalerts, der er synderen (det modul får jo alligevel skylden for så mange fortrædeligheder)?

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hvis 30 sekunder er for meget og 5 sekunder er for lidt, så er 10 sekunder vel et godt lompromis. Selvom jeggodt nog synes ddet er lang tid. Ordren er gået igennem i bo men hvad med kunderne? Hvordan oplever de den timeout?

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg husker, gør ePay noget der ligner. Men de er åbenbart mere tålmodige.

 

Jeg har set en del timeouts - også med 10 sekunder. Det er faktisk noget skidt. Det kan betyde, at nogle af de aktioner, der burde blive udført, når en handel er gennemført, bliver droppet.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

På alle de timeouts jeg havde da den var 5 sekunder, kan jeg efterfølgende ikke finde nogen aktion der ikke er gennemført, mails

er sendt ud, sms er sendt ud, faktura er genereret, osv.

Har haft enkelte der er timet ud efter ændring til 10sek. Men de havde så også rigtig mange forskellige varer og 2 siders faktura.

 

Hvis man efterfølgende manuelt kalder callback i manager går den igennem i løbet af få milisekunder..

kan det værer en afslutning som hænger i prestashop systemet?

 

Aupino

Edited by Aupino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ville være rart hvis de kunne sætte den op til 15000ms, så tror jeg at

man kunne komme ud over alle problemer med prestashop, godt nok går ordre igennem men, kunne være rart ikke at få de fejl meddelelser på mail. især hvis man bliver vandt til at denne kommer, så man ikke ligger mærke til det når så endelig der er et problem.

 

Aupino

Edited by Aupino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ville være rart hvis de kunne sætte den op til 15000ms, så tror jeg at

man kunne komme ud over alle problemer med prestashop, godt nok går ordre igennem men, kunne være rart ikke at få de fejl meddelelser på mail. især hvis man bliver vandt til at denne kommer, så man ikke ligger mærke til det når så endelig der er et problem.

 

Aupino

Enig - jeg har også fået callback URL fejl igen i dag :-(

Link to comment
Share on other sites

Enig - jeg har også fået callback URL fejl igen i dag :-(

 

Jeg har også nogle stykker liggende på lige over 10 sek. - 10002, 10005, osv.

 

Kan man gøre noget for at optimere Prestashop, og få call back tiden lidt ned?

Link to comment
Share on other sites

Jeg får dem også af og til.

Til gengæld har jeg også nogle på 2-3000 millisekunder.

Der hvor det går galt er de ordrer med mange varer. Så mon det er der synderen er?

Link to comment
Share on other sites

Det har helt sikkert noget med antal af vare linier.. jo flere varelinjer jo flere jobs skal udføres, hvis man bruger lagerstyring, men har nu også på fornemmelsen at Meebox serveren til tider kører langsommere end andre gange.. så derfor måske også fejl ved 1 varelinje.

Den største synder er nok meebox serveren for ellers skulle callback tiden jo være ens ved ordre med feks 1 vare.

og de svinger ved mig fra ca 5000 til over 10000ms

 

aupino

Edited by Aupino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke på, at det har noget at gøre med varelinier - nærmere dårlig performance hos Meebox. Min egen shop med godt 200 varer kører væsentligt dårligere end mange af min kunders shops, som også ligger hos Meebox med mange 100 eller 1000 af varer. Jeg havde en supportsag kørende og lukkede den, da de lavede rettelser og jeg ikke fik callback fejl længere. Men jeg tror da, den skal åbnes igen...

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg satte en simpel WordPress-side op for en ven på et af de billige webhoteller hos Meebox. Responstiden var 15 sekunder! Hvis man så prøvede igen kort efter, var responstiden nede på 1 sekund. Jeg havde meget svært ved at få Meebox til at forstå, at det var utilfredsstillende. Omsider indså de, at det ikke var godt nok, og siden blev flyttet til en anden server. Og vupti, så kørte det pludselig meget bedre.

 

Det virker nærmest som om, Meebox swapper dele af web-serveren eller database-serveren ud, når der ikke har været access et stykke tid.

 

/Kjeld

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lidt off topic: Jeg ved ikke, hvad der sker rent teknisk, men jeg kan konstatere, at f.eks. ordrehåndtering er megalangsomt, f.eks. når jeg ændrer en ordrestatus fra ordre modtaget til under forberedelse, så kan det tage op til 1 minut. Næste ordre, går væsentligt hurtigere. Det havde jeg oppe at vende i min supportsag, hvor Meebox svarer tilbage, at det jo må være noget med mit back office, når alt andet kører ok (men det er så også først når man f.eks. har rettet i et modul og retter i et andet, at det efterfølgende kører godt). Det samme med oversættelser - men altså generelt kører min shop bare ikke godt efter skift til 1.5 hverken back office eller selve shoppen.

 

Så tilbage til min supportsag... :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kigget på callback-tiden hos Quickpay for 2 forskellige webshops. Den ene kører på Meebox Pro og den anden kører hos Domaindirect:

 

Meebox Pro:

4243 ms

5143 m s

12026 ms

7482 ms

5497 ms

4981 ms

 

Domaindirect:

837 ms

1562 ms

1483 ms

1447 ms

866 ms

799 ms

 

Ikke nogen videnskabelig undersøgelse, men det kunne da ligne en tanke.

 

/Kjeld

Edited by presta-dyr (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Lidt off topic: Jeg ved ikke, hvad der sker rent teknisk, men jeg kan konstatere, at f.eks. ordrehåndtering er megalangsomt, f.eks. når jeg ændrer en ordrestatus fra ordre modtaget til under forberedelse, så kan det tage op til 1 minut. Næste ordre, går væsentligt hurtigere.

Så tilbage til min supportsag... :-)

Der rammer du noget. Jeg har nøjagtig samme problemer, når jeg skal opdatere en vare. Første gang går det meget langsomt. Derefter går det meget hurtigt.

 

Det må Meebox kunne forklare. Carsten Ackermann kikker jo med her på Forum, så det kunne være rart, hvis de kom på banen i denne her tråd.

 

Men spændende at høre med den UnoEuro webshop.

Link to comment
Share on other sites

Har også samme problem med ordre status.. men her hjælper det altså enormt hver gang jeg har rydet op i forladte kurve og optimeret databasen. så kører den hurtig en uges tid igen.. derfor gør jeg som regel dette hver uge.

 

Har en kopi af min shop liggende på en UnoEuro Bronche. og den kører mindst lige så hurtig.. hvis ikke hurtigere en mebox pro.. og det er så til 1 euro pr md.

Serverpladsen er dog lige i underkanten

 

Har dog en blog liggende hos meebox på samme server og den er mega hurtig.. http://www.magnetsmykke-guiden.dk/

 

Aupino

Edited by Aupino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Har også samme problem med ordre status.. men her hjælper det altså enormt hver gang jeg har rydet op i forladte kurve og optimeret databasen. så kører den hurtig en uges tid igen.. derfor gør jeg som regel dette hver uge.

 

Har en kopi af min shop liggende på en UnoEuro Bronche. og den kører mindst lige så hurtig.. hvis ikke hurtigere en mebox pro.. og det er så til 1 euro pr md.

Serverpladsen er dog lige i underkanten

 

Har dog en blog liggende hos meebox på samme server og den er mega hurtig.. http://www.magnetsmykke-guiden.dk/

 

Aupino

For mit vedkommende, installerede jeg en helt ny shop, da jeg blev hacket gentagne gange og ikke kunne finde kilden. Så jeg har ikke problemet med 10000 kurve og andet - og har derfor heller ikke lavet oprydning. Jeg har kunder, der har langt større shops og massevis af ordrer, kurve, varer osv. der ikke performer nær så dårligt som min shop.

De kunder jeg har, der kører UnoEuro er som regel nystartede, hvor jeg anbefaler dette webhotel som et billigt alternativ (man betaler f.eks. for at få en backup fra dem, og der er ikke så mange muligheder for gør-det-selv i deres admin), men performancemæssigt kører de altså temmelig godt. Men man kan jo også købe sig til mere plads hos UnoEuro, hvis man kan leve med light-udgaven af admin-delen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...