Jump to content

(LØST) "slet kataloget/install" - kan ikke logge på back office efter opdatering


BPCykler

Recommended Posts

Vidste det var en dårlig idé, men tænkte "hvad kan der gå galt" da jeg i går valgte at opdatere min Prestashop til nyeste udgave.

Det gjorde jeg gennem Softaculous 1-click-install.

 

Problemet ligger i at jeg efter at have opdateret, ikke længere kan logge ind på back office. Det kommer en advarselsside op hvor der står "Af sikkerhedsgrunde kan du ikke forbinde til Back Office, før du har:

  • slettet kataloget /install"

Jeg tog selvfølgelig backup inden, men det gør ingen forskel om jeg gendanner fra backup'en eller hvad jeg gør. Jeg har ligeledes prøvet helt at afinstallere Prestashop og geninstallere det, men lige lidt hjalp det. Jeg har også prøvet at slette alle cookies, men heller ikke det hjalp.

Jeg kan ikke finde nogle andre med samme problem umiddelbart, efter at have søgt rundt på div foraer, så håber der er en her inde der er lidt teknisk minded og ved hvor fejlen ligger?

 

Jeg har vedhæftet et screenshot af den side der kommer frem når jeg skriver min admin adresse i browserfeltet.

post-719429-0-18207300-1403455695_thumb.png

Edited by BPCykler (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Øhhhhh, jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal svare her.

 

Opgradere fra og til?

 

PS har en autoupgrate funktionalitet indbygget, så hvorfor vælger du noget 3-mands løsning til det?

 

HVIS du har fulgt ALLE sikkerheds anvisninger, så skal du tage manuel backup af alle filer og database (= at du har kopieret dem ned på din egen PC)

 

Hvis du har gjort det, kan du altid komme tilbage til udgangspunktet.

Link to comment
Share on other sites

OG BORTSET FRA DET, SÅ SER DET DA UD TIL AT DIN SIDE FUNGERER.

 

HVAD MED AT MELDE TILBAGE HER I FORUM, HVIS DU HAR LØST PROBLEMET I MELLEMTIDEN.

 

DU SPILDER VORES ANDRES TID, NÅR DU IKKE GØR DET!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde 1.5.6.0, hvilket jeg hat haft fra starten. Har ikke haft opgraderet før, i frygt for at der skulle gå noget galt. Jeg er nemlig ikke så vanvitigt god til den slags ting, hvis det giver bare den mindste smule bøvl.

Jeg fik en email der sagde:

"

The following script updates are available:

PrestaShop 1.6.0.8:
http://bpcykler.dk


To upgrade these scripts go to your Control Panel -> Softaculous -> Installations.
There you will be able to update the scripts.

"

Jeg loggede derfor ind på min konto hos meebox, den vej gik jeg ind på mit cPanel, og der kunne jeg klikke på "1-Click-installer" der også viste at der var en opdatering til Prestashop. Dvs jeg gjorde præcis det der stod i min email. (Efterfølgende googlede jeg på problemet, og fandt at man kunne opdatere direkte inde fra back office, men det vidste jeg ikke, så gjorde bare som der stod i emailen)

 

Jeg tog så en backup inde i denne 1-click-install (der hedder Softaculous?) inden jeg trykkede opdater, og nu kan jeg så ikke logge ind på mit back office.

Når jeg skriver min hjemmesides navn efterfulgt af "/adminsimon" (som jeg altid har gjort for at komme til back office" så er det at den besked jeg har vedhæftet i øverste indlæg, kommer frem. Og denne besked kommer også frem selvom jeg går ind i "Softaculous" og gendanner Prestashop backup filen jeg lavede lige inden jeg opdaterede. Når jeg gør det, så står min Prestashop som værende den gamle 1.5.6.0 version igen, men jeg kan stadig ikke logge ind på back office.

Jeg går ud fra at backup filen virker, for selvom at jeg har haft afinstalleret og geninstalleret Prestashop, så når jeg går ind på min webshops hjemmeside, så er alle produkter og billeder der stadig(om end nogle af dem er lidt forkert dimentioneret i forhold til før jeg lavede dette bøvl).

 

Jeg går næsten ud fra at det der "Slet katalog/Install" er noget der skal gøres fra cPanel og "File Manager", men jeg har abolut INGEN anelse om hvilken fil det er der skal ændres, og til hvad. Eller om der er andet der kan gøres for at komme uden om den der "sikkerhedsmeddelelse", der forhindrer mig i at logge ind på back office.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde 1.5.6.0, hvilket jeg hat haft fra starten. Har ikke haft opgraderet før, i frygt for at der skulle gå noget galt. Jeg er nemlig ikke så vanvitigt god til den slags ting, hvis det giver bare den mindste smule bøvl.

Jeg fik en email der sagde:

"

The following script updates are available:

 

PrestaShop 1.6.0.8:

http://bpcykler.dk

 

 

To upgrade these scripts go to your Control Panel -> Softaculous -> Installations.

There you will be able to update the scripts.

"

Jeg loggede derfor ind på min konto hos meebox, den vej gik jeg ind på mit cPanel, og der kunne jeg klikke på "1-Click-installer" der også viste at der var en opdatering til Prestashop. Dvs jeg gjorde præcis det der stod i min email. (Efterfølgende googlede jeg på problemet, og fandt at man kunne opdatere direkte inde fra back office, men det vidste jeg ikke, så gjorde bare som der stod i emailen)

 

Jeg tog så en backup inde i denne 1-click-install (der hedder Softaculous?) inden jeg trykkede opdater, og nu kan jeg så ikke logge ind på mit back office.

Når jeg skriver min hjemmesides navn efterfulgt af "/adminsimon" (som jeg altid har gjort for at komme til back office" så er det at den besked jeg har vedhæftet i øverste indlæg, kommer frem. Og denne besked kommer også frem selvom jeg går ind i "Softaculous" og gendanner Prestashop backup filen jeg lavede lige inden jeg opdaterede. Når jeg gør det, så står min Prestashop som værende den gamle 1.5.6.0 version igen, men jeg kan stadig ikke logge ind på back office.

Jeg går ud fra at backup filen virker, for selvom at jeg har haft afinstalleret og geninstalleret Prestashop, så når jeg går ind på min webshops hjemmeside, så er alle produkter og billeder der stadig(om end nogle af dem er lidt forkert dimentioneret i forhold til før jeg lavede dette bøvl).

 

Jeg går næsten ud fra at det der "Slet katalog/Install" er noget der skal gøres fra cPanel og "File Manager", men jeg har abolut INGEN anelse om hvilken fil det er der skal ændres, og til hvad. Eller om der er andet der kan gøres for at komme uden om den der "sikkerhedsmeddelelse", der forhindrer mig i at logge ind på back office.

 

Ja.. De der one click installere skal man holde sig fra - efter min mening.

Det har jeg nævnt før her i Forum, men der er ikke rigtig nogen, som er enige med mig.

 

Jeg kan desværre ikke hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Det gør jeg også fra nu af, det er helt sikkert! Det er lidt noget skidt det her.. Prøver lige at afinstallere og geninstallere igen, og så se om det kunne hjælpe.


Tak for at give dig tid til at se på mit problem! :)

Link to comment
Share on other sites

Stop nu lidt.

 

Hvis du har manuel backup af filer og database, så kan du begynde manuelt at lægge dem tilbage.

 

Når det så kører både i frontoffice og backoffice, så kan du begynde at opgradere indefra backoffice.

 

Det der du har fået gjort ligner en nyinstallation oveni en gammel installation. Det tvivler jeg på, går godt.

Link to comment
Share on other sites

Okay, jeg har officielt INGEN anelse om hvad jeg gjorde anderledes denne gang, men efter at have fuldt afindstalleret Prestashop og fuldt indstalleret det på ny igen, og derefter genskabe fra backup igennem den 1-click-install, så virker det nu igen præcis som før jeg havde rodet med noget som helst.

Tror bare jeg lader vær med at udfordre skæbnen mere nu, og fortsætter med at bruge den gamle version, nu den endelig virker igen. Mange tak for hjælpen! Det er super fedt at der er folk her inde, der gider bruge tid på at hjælpe dumme folk som mig! :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...