Jump to content

Husk de nye regler vedr. internethandel


Prestafan1234

Recommended Posts

Hej alle

 

I går trådte de nye regler for internethandel i kraft. Det stiller nogle større krav til handelsbetingelser og oplysningspligt i vores webshops.

 

Læs mere her: http://www.fdih.dk/nyheder/2014/mar/tjek-din-forretning-inden-det-nye-forbrugerrettighedsdirektiv-traeder-i-kraft/

 

Jeg fandt lige en skabelon fra Dansk Erhverv, der indeholder de nye regler. Dokumentet er vedhæftet

Dansk-Erhverv-og-e-maerket-Skabelon-til-handelsbetingelser-for-tjenesteydelser.pdf

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Gode links. Jeg tænkte på formuleringen:

 

Værdiforringelsen af den brugte vare fastsættes efter, hvad forretningen kan få for den i et videre salg.

 

Hvis vi får noget tøj retur, der har været i brug (f.eks. lugter af røg), kan vi så sætte værdien til 0 kr. Det er da alletiders.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Presta-dyr

 

Gode links. Jeg tænkte på formuleringen:

 

Værdiforringelsen af den brugte vare fastsættes efter, hvad forretningen kan få for den i et videre salg.

 

Hvis vi får noget tøj retur, der har været i brug (f.eks. lugter af røg), kan vi så sætte værdien til 0 kr. Det er da alletiders.

 

/Kjeld

Keld det kan du da sagtens gøre..

så er du helt sikker på ikke at se den kunde mere, samt at kunden taler dårligt om din shop til alle i dennes omgangskreds.

 

Tror bare vi må accepterer at kunden altid har ret.

Der vil selvfølgelig være nogle få som vil udnytte disse regler til det yderste.. men tror dog det er meget få.

Men dem der tilbyder gratis retur, så kunden overhovedet ikke har nogen omkostning, vil nok få en del mere retur...

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Det er en rigtig god guide line du har fundet frem der, men er den ikke rimelig lang?


 


Jeg ved godt at man med den er sikret på alle punkter.


 


Jeg har tidligere fået sendt en fra en person som havde fået lavet den ved hans oprettelse hos e-mærket, men den er ikke i nærheden af så lang. Men man kan vel lige så godt smide den lange smørrer ind, da det jo nok er begrænset hvor mange der egentlig begynder at læse det igennem alligevel :)


Link to comment
Share on other sites

Jo, den er meget lang. Men en del af det nye direktiv går jo også på, at hvis man ikke oplyser om det, så kan man ikke gøre krav om det over for kunden efterfølgende - f.eks. at kunden selv skal betale returfragten. I min shop har jeg fjernet tekster om Tjenesteydelser, da jeg ikke sælger tjenesteydelser men kun varer. På den måde blev teksten kortet lidt ned.

Link to comment
Share on other sites

Jo, den er meget lang. Men en del af det nye direktiv går jo også på, at hvis man ikke oplyser om det, så kan man ikke gøre krav om det over for kunden efterfølgende - f.eks. at kunden selv skal betale returfragten. I min shop har jeg fjernet tekster om Tjenesteydelser, da jeg ikke sælger tjenesteydelser men kun varer. På den måde blev teksten kortet lidt ned.

Ja okay, jeg sælger også kun fysiske varer så på den måde vil min nok også kunne gøres lidt kortere, men står også lidt i den situation at jeg sælger tøj, og vil mene at de nye regler rammer os lidt ekstra hårdt, da mange af mine ting ikke kan åbnes uden det vil kunne ses af andre kunder. Selvom det er drejet ind at jeg så blot kan fratrække det ved retur beløbet, men som sagt så giver det ikke mange nye kunder :)

 

Dog tror jeg så også at det får en del netbutikker til at tænke mere over kvaliteten af deres produkter, og ikke blot ønsker at sælge for enhver pris, så det de shops som sætter kvalitet og service højt i forvejen burde det blot stille dem lidt stærkere i forhold til nogle konkurrenter :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...