Jump to content

idealcheckout nl 1.5 in 1.6 doet het soms wel, soms niet


Recommended Posts

Een probleem met idealcheckout nl dat gemaakt is voor prestashop 1.5, maar zou moeten werken

in 1.6.

In Prestashop 1.5 had ik de module van Prestadev gebruikt en aanvankelijk ook in 1.6. Dat is 1x goed gegaan, maar daarna was de module verdwenen. Omdat elders in het forum door Scorpio geadviseerd werd om de module idealcheckoutnl te gebruiken, totdat zijn update over een maand klaar is, heb ik dat gedaan.

Ideal is goed geïnstalleerd en volgens de test.php zou die het ook moeten doen. De ontwerpers van Idealckeckout hebben zich over het probleem gebogen, maar konden aanvankelijk niets vinden. Na het legen van de  cache bleek het betalingsprogramma  het goed te doen :) .

Echter enige tijd later is de module op het betaalpagina weer niet te zien. Als dan de cache geleegd wordt is het Ideal-icoon weer te zien en kan de betaling ook weer plaatsvinden.

Daarna heb ik ook de creditcard betaling mogelijk gemaakt met idealcheckoutnl. Ook hierbij gold dat dit pas zichtbaar en bruikbaar was, na het legen van de cache (is eenmalig nog enigszins verklaarbaar omdat bestanden gewijzigd zijn,maar daarna nniet meer verklaarbaar).

Vrijdagavond de cache geleegd, maar op zondagochtend zijn betalingen (zowel  Ideal  als  creditcard) pas weer mogelijk als de cache geleegd is. De hele zaterdag de site niet gecontroleerd wegens andere besognes.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

 

dikkiedik

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hoe of wat weet ik niet precies, maar het probleem zit m in de btw-berekening in prestashop. die is fout, en daardoor geeft ideal foutmeldingen. zie ook het eerste pinned bericht, laatste pagina in dit forum, en de waarschijnlijke oplossing

Ook hier geldt, de btw is niet het probleem...erg fijn die relame, maar het is niet de bedoeling op irrelevante issues te posten.

 

Ontopic: Vreemd dat het aan de cache lijkt te liggen terwijl de module niet eens gebruik maakt van caching in de hooks.

Ik zal hier zelf ook eens in duiken met de herschreven idealcheckout module.

Lijkt er op dat de frontcontroller perse betaalmodules wil cachen en dat het op dat vlak mis gaat.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...