Jump to content

Blank email ved faktura


AndersHelbo

Recommended Posts

Hej

 

Er der nogen der kan fortælle mig, hvilken mailskabelon jeg skal kigge efter, hvis jeg har problemer med, at den mail som kunden modtager en vedhæftet faktura i, er tom?

Altså filen er vedhæftet, men selve email teksten er der ikke.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Nu bruger jeg ikke at vedhæfte fakturaer - og ingen af mine kunder gør, men i hvilket step af behandlingen sendes mailen (du kan se skabelonen under statusser), så kan jeg teste i en tilsvarende shop, om faktura sendes inkl. mail med indhold for at konstatere/udelukke, at det er en generel bug. Evt. videresend en faktura med manglende indhold til min mail (som du vist har?)

Link to comment
Share on other sites

Har det samme problem i en frisk installation af en 1.5.6.2 prestashop webshop, som bruger php mail funktionen.

Alle mails sendt indeholder en overskrift, men indholdet er = {no text body} og viser intet, vedhæftningerne virker som sagt.

Jeg tror dette er en generel bug, dog i den danske sprogpakke eller prestashops evne til at læse den.

Jeg har kørt en 1.5.4.1 version i 3 måneder, hvor alle mails virkede fint indtil jeg oversatte dem til dansk. Mails stoppede helt med at blive sendt i 1.5.4.1 og min løsning var at udskifte swift mailmanageren med den fra 1.5.6.2, dette fik mails til at blive sendt igen, dog var alle mails som i den friske installation af 1.5.6.2 "with no body".

Har ikke kunnet finde noget lignende problem på det engelske forum, derfor regner jeg med fejlen ligger i den danske oversættelse.

 

Kunne forestille mig problemet lå i æ ø å ?....Ville give mening, eftersom det er den eneste forskel udover opbygning og læsevenlighed der er på da og en mail templates.

 

Vil meget gerne have løst dette problem, så håber virkeligt du kan hjælpe prestafan1234, eftersom jeg ikke kan se en løsning og ikke har mail testing sat op i mit lokale server miljø endnu. Måske en start ville være at ændre alle bogstaver æ ø og å, til f.eks ae o og aa, for at se om det løser problemet?

 

På forhånd tak,

NB

Link to comment
Share on other sites

En den ene og en den anden, men det burde være irrelevant, eftersom der ikke ligger en eneste mail fil eller oversættelse i tema mappen.

Bruger også 2 forskellige web hosts, så det er nok heller ikke der den ligger.

 

Bruger du php mail? og hvilken mail udbyder bruger du til at læse mails? Er bange for det kan være gmail der blokere indholdet.

Og har du selv oversat dine mails, eller brugte du sprogpakken?

 

Tager lige spørgsmålet for ham, eftersom jeg tror vi har samme problem....

Edited by NBBO (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

En den ene og en den anden, men det burde være irrelevant, eftersom der ikke ligger en eneste mail fil eller oversættelse i tema mappen.

Bruger også 2 forskellige web hosts, så det er nok heller ikke der den ligger.

 

Bruger du php mail? og hvilken mail udbyder bruger du til at læse mails? Er bange for det kan være gmail der blokere indholdet.

Og har du selv oversat dine mails, eller brugte du sprogpakken?

 

Tager lige spørgsmålet for ham, eftersom jeg tror vi har samme problem....

Nu var det jo ikke dig, jeg spurgte.

 

Du har kapret en tråd med dine egne problemer. Det ender sjældent godt, for hvem svarer man når man svarer?

 

Opret en ny tråd med dit eget problem.

Link to comment
Share on other sites

Vores problemer er tydeligvis ens, og derfor vil jeg ikke oprette flere tråde, utroligt du ikke kan se det eller har du overhovedet læst tråden?

Jeg prøver rent faktisk at hjælpe os begge to, ved at få problemet løst hurtigere.

 

Ved du hvad jeg tror du har? svaret på dette indlæg, bare for at være efter mig. Jeg "troller" ikke i den her tråd, så slap af og

begrav den stridsøkse, ellers kan du få min mail, så kan vi tage den der. Ok? Forumet er ikke en børnehave, men et sted man søger hjælp, som jeg så tydeligt prøver på......tak

Edited by NBBO (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Mange tak for svaret.

Ved ikke om Anders har testet alle emails. Det er dog i mit tilfælde alle emails undtagen test emailen der ikke viser tekst, hvilket jeg syntes er meget underligt.

Der er altid vedhæftet som minimum et logo, det har jeg nu fjernet, dog uden held eftersom emailen stadig er blank.

 

Har taget et billede af emails sendt efter mine sidste forsøg på at løse problemet, uden held desværre, men måske kan det hjælpe.

 

Har prøvet at skifte til smtp fra php, det løste heller ikke problemet desværre.

post-567485-0-22060400-1402400365_thumb.png

Edited by NBBO (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...