Jump to content

Aanpassen bestelknop conform wettelijke richtlijn


consti6731

Recommended Posts

Per 1 juni 2014 zijn er naar aanleiding van de Europese Richtlijn met betrekking tot de consumentkoop enige wijzigingen in het consumentenrecht van toepassing.

 

Bestelknop

De webshop is verplicht een bestelknop op de webshop te plaatsen waaruit duidelijk blijkt dat de bestelling een verplichting tot betaling inhoudt. U dient dus de tekst “bestelling met betaalplicht” bij de betaalknop te plaatsen.

 

Is er iemand die deze aanpassing, verplicht voor 1 juni 2014, al heeft gemaakt?

 

Ik ga er vanuit dat deze wijzigingen doorgevoerd moeten worden in de betaalmodules?

 

Heeft iemand tips & tricks om dit aan te passen?

 

Constantijn

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik ben ook geïnteresseerd, de nieuwe regels gaan mij trouwens erg ver.

Ik zit nog te denken hoe dit het beste aan te pakken.

Vraag me af of het niet voldoende is om alleen een extra knop toe te voegen op de pagina waar de klant daadwerkelijk gaat betalen.

Bijv. een knop naast de accepteer de voorwaarden.

 

Gr ysco..

Link to comment
Share on other sites

Heb voor nu gewoon de algemene voorwaarden aangepast met daar de mogelijkheid om het nieuwe formulier te downloaden.

Ook heb ik op de contact pagina een verwijzing staan over de nieuwe regels met een knop naar de algemene voorwaarden. Volgens vele is het onzin om een aangepaste button te hebben met een meter tekst (button zou enorm worden) de koper weet dat hij voor het product moet betalen en voorstrijk gaan afrekenen moeten ze dus ook de algemene voorwaarden aanvaarden ( hier vinden zij de nieuwe regelgeving)

Een stuk tekst onder elke betaal module is ook perfect.

 

Gr ysco..

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hey jongens is er al wat meer duidelijkheid over deze bestelknop?

Volgens een artikel in checklist webwinkel is er begonnen met extra controles en kan elke webshop die niet aan een aantal eisen voldoen waaronder deze knop met een tekst van bestelling met betaalverplichting of dezelfde tekst er vlakbij zware boetes krijgen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...