Jump to content

Importera kundregistret från 1.4 till 1.6?


Recommended Posts

Finns det någon möjlighet att exportera/importera kundregistret från min 1.4.6.2 till 1.6.0.6?

Vi har varit igång i drygt två år och har rätt många kunder. Jag vill helst flytta med både registrerade och gästkunder.

 

Jag måste bygga nytt i rödaste rappet då den specialbyggda betalmodulen som vi använder krånglar titt som tätt och eftersom jag byggt om Matrice-temat rätt kraftigt så kan jag tyvärr inte bara göra en uppdatering.

 

Hälsningar Weronicha

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset Patrik.

 

Jag exporterade cvs-filen, inga problem.

Men när jag skulle importera den via  CSV Import i Backoffice så fick jag meddelandet: E-post * måste ställas in

 

Var gör jag det? Eller ska jag även importera via phpMyAdmin?

Link to comment
Share on other sites

Hej Patrik!

 

Tack för tipset. Några rader med anteckningar om kunderna hade lagt sig bland adresserna. Jag raderade de raderna men får fortfarande samma meddelande trots att jag för hand har kollat att alla 700+ kunderna har en e-postadress. Jag vet inte hur jag ska gå vidare nu.

 

Några tips?

 

 

Så här ser det ut: csv.jpg

Edited by Källan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Du har förmodligen angett fel fältavgränsare i steget före. Kolla också så att csv-filen har rätt teckenkodning. Standard är UTF8. Du kan även använda ISO-8859-1, men då måste du ange det. I exemplet ovan så tolkar importscriptet hela första raden som ett fält.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...