Jump to content

Drop down met opties


Recommended Posts

Ik heb de vraag wel al vaker gezien maar nog niet echt kunnen lezen hoe je dit nu doet binnen prestashop. Ik wil graag bij een product de mogelijkheid dat mensen een maat kiezen. De keuze moet eigenlijk verplicht zijn alvorens men verder gaat met bestellen.

Bijvoorbeeld er wordt een shirt besteld, dan moet er gekozen worden voor de maat S, M, L, XL etc..
Hoe zorg ik er voor dat iemand deze keuze kan maken en dat deze verplicht is.

Ik heb wel wat gestoeid met attributes en groups en features. Maar het werkt niet zoals het hoort. Als ik een maat kies dan wordt bij de bestelling alle opgegeven maten genoteerd. Het is dus niet bekend welke maat de klant heeft gekozen.

Prestashop is zo'n mooi product. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet mogelijk is.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb begrepen dat je dan alle combinaties apart moet aanmaken:
Rood - S
Rood - M
Rood - L ,etc.
vervolgens:
Blauw - S
Blauw - M etc.
En allemaal ook apart opslaan op het tabblad combinaties. De meest voor de hand liggende keuze benoem je tot default. Per combinatie kun je nog apart een plaatje toevoegen.
Op deze wijze krijg je op de productpagina alle combinaties voorgelegd. Kies je niet, dan krijg je de default.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik heb hier ook een probleem mee en lukt me niet om het te verhelpen.
Ik verkoop ook kleding via prestahop en heb alle combinaties aangemaakt en deze zijn ook gewoon te zien op de webshop.
Echter als een klant een andere combinatie aanklikt (standaard is Kleur Zwart; Maat S), bijvoorbeeld Maat L en klikt op bestellen dan voegt ie ten alle tijde de standaard combinatie toe aan het mandje.
Dus klant klikt op maat L en op bestellen, dan komt er in het mandje Maat S te staan (standaard combinatie).

Iemand bekend met dit probleem?

(www.jackyluxury.nl/shop)

Link to comment
Share on other sites

Ik had dit probleem ook. Nu zag ik later dat ik in preferences (algemeen) de :.....

PrestaShop 1.1 compatible template: Ja Nee
Deze shop gebruikt een PrestaShop 1.1 template, SSL kan waarschuwingen in de browser geven.

..... op ja had staan. Na het op nee zetten deed deze optie het wel.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...