Jump to content

Mail Alerts tvärdöd i v1.2.5.0?


Alldo Group

Recommended Posts

Hej alla!

Verkar vara mycket småfel med Prestashop tyvärr

Händer ingenting vid beställningar, inga mail dyker upp, varken till beställare eller till butiksägarens adress - har provat flera varianter - även provkört SVN-version från idag.

Någon som har tips på vad man kan göra? Vore oerhört tacksamt. Kan tilläggas att sidan ligger på Sörftaun - någon annan som kör Prestashop på Surftown? Vill verkligen ha funktionen :(

Link to comment
Share on other sites

Du har ingen backup från versionen innan 1.2.5.0? I så fall kan du ju ersätta mailalerts-modulen och testa med en äldre version. Mailalerts har inget att göra med bekräftelser till kund, de funkade som tidigare här, däremot funkar inte mailalerts i min demoshop heller efter uppgradering.

Link to comment
Share on other sites

Du har ingen backup från versionen innan 1.2.5.0? I så fall kan du ju ersätta mailalerts-modulen och testa med en äldre version.


Tack för svaret Patrik!

Otroligt synd att det inte fungerar. Lär väl vara fel tillsammans med svenska språket - precis som med kontakta oss-formuläret.

Som sagt, kunden får heller ingen bekräftelse - trots att det INTE ligger i "mail alerts". Allt med mail verkar korrupt. Inga fler som kör version 1.2.5 och kan verifiera?

Har provat modulen från 1.2.4 - vilken inte heller fungerar. Fick visserligen kontakta oss-formuläret att fungera i 1.2.4 genom att strippa alla åäö.

Jag har bara svenska i min 1.2.5-version. Kanske du har engelska att prova med för att se om det funkar då?
Link to comment
Share on other sites

Kan konstatera att mailalerts inte funkar hos mig, oavsett vilket språk jag använder. Däremot funkar bekräftelser till kund och kontakta oss-formulär oavsett språk.


Hmmm mkt skumt - har lagt en fråga i den engelska delen, får se om någon vet nått mer...
Tack för hjälpen så länge...
Link to comment
Share on other sites

Testa att avinstallera och installera om mail alerts modulen, se om det hjälper.

Sen angående att kunden inte får mejl alls, kontrollera att alla mejlfilerna finns i mails/se mappen.
Bara några snabba saker jag kommer på som kan lösa det.

Link to comment
Share on other sites

Testa att avinstallera och installera om mail alerts modulen, se om det hjälper. Sen angående att kunden inte får mejl alls, kontrollera att alla mejlfilerna finns i mails/se mappen.
Bara några snabba saker jag kommer på som kan lösa det.


Tack för tipsen - hjälper dock inte (saknades faktiskt 4 filer - hur det nu har gått till?!). Synd - verkar vara dött lopp just nu. Kanske något att rapportera som bugg? Får försöka återgå till den gamla *suck* Någon som vet vart man ladda ner 1.2.4?
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...