Jump to content

Probleem met ideal plugin ps 1.5.6


Recommended Posts

Vraagje? Ik heb al een poos geleden de plug in gesinstalleerd, nu gisteren de eerste betaling gehad. Werkt op zich prima, maar in de BO staan ineens 2 regels:

2014-05-07 22:29:35 iDeal Checkout 0030000817955094 45,000 € Geen factuur

2014-05-07 22:29:51 iDEAL Checkout (Dutch Checkout)   45,000 € #HC2014011

 

 

En meldt dat er teveel betaald is. Iemand enig idee wat hier verkeerd gaat?

Het gaat om PS 1.5.6 en plug in 1.1.2 Hopelijk kan iemand snel een antwoordje geven...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vraagje? Ik heb al een poos geleden de plug in gesinstalleerd, nu gisteren de eerste betaling gehad. Werkt op zich prima, maar in de BO staan ineens 2 regels:

2014-05-07 22:29:35 iDeal Checkout 0030000817955094 45,000 € Geen factuur

2014-05-07 22:29:51 iDEAL Checkout (Dutch Checkout)   45,000 € #HC2014011

 

 

En meldt dat er teveel betaald is. Iemand enig idee wat hier verkeerd gaat?

Het gaat om PS 1.5.6 en plug in 1.1.2 Hopelijk kan iemand snel een antwoordje geven...

Wat is er betaald? en is er wel betaald. check dat even bij je ideal-provider.

Als de betaling gecanceld wordt, kan er wel een order zijn aangemaakt, maar geen betaling dus.

en klopt de btw-berekening? had ook problemen met de ideal-module, en bij mij liep het vast op de btw. klant kreeg een ander bedrag om te betalen dan de factuur aangaf. dit had te maken met btw-afrondingen die in prestashop verkeerd berekend worden.

(bekende bus, schijnt aan gewerkt te worden)

Maar bij jou lijkt het alsof er geen factuur is aangemaakt... dat zou weer een heel ander probleem zijn

Link to comment
Share on other sites

Nou..volgens mij kan je toch duidelijk zien dat er wel degelijk een factuur is aangemaakt. (#HC2014011).

Zoals je kan zien als je terug leest is dit een bug van de plug in..dus probleem is bekend, maar helaas nog altijd niet opgelost.

Link to comment
Share on other sites

Nou..volgens mij kan je toch duidelijk zien dat er wel degelijk een factuur is aangemaakt. (#HC2014011).

Zoals je kan zien als je terug leest is dit een bug van de plug in..dus probleem is bekend, maar helaas nog altijd niet opgelost.

wel factuur dus :) die wordt pas aangemaakt als de betaling geslaagd is en dit is teruggemeld door de plugin. vandaar dat op de eerst regel 'geen factuur' staat, en op regel 2 een factuurnummer.

Maar je meld ook dat er teveel is betaald. Ik had dat probleem ook. dit kan de BTW-bug zijn. Prestashop berekend door de manier van afronden de btw verkeerd. vaak klopt dus de btw-berekening niet, vooral bij bestellingen van grotere aantallen van 1 product. en dan geeft deze ideal-module een foutmelding. de klant betaald dan een ander bedrag dan op de factuur staat.

Link to comment
Share on other sites

nee..Ik zeg niet dat er teveel betaald is. Dat zegt prestashop, omdat er een dubbele betalingsregel aangemaakt wordt. Betalings-gewijs is alles in orde. alleen die foutmeldingen zijn hinderlijk, bovendien zie je zo nog eens over het hoofd wanneer er écht iets mis is.

Link to comment
Share on other sites

nee..Ik zeg niet dat er teveel betaald is. Dat zegt prestashop, omdat er een dubbele betalingsregel aangemaakt wordt. Betalings-gewijs is alles in orde. alleen die foutmeldingen zijn hinderlijk, bovendien zie je zo nog eens over het hoofd wanneer er écht iets mis is.

probleem zit 'm in de aanroep van order->save bij iedere wijziging van status in het ideal proces. De save functie doet een orderpayment regel toevoegen de update functie doet dat niet.heel irritant
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...