Jump to content

Vertalingen verkeerd na module verwijderen


Recommended Posts

IK was aan het experimenteren met een ander top menu (wanwege de niet zo charmante samenvattingspagina's in het standaard top menu), beviel me niet, dus de module weer verwijderd. Helaas kreeg ik toen direct ook allerlei foutmeldingen, en het normale topmenu was ook verdwenen. geen nood, gebackupte versie van het topmenu opnieuw geladen en alles werkte weer. Alleen nu ineens zijn de velden van "persoonlijke informatie"in "mijn account"nu in het engels??

Ik heb tig keer de files nagekeken, het is echt allemaal in NL.

Via de BO de vertalingen checken kan ik niet omdat ik de foutmelding van teveel velden etc krijg, en alle oplossingen daarvoor (HTACCESS file aanpassen, genoemde regel wordt niet vermeld, PHP.ini file maken/aanpassen werkt niet, en helaas, de php server instellingen aanpassen gaat het 'm ook niet worden; wij "lenen"serverruimte bij een kennis van de shop owner, en alles wat ik vraag is lastig, moeilijk, etc etc.. Hopelijk kan iemand helpen zonder deze ingrepen?

 

Het gaat om PS 1.5.6

Edited by AnitaR (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

IK was aan het experimenteren met een ander top menu (wanwege de niet zo charmante samenvattingspagina's in het standaard top menu), beviel me niet, dus de module weer verwijderd. Helaas kreeg ik toen direct ook allerlei foutmeldingen, en het normale topmenu was ook verdwenen. geen nood, gebackupte versie van het topmenu opnieuw geladen en alles werkte weer. Alleen nu ineens zijn de velden van "persoonlijke informatie"in "mijn account"nu in het engels??

Ik heb tig keer de files nagekeken, het is echt allemaal in NL.

Via de BO de vertalingen checken kan ik niet omdat ik de foutmelding van teveel velden etc krijg, en alle oplossingen daarvoor (HTACCESS file aanpassen, genoemde regel wordt niet vermeld, PHP.ini file maken/aanpassen werkt niet, en helaas, de php server instellingen aanpassen gaat het 'm ook niet worden; wij "lenen"serverruimte bij een kennis van de shop owner, en alles wat ik vraag is lastig, moeilijk, etc etc.. Hopelijk kan iemand helpen zonder deze ingrepen?

 

Het gaat om PS 1.5.6

Die foutmelding van je vertalingen  van teveel velden moet je door je provider aan laten aanpassen.

 

>>>

 

Waarschuwing, Uw PHP configuratie begrenst het maximum aantal velden geplaatst in een formulier

1000 Voor max_input_vars.

Vraag uw hostingprovider om deze limiet te verhogen naar 2599 tenminste of bewerk het vertalingsbestand handmatig

 

Antwoord van provider :

 

De max_input_vars is verhoogd naar 5000

 

<<

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hao Racemaniac, ja..ik weet het. Echter, omdat de eigenaar van het hostingpakket (hij heeft zelf een paar sites) mij weigert toegang te geven tot het control panel en dus ook tot de helpdesk, is het wat mij betreft een principe kwestie geworden. De helpdesk heeft me al eens eerder geholpen, maar ik probeer de shop-eigenaar te laten zien dat huidige situatie niet werkbaar is (als er nog eens écht problemen zijn...) en dat ze het eea goed moet afstemmen bij wie ze de hosting "huurt". En tot die tijd kunnen de velden niet vertaald worden (gek genoeg..immers.. de TPL files zijn allemaal correct)

 

Had gehoopt dat iemand wist waarom de vertalingen verkeerd weergegeven worden?

Link to comment
Share on other sites

Hao Racemaniac, ja..ik weet het. Echter, omdat de eigenaar van het hostingpakket (hij heeft zelf een paar sites) mij weigert toegang te geven tot het control panel en dus ook tot de helpdesk, is het wat mij betreft een principe kwestie geworden. De helpdesk heeft me al eens eerder geholpen, maar ik probeer de shop-eigenaar te laten zien dat huidige situatie niet werkbaar is (als er nog eens écht problemen zijn...) en dat ze het eea goed moet afstemmen bij wie ze de hosting "huurt". En tot die tijd kunnen de velden niet vertaald worden (gek genoeg..immers.. de TPL files zijn allemaal correct)

 

Had gehoopt dat iemand wist waarom de vertalingen verkeerd weergegeven worden?

en het is niet mogelijk om een kopie van de bestanden en database op een lokale (wamp of xampp) te zetten en daar de vertalingsbestanden te maken? Op die manier omzeil ik de niet aan te passen input_vars error
Link to comment
Share on other sites

@scorpionsworld    is een mogelijkheid maar dan zullen ze toch ook toegang tot een beheerssysteem moeten hebben en toegang tot phpmyadmin ?  een backup maken van de sql-database zou via PS geen probleem zijn,  aanpassen ook niet maar dan moeten ze wel weer een mogelijkheid hebben om de aangepaste bestand weer te uploaden

 

en gezien de opmerkingen van AnitaR  denk ik dat ze dat niet snel zullen doen

 

Lijkt mij  ...  ;)

Link to comment
Share on other sites

@scorpionsworld    is een mogelijkheid maar dan zullen ze toch ook toegang tot een beheerssysteem moeten hebben en toegang tot phpmyadmin ?  een backup maken van de sql-database zou via PS geen probleem zijn,  aanpassen ook niet maar dan moeten ze wel weer een mogelijkheid hebben om de aangepaste bestand weer te uploaden

 

en gezien de opmerkingen van AnitaR  denk ik dat ze dat niet snel zullen doen

 

Lijkt mij  ...  ;)

ftp access?
Link to comment
Share on other sites

Met ftp kan je toch de sql-database niet uploaden  ??

Dat is ook niet nodig voor de vertalingen.

SQL backup kun je maken en downloaden vanuit de backoffice. Die backup kun je gebruiken voor het opzetten van een lokale kopie van de shop.

De vertalingen die vervolgens worden aangemaakt zijn losse nl.php bestandjes in de module, translations en theme folders.

Voor het aanpassen van de vertalingen vanuit een lokale kopie heb je dan dus FTP toegang nodig voor het uploaden van de nl.php bestanden naar de juiste locatie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Scorpion,

 

Ja, dat zo een optie zijn. wat ik zelf al had geprobeerd overigens is het taalbestand te exporteren, dan openen en dat weer zippen na afloop. maar ik krijg het taalbestand niet geopend, ook niet met de programma's die daarvoor hier en daar benoemd worden

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...