Jump to content

Nybörjare hjälp med Meta taggar sidtitel fel...


Recommended Posts

Hej är ny på prestashop har följande fel på min sida men fattar noll hur/ var man ändrar detta!

www.caseonline.se

Följande meta-taggar är fel :
Min sajts Titel är endast 10 tecken.
Jag har för kort beskrivning av sajten endast 26 tecken.
Jag har bara två nyckelord.
Jag har inga h1 och h2 taggar m.m

 

 


Kör prestashop 1.5.5......

Link to comment
Share on other sites

Titel för förstasidan sätter du under Preferences->SEO & URLS. Ändra sidan som heter index. Titel för produkt- och kategorisida sätts under respektive produkt eller kategori. H1 och H2-taggar beror på temat du använder. Du kan själv lägga till relevanta taggar i temats tpl-filer.

Link to comment
Share on other sites

Sätt sidtitel till det du vill visa för förstasidan. Titta på hur andra sajter har gjort, ex. Nelly.com som har "Kläder, Skor, Klänningar & Underkläder | Nelly.com – Mode Online" som titel på förstasidan. Det är inte fel att översätta url:er till svenska.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag googlat lite å läst att H1 H2 taggar är väldigt viktigt, jag använder default tema och det finns inga h1, h2 osv...undrar är det bara att skriva in en rad typ <H1>Huvudrubrik</H1>

Det finns inga riktiga rubriker i mitt tema endast logo och lite text i header, kan man hitta på en själv? 

 

eller finns det moduler för detta?, antar att det inte räcker med en h1 tagg....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...