Jump to content

DK: opdateret dansk oversættelse


supersesam

Recommended Posts

supersesam: Jeg er ikke så vild med dine oversættelser. Generelt foretrækker jeg "varer" for "produkter". Og f.eks:
* =="Konfigurer dine fakturerings og leverings adresser" -> "Konfigurer dine fakturerings- og leveringsadresser".==
* =="Januar" -> "januar"==
* =="Post nr." -> "Postnr"==

Har du prøvet at kigge i de oversættelser, jeg har lagt ud tidligere?

Hessellund: Jeg nævnte problemet i forummet på et tidspunkt. F.eks. er det noget rod for canadiere og belgiere, hvor et givet flag ikke entydigt kan betegne sproget. Det fik jeg nu ikke noget ud af.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jo ikke helt trivielt at oversætte fra engelsk til dansk. Der er helt klart nogle oversættelser i den officielle danske pakke, der er meget dårlige.

Det kan ikke lade sig gøre at lave en god sprogpakke ved afstemning eller ved at nogen retter lidt i den ene retning og andre retter lidt i den anden retning. Så det ville være fedt, hvis vi kunne samarbejde og få det ophøjet til en god officiel sprogpakke.

En af de oversættelser, jeg synes er svær, er "Back office" og "Front office". Jeg har kaldt det forkontor og bagkontor, uden at være særligt vild med det. "Baglokale" synes jeg er et godt ord, men hvad skulle så modsætningen være? "Butik", "udstilling"? Det klinger ikke rigtigt.


/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes da ikke at "butik" er så ved siden af. Bare fordi det er modsætninger på engelsk, så er det vigtigste ved oversættelsen stadigvæk at det lyder rigtigt frem for at ligge så tæt på det engelske som muligt.
Og jeg giver dig ret i at det nok bliver svært at lave én oversættelse som alle synes lyder rigtigt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hejsa,

Jeg er ny til Presta shop, men syntes det ser lovende ud. Jeg er i gang med at evaluere systemet.

Jeg har hentet den danske sprogpakke ind, men hvorfor er alle menu faneblade i backoffice på engelsk? Det er ikke lykkedes mig at finde et sted hvor de kan oversættes.

Nogen som kan hjælpe ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej alle,

Jeg har et problem med at få lagt sprogpakken ind på et købt tema PRE032 kan sprogpakkerne kun bruges til original siden?

Jeg får følgende fejlmeddelelse
"Tema filer:" /home/web/shops.prestabox.com/sikkerthjem.prestabox.com/themes/PRE032/lang/dk.php


Hvis dette er tilfældet vil vi gerne lave en oversættelse til dette tema, nogen som kan hjælpe?

Mange tak

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan desværre ikke sende dig et link, da det afhænger af, hvor din webshop ligger. Du skal ind i back office (dvs. administrationsdelen). Under værktøjer (tools) findes et faneblad, der hedder "oversættelser" (translations). Vælg så "forkontor-oversættelser" (front office translations) eller hvad det nu hedder hos dig, og klik på det danske flag. Vælg så "udvid alle feltsæt" (expand all fieldsets). Nu skulle du gerne kunne finde de tekster, du ønsker at ændre.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Mit problem er at der ikke er noget dansk flag og ved oprettelse af dansk får jeg følgende fejlmelding (Warning) - Jeg har forsøgt at slette sprogpakken og indlægge den igen og den virker fint på "standard" prestashop shoppen men ikke på købte tema PRE032

/home/web/shops.prestabox.com/sikkerthjem.prestabox.com/themes/PRE032/lang/dk.php

Dele af shoppen er på dansk, men jeg har ikke mulighed for at ændre de resterende dele

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...