Jump to content

Fjerne pris på udsolgte varer?


Steffen

Recommended Posts

Hej

 

Når en vare er udsolgt, har jeg via css gjort så køb-knappen forsvinder. Jeg kunne godt tænke mig, at prisen også forsvinder på udsolgte varer. Er der en der kan være behjælpelig med lidt kode (og hvor det skal indsættes), så det kan lade sig gøre?

 

ver. 1.4.11

 

Man kan se en udsolgt vare på denne side: http://www.nondo.dk/42-playstation2#/page-2

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kører lagerstyring burde shoppen og dit theme selv finde ud af ikke at lade folk lægge varer i kurven, når de er udsolgte - men stadig kunne vise varerne, hvis du sætter indstillingen til det. Det med at skjule det via css lyder som en lidt dum løsning.

Link to comment
Share on other sites

Det er også sådan det kører nu. Jeg har blot fjernet købsknappen og vil også gerne, at prisen forsvinder på udsolgte varer. Grunden er, at nogle spørger om jeg kan genskaffe en udsolgt vare. Og det kan jeg i de fleste tilfælde, men ikke ret tit til samme pris. Og det kan kunderne, med go' grund, jo ikke altid forstå.

 

Jeg plejer at deaktivere udsolgte varer, men vil gerne have dem til at stå på siden, til jeg ved køber har modtaget den. Således kan kunden tjekke, at varen stemmer overens med beskrivelsen. Det er jo brugte varer jeg handler med.

Link to comment
Share on other sites

Det giver måske meget god mening.

 

Men du kan ikke skjule prisen på kun udsolgte varer via css uden at skulle lave tilpasninger i templates også - for der differentieres som standard ikke imellem varer på lager eller ej i koden hvad angår pris. Dermed skal der ændres i både product-list.tpl og product.tpl hvor du på en eller anden måde skal have defineret, at en vare ikke er på lager. Så det er ikke "bare lige".

 

Men måske kan du finde et modul, der kan gøre dette - det vil nok være en bedre løsning.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dermed skal der ændres i både product-list.tpl og product.tpl hvor du på en eller anden måde skal have defineret, at en vare ikke er på lager. Så det er ikke "bare lige".

Jeg er med på, at det ikke kan gøres via css ;) Det er netop det du skrive her, som jeg ikke selv har den fjerneste anelse om hvordan man gør.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...