Jump to content

(U)(løst) case closed - Hvordan oprettet jeg menu i venstre side?


mfj31dk

Recommended Posts

1.6.0.6

Hvordan oprettet jeg menu i venstre side? - på nuværende tidspunkt har jeg den i bunden..

Jeg er klar over, at jeg skal ind i modul -> positioner -> displayLeftColumn - oge her er jeg så gået i stå og jeg kan ikke se hvordan kommer videre.

Jeg håber at der er hjælp at hente så jeg kan komme videre.

Med sender 2 screendump.

Mvh mfj31dk

 

 

post-452193-0-61098100-1397852291_thumb.jpgpost-452193-0-31694200-1397852294_thumb.jpg

Edited by mfj31dk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Der er ligesom med Windows - brug ALDRIG den nyeste version før den første egentlige opdatering er kommet.

- og vent, til andre har gjort erfaringerne.

 

Og må jeg så give et råd: opret en test-shop til den slags. Når test-shoppen så spiller maks., så kan du smide den over i drift.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg aldrig haft problemer med at installere nye udgaver af Windows siden jeg fik min første PC´er i 1984, men det kan godt undre mig at man sender en ny version af Prestashop ud uden at den kan blive supporteret af dem som har lavet den eller bare en ordentlig beskrivelse at gå efter og hvis alle holdt sig til din Filosofi  så kom vi jo aldrig videre...:)

Edited by mfj31dk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Mht. Windows så taler jeg om installationer som er forretningskritiske.

For de fleste herinde i forummet, er webshoppen baseret på PS helt klart forretningskritisk, hvorfor man ikke bare lige smider nyeste version på en kørende shop. Det er simpel risikostyring.

Link to comment
Share on other sites

Det er muligt, men ved opdateringen stoppede denne pga. fatal error og jeg havde ingen mulighed for at tilbageføre til tidligere version - alt var simpelt hen væk. Derfor valgte jeg at være en smule fremsynet ved at forsøge at installere den nye version., men det kan åbenbart ikke lade sig gøre så jeg går tilbage til den gamle version.

Det kan til din orientering oplyses at jeg har 2 Prestashopper 1.6.0 kørende:

http://www.stampson.net/da/

http://netshop4all.dk/

og nu gælder det Teknobiler.dk - men ikke i den nye version, for det har jeg ikke tid  til og jeg ønsker ikke at betale flere hundrede dollar til proff. hjælp endnu engang for at få det til at køre - og det skulle vel heller ikke være nødvendig når man har et forum at spørge om hjælp....

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er dejligt med et dansk forum der hjælper gratis :-)

Derfor er påsken heller ikke det heldigste tidspunkt... Men så ved du jo det til en anden gang.

 

Ordentlige webhoteller har 1-click backup/restore, så det er super nemt at rulle både DB og filer tilbage.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Til orientering så har jeg tidligere efterlyst professionel betalt hjælp, men uden resultat så på baggrund af det forsæøgers jeg med "gratis hjælp"!!

Mht webhoteller så kan jeg oplyse dig om at jeg bruger 2 forskellige udbyder, men i dette tilfælde har ingen af dem kunne hjælpe!

Slut herfra - tråden lukkes

Link to comment
Share on other sites

Det er muligt, men ved opdateringen stoppede denne pga. fatal error og jeg havde ingen mulighed for at tilbageføre til tidligere version - alt var simpelt hen væk. Derfor valgte jeg at være en smule fremsynet ved at forsøge at installere den nye version., men det kan åbenbart ikke lade sig gøre så jeg går tilbage til den gamle version.

Det kan til din orientering oplyses at jeg har 2 Prestashopper 1.6.0 kørende:

http://www.stampson.net/da/

http://netshop4all.dk/

og nu gælder det Teknobiler.dk - men ikke i den nye version, for det har jeg ikke tid  til og jeg ønsker ikke at betale flere hundrede dollar til proff. hjælp endnu engang for at få det til at køre - og det skulle vel heller ikke være nødvendig når man har et forum at spørge om hjælp....

Hvad med den manuelle backup af database og filer, som der står du skal huske. Den kan du jo rulle tilbage med. Men den har du måske ikke lavet :ph34r:

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Forum er gratis - ja - men der er altså ikke nogen her, der får penge for at hjælpe - det sker udelukkende på frivillig basis. Der findes masser af viden her - og du kunne sikkert sagtens få hjælp til at løse dit problem, men din måde at svare folk tilbage, når de forsøger at hjælpe, din forventning om, at folk skal svarer her og nu (i påsken), og ikke mindst din historik her i forum, hvor du sviner folk til, der har forsøgt at hjælpe (og uden at du i øvrigt selv bidrager med noget som helst) - tjah, alt sammen er måske ikke videre befordrende for folks velvillighed til at hjælpe lige præcis dig?

 

NickKK giver dig rent faktisk noget rigtig god feedback, og du vælger så at sætte din tråd til Uløst - closed. Det er ret dumt, for problemet bunder jo i, at du har opgraderet uden at tage de fornødne backups og derefter står tilbage med en helt specifik fejl - og du fremlægger det så som om, at det er alle andres skyld, at din shop ikke virker (og at ingen kender løsningen). Du bruger et OpenSource system - der er ingen der har lovet dig, at seneste version er fejlfri - og havde du læst bare lidt i det danske forum, ville du se, at vi i stor stil fraråder opgradering. Men som før, når du får et svar, der ikke passer dig, svarer du med et angreb eller en generelt fornærmet holdning.

 

Mit bedste råd er at udvise en mere positiv attitude her i forum, så vil du helt sikkert også få mere positivt igen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu er du vist ikke den rette til at påtale andres attituder - du kan godt selv..!

Jeg har fået de svar som jeg skal bruge fra et andet forum og derudover har jeg hyret proffesionel betalt hjælp til at få det til at fungere som det skal..

Link to comment
Share on other sites

Hvis du bruger 2 forskellige webhoteludbydere, og ingen af dem har kunnet hjælpe dig med at lave en restore, så burde det ringe en klokke hos dig - og du burde allerede nu være ved at flytte til et ordentligt webhotel. Livet er da for kort til frustrationer pga. manglen på simpel backup-/restorerutine :-)

 

I øvrigt: Hvis du har fået løst problemet ville det vel være det mindste for dig, hurtigt at beskrive problemløsningen her i tråden, så du hjælper andre, der måske kommer i samme situation...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...