Jump to content

Front office försvann?


Recommended Posts

Hjälp! Min front office har försvunnit. När jag klickar på "Min butik" kommer det bara upp ett felmeddelande att sidan inte kan visas, Detsamma om jag går direkt till kundsidan via www.ullochblandat.se Vad kan ha hänt? Jag stängde ned framsidan för att arbeta med översättningar, när jag sedan publicerade sidan igen kom bara felmedelandet? Någon som upplevt något liknade?

Känner mig desperat nu :(. Backoffice fungerar perfekt fortfarande.

Link to comment
Share on other sites

Hjälper förmodligen inte att ta bort katalogen, det finns kopplingar till den i databasen. Det i sin tur tyder på att den är installerad och aktiverad...lite moment 22...svårt att hjälpa. Finns ju möjlighet att koppla bort en modul genom att ta bort poster i databasen, vet du hur du hanterar den via ex. phpMyAdmin?

Link to comment
Share on other sites

Jag har råkat ut för samma sak idag, två gånger med ominst. däremellan...

Med skillnaden att min frontoffice är helt blank, utan felmeddelanden.

Det skedde nog någonstans när jag ändrade inställningarna för land/valuta.

 

Första gången hade jag butiken i det närmaste klar, nu vet jag inte om det är lönt att göra om allt en tredje gång innan jag vet vad som är fel.

 

Är det en bugg eller vad sjutton händer?

 

 

/Weronicha

 

Hjälp! Min front office har försvunnit. När jag klickar på "Min butik" kommer det bara upp ett felmeddelande att sidan inte kan visas, Detsamma om jag går direkt till kundsidan via www.ullochblandat.se Vad kan ha hänt? Jag stängde ned framsidan för att arbeta med översättningar, när jag sedan publicerade sidan igen kom bara felmedelandet? Någon som upplevt något liknade?

Känner mig desperat nu :(. Backoffice fungerar perfekt fortfarande.

Link to comment
Share on other sites

Jag hade inte felvisning påslagen i 1.6.0.6. Men front office var helt blank och det fanns nästan ingen källkod på startsidan, den var väldigt kort. Tog tyvärr ingen skärmdump. Men detta skedde första gången när jag ändrade i koden för bl.a. SIRET, vilket jag gjort i tidigare versioner utan problem.

Andra gången höll jag bara på med grundinställningarna i backoffice. Jag såg på engelska forumet att fler hade upplevt samma plötsliga försvinnande av front office, så det tycks vara en bugg någonstans.

 

Jag avinstallerade allt och lade in 1.6.0.5 som i alla fall är stabilt, även om den vägrar avmarkera det ena av de två förinstallerade frakt alternativen...

Nu har jag dock slagit på felvisning enl. ditt tips ovan.

 

/Weronicha

Link to comment
Share on other sites

Visst, det är ju det jag gör nu, utifall det dyker upp problem under arbetet med 1.6.0.5. Hade varit fiffigt om det gått att sköta från Back Office.

 

Felvisning bör du bara ha påslagen under felsökning, inte löpande i en produktionsmiljö.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...