Jump to content

Ny shop - hvilken Prestashop version?


colorrush

Recommended Posts

Jeg skal have lavet en ny shop i Prestashop, og ville lige høre hvilken version af Prestashop i vil anbefale.

 

Jeg har en anden shop som kører 1.4.9 - mest fordi jeg havde store problemer med at få 1.5 til at virke som det skulle - det var lige da 1.5 var kommet, så der var mange bugs.

 

På den nye shop ville jeg gerne have en nyere version end 1.4.x - så valget står lidt mellem en af de senere 1.5.x eller den helt nye 1.6.

 

Hvad vil i anbefale?

Er der nogen der kører 1.6 - og er den til at arbejde med? Eller ville i hellere tage en 1.5.x?

 

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Version 1.5.6.1. er den der anbefales i øjeblikket.

Version 1.6 er fejlbehæftet. Kik lidt i forum her, og du vil opleve adskillige indlæg om den.

Link to comment
Share on other sites

Version 1.5.6.1. er den der anbefales i øjeblikket.

Version 1.6 er fejlbehæftet. Kik lidt i forum her, og du vil opleve adskillige indlæg om den.

 

Ok, så holder jeg mig fra 1.6 i hvert fald :)

 

Hvad med versionerne lige før/efter 1.5.6.1? Jeg tænker mest hvis jeg nu finder et theme som er lige i øjet, men kræver versionen lige før eller efter - er de ok også?

Link to comment
Share on other sites

har lige installeret 1.6 for nogle dage siden. glemte helt at undersøge dette punkt.

 

Inden jeg kommer for godt i gang med 1.6 er der så nogle vigtige tinge, som jeg ik vil kunne få til at virke ?

Her tænker jeg specielt, når jeg skal ha sat dankort del osv til ?

Link to comment
Share on other sites

jamen er det nemt at køre alle mine produkter tilbage til 1.5 ?

 

syntes bare jeg læste der var nogle problemer med csv import i 1.5 som sgu være fikset i 1.6. og jeg skulle bruge csv import.

 

plejer der at gå langtid før at fx 1.6 er stabil ? har ik være med ved tidligere opdateringer ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nybegynder på PrestaShop og er hoppet direkte på 1.6. Jeg har ingen erfaringer med 1.5, men som mangeårig webudvikler må jeg bare erkende at frontenden rent teknisk er så forældet på 1.5 at jeg ikke kunne få mig selv til at vælge den. Selvfølgelig vil man nok kunne købe et 3. parts tema der kan løse en del af det, men jeg foretrækker at køre på det medfølgende - hvor jeg så blot tilretter.

 

Jeg vil godt medgive at 1.6 er temmelig buggy. Blandt andet er den ikke fuldt oversat endnu - noget jeg selv er godt i gang med at afhjælpe på https://crowdin.net/project/prestashop-official/da

 

Derudover har jeg oplevet mærkelig opførsel mange steder, ligesom at PrestaShop har udgivet officielle modul updates som indeholder så alvorlige fejl at det ødelægger funktionaliteten.

 

Så det afhænger nok af hvornår man vil gå live? Hvis man er ved at starte en ny shop, lancererer man jo nok ikke i morgen, og hvis det først er om nogle måneder så ville jeg nok snuppe 1.6 med de bugs den har pt. og så satse på at det meste er udryddet når man selv er klar til lancering - det er det jeg gør i hvert fald.

 

Min butik kan ses i en *test* version her: http://www.hokuskrokus.dk/ 

 

Det er en ren 1.6 med default template hvor jeg så bare har "override'et" nogle ting med CSS.

Link to comment
Share on other sites

Hej Morten,

Rart med et nyt frisk indlæg i denne tråd om 1.5 vs. 1.6.

 

Jeg kan give dig ret på eet enkelt punkt. Frontoffice i PS 1.5. og tidligere er ikke noget at skrive hjem om.

Det er jo også lige netop derfor PS lancerer version 1.6. med nyt responcive theme.

Dermed hører min enighed også op.

 

Du skal være opmærksom på, at 90% af brugerne herinde ikke har programmeringserfaring, som du har. Derfor bliver version 1.5.6.2. anbefalet.

 

Du har programmeringserfaring, og så er det helt fint, at du hopper på version 1.6., og så selv laver de tilretninger, der skal til.

 

Du har fået noget rigtigt godt ud af version 1.6. i din frontoffice, netop fordi du har kendskab til scc, php m.v.

 

Men du skriver også, at "Hvis man er ved at starte en ny shop, lancererer man jo nok ikke i morgen, og hvis det først er om nogle måneder". 

 

Der falder jeg lidt af..... For du linker til en shop, som i princippet er online. Det varer ikke længe inden Google får fat i den.

 

Du har i dit indlæg fokuseret på Frontoffice delen. Hvad med alle de administrative dele i Backoffice.

 

Hvad vil du gøre, hvis du får en ordre?

 

Har du styr på:

- forsendelsesomkostninger?

- Ganske vist er der dankortlogo på. Men virker betalingsgatewayen?

- momsregler?

- zoner?

- osv

 

Jeg fatter simpelt ikke, at du ikke har sat den kun til at være synlig for din egen IP.

 

Efter min mening er den shop ikke klar til at være onlne. Så du går lidt imod din udtalelse om, hvornår en shop lanceres.

Link to comment
Share on other sites

Du skal være opmærksom på, at 90% af brugerne herinde ikke har programmeringserfaring, som du har. Derfor bliver version 1.5.6.2. anbefalet.

 

Du har programmeringserfaring, og så er det helt fint, at du hopper på version 1.6., og så selv laver de tilretninger, der skal til.

 

Du har fået noget rigtigt godt ud af version 1.6. i din frontoffice, netop fordi du har kendskab til scc, php m.v.

 

Men du skriver også, at "Hvis man er ved at starte en ny shop, lancererer man jo nok ikke i morgen, og hvis det først er om nogle måneder". 

 

Der falder jeg lidt af..... For du linker til en shop, som i princippet er online. Det varer ikke længe inden Google får fat i den.

 

Du har i dit indlæg fokuseret på Frontoffice delen. Hvad med alle de administrative dele i Backoffice.

 

Hvad vil du gøre, hvis du får en ordre?

 

Har du styr på:

- forsendelsesomkostninger?

- Ganske vist er der dankortlogo på. Men virker betalingsgatewayen?

- momsregler?

- zoner?

- osv

 

Jeg fatter simpelt ikke, at du ikke har sat den kun til at være synlig for din egen IP.

 

Efter min mening er den shop ikke klar til at være onlne. Så du går lidt imod din udtalelse om, hvornår en shop lanceres.

 

Jeg har programmeringserfaring, ja, men det eneste jeg har tilrettet er lidt stylesheets (CSS) fordi jeg har ønsket at ændre lidt mere på farver, marginer, ønsket at skjule nogle elementer m.v. ALT andet er standard 1.6, jeg har ikke programmeret noget, kun tilpasset via Back Office.

 

Dankort betaling virker, ja. Det virkede ikke umiddelbart, men jeg tog fat i gateway'en, ePay, og de var hurtige til at opdatere deres modul så det virkede med 1.6. Alt det andet er der også styr på, faktisk var det primært at spørgmål om at importere standardindstillingerne for Danmark og rette lidt til.

 

Mht. online eller ikke online så, ja, Google har da fanget nogle links, men det er ikke ensbetydende med at folk vælter ind og bestiller - sådan fungerer verden desværre ikke... gid det var så vel :) Hvis en enkelt ved et uheld skulle komme forbi og bestille så går det nok, varerne er på lager og klar til levering - selvom jeg formelt først åbner om en måneds tid :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil stadig påstå, at du går imod dine egne udtalelser. Hvis du ikke er enig i det, kan jeg ikke gøre noget ved det.

 

Men

- alle de manglende billeder.......

- Kategorien Have og altan: Ingen varer overhovedet.......

- Kategorien Dyr i haven; Ingen varer overhovedet......

- Kategorien Til Boligen: Ingen varer overhovedet.......

- Kategorien Til børn: Ingen varer overhovedet........

- Der mangler beskrivelse på adskillige varer.......

- Hvad med EU Cookie loven. Jeg blev ikke mindet om, at siden bruger cookies.....

 

Jeg fatter simpelt ikke, at du kan lægge en webshop op, med den tilstand den har.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil stadig påstå, at du går imod dine egne udtalelser. Hvis du ikke er enig i det, kan jeg ikke gøre noget ved det.

 

Men

- alle de manglende billeder.......

- Kategorien Have og altan: Ingen varer overhovedet.......

- Kategorien Dyr i haven; Ingen varer overhovedet......

- Kategorien Til Boligen: Ingen varer overhovedet.......

- Kategorien Til børn: Ingen varer overhovedet........

- Der mangler beskrivelse på adskillige varer.......

 

Jeg fatter simpelt ikke, at du kan lægge en webshop op, med den tilstand den har.

 

Jeg forstår ikke rigtig hvad din hensigt er? Jeg forsøger at komme med konstruktiv input vedr. 1.5 og 1.6, og det eneste du beskæftiger dig med at kritik af min ***test*** butik.

 

Hvordan jeg vælger at udvikle og drive min butik er min sag og det vedrører ikke rigtig dette emne. Jeg har 16 års erfaring med internetudvikling og arbejder på nogle af Danmarks mest besøgte hjemmesider, jeg mener personligt jeg ved hvad jeg gør. Der er mange SEO mæssige fordele ved så småt at begynde at blive registreret rundt omkring, men det skal jeg ikke lave en afhandling om her.

 

Jeg skrev klart og tydeligt at jeg ville anbefale at vente et par måneder med 1.6, det vil fortsat være mit råd til den almene bruger. I mit eget tilfælde mener jeg godt at jeg kan leve med, og håndtere, de fejl der er og måtte komme og derfor føler jeg mig tryg ved at lancere på 1.6 i løbet af en måneds tid :)

Edited by mortenborg (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, at vi slutter her.

 

For i og med, at din shop er åben for offentligheden, så er den i princippet "lanceret" Enig?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, at vi slutter her.

 

For i og med, at din shop er åben for offentligheden, så er den i princippet "lanceret" Enig?

 

Jeg tror vi tolker ordet forskelligt, eller i hvert fald vægter det forskelligt. Online er ikke != lanceret i min verden. Den er tilgængelig, og folk kan købe hvis de synes den tiltaler dem i den nuværende form - og hvis de tilfældigvis skulle komme forbi side 45 el.lign. på Google. Og i så fald leverer jeg :) For mig er den lanceret den dag der påbegyndes markedsføring o.lign.

 

Over and out :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...