Jump to content

Export till pacsoft och till dhl multishipping

Recommended Posts

Jag skickar en viss del av mina paket med pacsoft och dhl multishipping, dock inte så jättemånga så känner inte att kostnaden för Unifaun är motiverad riktigt.

Är det någon som har löst utskrift / bokning av frakter genom posten varubrev / dhl servicepoint utan att gå via unifaun?

Tack på förhand :)

• 5 months later...
  • 2 months later...

tjena  !

jag använder DHL multishipping , kan man få att kunderna kan spåra sitt packet på något sätt ? 

Hej millien, nu är denna fråga off-topic egentligen men menar du per automatik eller? Manuellt går det att lägga in så fort du bokat sändningen i Multishipping. Vi använder den funktionen i vår shop!

Hej millien, nu är denna fråga off-topic egentligen men menar du per automatik eller? Manuellt går det att lägga in så fort du bokat sändningen i Multishipping. Vi använder den funktionen i vår shop!

Hej , nu var det ett tag denn post skickades. 

om en kund lägger en order , så vill man att kunden ska hitta sitt " spärrnings id " bland sina sidor. ( guldvärt)

idag får kunderna ett mail från DHL med dessa uppgifter, frågan var om det går att implementera detta spårnings id i kund sidan per automatik ja :)

vi har ganska många ordrar och det är ganska segt att skriva in alla manuellt. 

Hej , nu var det ett tag denn post skickades. 

om en kund lägger en order , så vill man att kunden ska hitta sitt " spärrnings id " bland sina sidor. ( guldvärt)

idag får kunderna ett mail från DHL med dessa uppgifter, frågan var om det går att implementera detta spårnings id i kund sidan per automatik ja :)

vi har ganska många ordrar och det är ganska segt att skriva in alla manuellt. 

Det finns vad jag vet ingen bra metod för export/import från Prestashop till Multishipping eller tvärtom. Just tracking-ID känner jag inte är en jättegrej att mata in. När vi matar in informationen för hand i Multishipping är ordern uppe i Prestashop för att vi ska komma åt alla uppgifter. När allt är klart i multishipping tar man bara sändnings numret och kopierar in på ordersidan i Prestashop under Spårnings ID. Tar inte många sekunder extra. Då får kunden ett mail ifrån Shoppen med ett meddelande att ordern skickats och med klickbar länk till trackingen. Dessutom så finns tracking informationen då även att hämta under orderhistoriken på mina sidor! Mail per automatik från multishipping tror jag inte går ut, kanske är en inställning jag missat men våra kunder får allt från vår shop som det ser ut nu.

• Create New...