Jump to content
ozcanar

Home Featured Carousel Module v0.1

Recommended Posts

This looks like an excellent module but it will not load on my site.

The module is installed but I am not getting the output on the front office.

It should be displaying underneath the default featured products.

hello mate. Just downloaded it again (I see a .zip not a .rar) but still no joy.

It is putting a flash element on my home page but there is no graphical output.

It's ok for me except the devise which stay in YTL, cause i m in Euros :)

Hi ozcanar
I also don't have the display of featured products. I can see the area of the flash object but not the pictures of products. I can see some texts but not all. I'm running RC4.

Hi

I'm very intrested by you module, but he dont work on my shop. I have only a white rectangle :(

can you explain more about this module and how I can make work-it , thanks

Hello,
module works without problems. Set the number of items to display. Advanced settings, you can edit in the file files/urunxml.php.

PS: Tested with Firefox.

where I have to setup the number of item ? in the urunxml.php ? please explain more pleaze, thank you

EDIT: @ this time I have only 2 test product , maybe its the problem no ?

But i have only en empty white rectangle :(

Hello,
urunxml.php is only for the view, number to set of displayed products, go to >>> Back Office>>> Modules>>> Click on Setting of the module.

Important:
It show only items, which are in product creation for the home category assigned, similar the homefeatured module.

You can setup in the module.

Launch directly the page prestashop/modules/homefeaturedcarousel/files/urunxml.php
And look at the source code. All it's ok ?

Ok , I have set 10 displayed products .

In homefeatured , I have my 2 product test .

I havent modified anything in urunxml.php

I go on my homepage , nothing to see ... just a white rectangle :(

edit : ludo je parle FR ;) et oui tout est en place , je comprend pas :s ...

edit 2 : j'avais pas compris ce que tu demandais , je viens de le faire , voila le résultat :

In english , when I load directly the module in my browser I have these error :

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /customers/oct-tech.be/oct-tech.be/httpd.www/boutique/modules/homefeaturedcarousel/files/urunxml.php on line 97

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /customers/oct-tech.be/oct-tech.be/httpd.www/boutique/modules/homefeaturedcarousel/files/urunxml.php on line 97

178.00 YTL]]>

189.00 YTL]]>

ok mais je sais mais je te repondais en anglais pour rester dans la langue du sujet

Ligne 97 - modules/homefeaturedcarousel/files/urunxml.php
essaye de remplacer mysql_fetch_array() par mysql_fetch_assoc()

Si ca peut te rassurer moi aussi j'ai une beau rectangle blanc !
Les chemins semblent corrects
Le xml se génère bien
je sèche un peu là

tu as trouvé quelque chose ludo?

qu'est ce qui pourrait bien etre différent et qui fait que le module ne fonctionne pas ....?

Hello

J'avais remarqué que le texte des objets et le lien fonctionnait, mais pas les images. Donc c'est que le flash ne les trouvait pas.
Je viens juste de regarder le fichier urunxml.php et j'ai vu une ligne :
<![CDATA[/img/p/'.$id_image.'-home.jpg]]>
Ce qui fait que cela ne peut pas s'afficher si votre prestashop est un dossier, car "/img" va à la racine de votre site.
Il suffit de mettre la variable (que je ne connais pas) avant "/img" pour avoir le répertoire (url) de votre site prestashop. Moi j'ai rapidement mis mon nom de dossier du site prestashop et ça roule.

Du coup cela s'affiche bien (et c'est beau).
Par contre tout est en anglais, ainsi que la monnaie qui semble codée en dur.
Il y a donc du boulot pour rendre ça multi lingue et "souple".

Hello
Fix the absolute path to the images
<![CDATA[/img/p/'.$id_image.'-home.jpg]]>
to
<![CDATA[the folder of your prestashop site/img/p/'.$id_image.'-home.jpg]]>
in
urunxml.php
then zip the whole folder and use it as a module.
You will also have to look at the php part to fix the currency used.

1416_55mZlh6TQpTtiH972MbP_t

salut , et merci pour tes recherches de bug .

Je viens de tester à l'instant ta solution , et toujours rien un rectangle blanc ....

mon folder d'install est boutique , j'ai donc fait : <![CDATA[boutique/img/p/'.$id_image.'-home.jpg]]>

mais toujours rien :(

essaye "/boutique/img/" comme ça cela remonte au plus haut niveau et ça resdescend bien.
Je commence à regarder le reste.
J'ai vu aussi que le lien ne tient pas comptes des urls rewritées mais on s'en fiche, google ne suivra pas les liens du flash.

malheureusement sa ne fonctionne pas non plus .

Je te propose que nous parlions via msn ou autre afin de ne pas "pourrir" ce post ,

tu trouvera mon msn dans mon profil .

ps: j'ai tout essayé , /boutique/img/, /boutique/img/p, /boutique/img/p/ ....

En fait dans la partie php, il y a
plusieurs fonctions qui ne semblent pas bien marcher :
getProducts(intval($params['cookie']->id_lang),
'currency' => new Currency(intval($params['cart']->id_currency)),
'lang' => Language::getIsoById(intval($params['cookie']->id_lang)),

qui ne semble pas du tout prendre en compte les mêmes valeurs que la page où c'est exécuté.

C'est marrant parce que c'est très très proche du code de homefeatured de prestashop...
Je regarde du coté du tpl.

Ps : on doit pouvoir l'exécuter ailleurs que dans la home en modifiant : !$this->registerHook('home')

Ok , merci de regarder à tout sa,

j'attend ton bilan , et on verra ce qu'on peut faire

voici le code exact pour ton site à distance (pour un site en local je ne sais pas).
<![CDATA[/boutique/img/p/'.$id_image.'-home.jpg]]>
Ne rien changer d'autre

Il vaudrait mieux avoir la variable de chemin de prestashop.
{$img_prod_dir}

je viens d'essayer non plus en local sur une install easyphp2 mais sur un site de demo sur un de nos serveur de production et la ça marche nickel du premier coup... voir en bas de la home de http://my.jshop.biz

pourquoi pourquoi pourquoi....

comment pourrions nous trouver ce que c'est

ps: ludo effectivement sur ton serveur test sa fonctionne

Me , I have tested just now,

After i have launch directly the file urunxml.php and I have these error :

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/oct-tech.be/oct-tech.be/httpd.www/boutique/modules/homefeaturedcarousel/files/urunxml.php:1) in /customers/oct-tech.be/oct-tech.be/httpd.www/boutique/config/config.inc.php on line 9

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /customers/oct-tech.be/oct-tech.be/httpd.www/boutique/modules/homefeaturedcarousel/files/urunxml.php on line 98

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /customers/oct-tech.be/oct-tech.be/httpd.www/boutique/modules/homefeaturedcarousel/files/urunxml.php on line 98

personnellement j'ai pas piger comment l'affiché ce fameux carousel

une petite explication aurait ete simpas

j'ai le module je l'install je le config et apres ????? (car la j'ai rien quis'affiche,je suis en local)

merci a vous

i tried to used it on localhost, it does not work but on my website , it work great and simply on the 1st install
i can see it with firefox, but i d like to put it on top page, what kind of value must be change?

j ai essayé en local sa ne fonctionne pas, parcontre sur mon site web, sa fonctionne tres bien meme avec firefox
mais il est en bas de page, qq un a une idee des paramaetres a changer pour le mettre en haut?

The Carousel is a very excellent module!
I have it running in our online store now.
My compliments to the developer of this module!

Hello,

I have a Wamp local installation with Prestashop 1.0

The modul don't work, only white rectangle !!

It's possible to help me ??

Best regards
Fabrice

Hello,
I can try and help you out only I don't now anything about WAMP though.
You can PM me the login info to your back office plus in case you put the files in the wrong place I'll need the info for that too. Plus you can PM any specifics that I need to know about WAMP.

Hallo,

Nice mod. everything works great.
but how can i replace the featured items boxes with te carousel?

see the thumb.
i like to have the carousel on the place off the 4 boxes. with pictures.

sorry for my bad english.

2138_EeEZWo2vNkieOyHquFsn_t

Hello,

Great module and very ggod work !!! :-)

The carousel work well online but not on local pc

Well, the short description don't appear on online site ??
What is the problem ?

http://www.fj-dev.fr

Thank's for your help
Best regards
Fabrice

No more solutions for the problem of this module ?

Pas d'autres solutions ?

I just copied the extracted folder to the modules folder for my shop.
After going to the modules in the backoffice, I attempted to add it.
After confirming the path and admin password was right, I ended up getting the following error:-

this is not a valid module URL (must end with .tar)

Any help pls?

If you have a look under modules you will see that the module already exist.
This is because you copied the extracted folder directly to the modules folder.

Not a problem, I used it in my test shop first and it worked.
I then copied the module to homefeaturedcarousel as a foldername and not homefeaturedcarousel v0.1 and it was fine.
Thanks anyway!

Excellent Module worked great the first time. I had to uninstall the featured product from homepage for it to show.

BTW, how can I get it to be on top of the other stuff on home page instead of the bottom?

sorry, tried the updated version and it IS working now, but it could use some cleaning up, it's a little clunky with the text. Also it doesn't give you a way to go back to the carousel after you click an item and decide you don't want that one. There's no way back.

But it's working, thanks

adam

Okay, I figured out the module a little more and its working great BUT, when you login to your account and go back to the front page, it doesn't work, it only shows up when you're not logged in.. What gives? What's the problem here?

Hello, very nice module!
I have one suggestion:
I think it would be better to have there two arrows (left and right) determining witch way should the carousel rotate (something like that: http://www.3dcarousel.com/DeveloperEditions/3DCarouselV1/tabid/58/Default.aspx ) or it should rotate only while a mouse is over the module. Because, if I am looking on something else, rotating featured products are very disturbing.

I have gotten the carousel working. Looks great by the way.

I have one small tiny problem. When the price is displayed in Australian Dollars (AUD) it is displayed as:

1.00 $

Instead of:

$1.00

Is there any way to fix this small tiny problem?

EDIT:
Solution

line 111 of file "urunxml.php" looks like the following:

$products[$i][price]." ".$sign."]]>

by changing it to look like:

$sign." ".$products[$i][price]."]]>

it makes the Australian or other currencies look like $1.00 instead of 1.00 $

I fixed my problem after carefully examining the code and trialing alterations...it was quite simple.

However I now have a different problem.
I have been trialing a few computers i have with the website and I have found one of my computers (using internet explorer) shows a beautiful white rectangle rather than the Carousel.

Is this because the computer may not have flash?

If it is why does it not say "You require flash to run this flash object, please download it here."

Any help will be greatly appreciate, as i can not expect my customers to be using firefox, or have flash installled.

pls how do you fix the problem?? may be you need update the plug in flash?

if we do need to update the plugin we need to notify the customer about this and make it very simple for them to do so. is this possible?

This looks like an excellent module but it will not load on my site.

take a look at www.justsweetfeet.co.uk

I have left it installed but have had to put back up the default featured products aswell as the homepage looks very bear without it.

looks really nice but u have a problem with your footer ! or is did u do it on purpose?

Hi,
I can run with 1.1.b3,

but anybody can fix it run .png image format (background transparency). It will be better

sorry, my Eng... not good
thanks

Im having problems with install.
I have downloaded and unzipped and uploaded folder to modules folder on server and 777 the file. I goto back office, but module is not listed. What am i doing wrong?

Hello.

I have installed this module. It shows in back office, i have configured it in BO to show 8 products, Tried with 10 also.
But it doesn't show on my store front website. i just have a white rectangle. When i move the mouse on the white rectangle i can see some text. But otherwise just a white rectangle.

Do i have to edit any file manually?
I have upgraded flashplayer plug ins.

All input is appreciated.

Best regards
Peter

Hello.

I have installed this module. It shows in back office, i have configured it in BO to show 8 products, Tried with 10 also.
But it doesn't show on my store front website. i just have a white rectangle. When i move the mouse on the white rectangle i can see some text. But otherwise just a white rectangle.

Do i have to edit any file manually?
I have upgraded flashplayer plug ins.

All input is appreciated.

Best regards
Peter

Hi,
What is homefeaturedcarousel version? 0.1 or 0.2
v0.2 compatible with presta 1.1.
maybe your homefeaturedcarousel version 0.1. Your can download v0.2 at link
http://www.prestashop.com/?ACT=29&fid=10&aid=2221_3JtOeVPKpBJJotQTjPqq&board_id=1
good luck

Hi.

Thanks, that did the trick. now it works. and i see now i have to use pictures with white background, or it will look bad.

But now it works.

Best regards
Peter

thanks a bunch ozcanar, this is by far the best module i've seen for prestashop, you are a genious.
@ simone: thank you for the update, works great.

hi!.. i m ozzy and firstly i wanna say thank you because me to like this modul aswell.so i have a question about how can i change place of things on index because i wanna move this modul to top..

thnks 4 help :)

hi!.. i m ozzy and firstly i wanna say thank you because me to like this modul aswell.so i have a question about how can i change place of things on index because i wanna move this modul to top..

thnks 4 help :)

You login admin Back Office select MODULES tab > Position > n you find "Homepage content - n modules"
"Featured Products on the homepage as Flash Carousel v0.2"
now, you can up down modules by arrow

Happy new year

thnks and soo how can i change the homefeatured_v0.91 .because i added flash content etc... so i wanna homefeatured_v0.91 show the catagories stuff no home stuff.do you know what s a mean?

Very serious problems!!!!!! This module does not work with the browser Safari 3.0.3. The whole browser crashes when it gets to the flash file. As soon as I uninstall it, it works again. I have not checked other versions of Safari but this is a serious problem. This is also the windows version of Safari, since I don't have a mac, I can't check it on a different platform. It seems to work with Opera, FF, IE, and Google Chrome. I love this, but if it doesn't work in the Safari browser, I cannot use it. Please Help!!!!

I upload this module folder to /modules and it show up in the backoffice,
I have removed the home html editor, and have this featured product homepage module installed.
also I configure the product in the backoffice as 5 or 10.
nothing show up in my front office, nor even a blank regular .
my version is 1.1final. I have downloaded the v0.25 version which I think the lastest.

anyone use this one?

the problem is solved, as I installed a wrong module, this is a different module call featured product flash ...
thank you for your modules. it works great!

How do I get this module to show at the top of the page? also I found that this just lists the products not put them into a flash format?

How do I get this module to show at the top of the page? also I found that this just lists the products not put them into a flash format?

BO > Modules > positions > Homepage content : move it by arrow up

Great module! But it is showing always the same products. How it is possible to display random products from home category? Thank you

Showing random products would be great. Also it would be nice if instead of a loop (round circle) which really is a carousel, maybe have it so it goes straight across the screen from left to right or right to left.

Similar to what http://www.donedirtcheap.com.au/ have at top of their website.

It would be great if the carousel say had 10 products shown at a time however there was say 30 products which are set to home and the carousel randomly selected and showed different products every time the page was refreshed or reopened.

Working like a bitch with no problem :D This is TURKISH POWER.... Helal olsun dostum modülün harika.....

What would be nice is if transparency worked on photos.... instead of showing a square white background. I'm sure it would be easy to just add the transparency feature to the code.

Other than that, it's great!

What would be nice is if transparency worked on photos.... instead of showing a square white background. I'm sure it would be easy to just add the transparency feature to the code.

Other than that, it's great!

Yes, if PS team change jpg to png code and we use pics removed background it will be transparency.
carousel in my site, I do it by hand.

Hi,
Can anyone help with this I have this module installed at the top of the page on my site but it's just white no images are showing? If you move your mouse across the area the products title shows but no images?
Why is this and how can I fix it?

Thanks,
Adam.

Showing random products would be great. Also it would be nice if instead of a loop (round circle) which really is a carousel, maybe have it so it goes straight across the screen from left to right or right to left.

Similar to what http://www.donedirtcheap.com.au/ have at top of their website.

I agree with this the above site looks great with this feature, has anyone come up with a code or a module that can do this yet?

i m having problems with this carrousel on internet explorer 7, as soon as i open my shop it crashes. i also use firefox and i don't have any problem but with the explorer doesn t work, can someone help me?
right know i m using xampp just to put the shop together but when i go online this will become a problem.

Hello,

I have a problem with this module. I hope someone can help...

I've downloaded v.02, and then I unpacked the folder. After unpacking, I've moved the folder to my modules-folder, and 777 it all. But I still can't see the module in my backoffice.

any ideas what I'm doing wrong? I would love this module on my site ;-)

Hello,

I've downloaded v.02, and then I unpacked the folder. After unpacking, I've moved the folder to my modules-folder, and 777 it all. But I still can't see the module in my backoffice.

Maybe, you must adjust some path.
look at here: http://www.prestashop.com/forums/viewreply/22185/

Hello,

No, unfortunately that's not why :-(

Any other ideas?

I can't set background image even do it writes in urunxml.php that i can!?
Anyone know how to set background image?

Hello,

Any other ideas?

I have the same problem, hoping that someone knows what the problem is. Strange that it dosen't appear in the backoffice?

Hello,

Any other ideas?

I have the same problem, hoping that someone knows what the problem is. Strange that it dosen't appear in the backoffice?

Wow, I'm glad to hear that. Not for you, but for me. It's very strange. I've tried to uninstall and install again and again, but it doesn't work :-(

Yes, if PS team change jpg to png code and we use pics removed background it will be transparency.
carousel in my site, I do it by hand.

Hi Langbianiam,
I have visited your site; the carousel looks beautiful with transparent background.

Could you tell me where the location folder of pictures that should be edited (to add transparency).
I have tried to add transparent background to my pictures, but they still show in a white box. Maybe I edit them in wrong location.

Thanks.

Hello,

Any other ideas?