Jump to content

[Løst]Flytte alt fra en presta til en anden?


SaLiC

Recommended Posts

Kan man exportere alt fra en prestashop til en anden?

Jeg har en bug som ikke kan kommes til livs, derfor er jeg nødt til at flytte mit theme og alle produkter, attributter, cms sider, kunder osv over i en ny presta installation.

 

Jeg skal flytte alt fra v. 1.5.2.0 til den nyeste altså 1.5.6.2.

 

Er det muligt?

Jeg kender godt til moduler til export og import af produkter og kategorier. Men kan jeg få attributter med, og hvad med resten, CMS og kunder??

Edited by SaraL (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hvis der er så mange problemer med din nuværende shop tror jeg ikke. Du kan prøve en autoupgrade men jeg tvivler på at det vil virke. Har du en fejlbehætet shop virker en opgradering næppe. Så skal du hellere gå efter at løse det problem i din nuværende shop.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke, om der er er lavet så meget om i versionerne, at en eksport af varer, CMS osv. vil give problemer. Jeg kan sagtens forestille mig, at der er sket noget i databasestrukturen, som gør, at du vil få fejl, hvis du blot importerer fra en nu - trods alt - gammel version.Men jeg ved det ikke med sikkerhed.

 

Med mindre din shop er lagt an på, at kunder kommer igen (og tjekker ordrehistorik, laver reklamationer osv.) ville jeg droppe kundeimporten, da du ikke kan få fat i deres kodeord alligevel fordi det er krypteret.

 

Hvorfor kan nuværende fejl ikke løses?

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres kommentar :)

 

Jeg har haft nogle eksperter til at bruge en del tid på den bug og den kan ikke fikses, eller de har ikke fundet en løsning. Jeg har også spurgt herinde samt andre steder og ikke fundet en løsning. Så jeg må bide i det sure æble og flytte.

 

Jeg kan godt leve med at kunder ikke kommer med over, det er ok. Men hvad med de andre ting??

Attributter og CMS specielt? Produkter og kategorier, ved jeg godt er muligt forholdsvis nemt..

 

Attributter er naturligvis fordi de tager lang tid at oprette på ny, cms sider er mest for at få samme id og dermed url på dem som de har nu. Men også fordi det nok ville være nemmere end copy-past.

 

Jeg er frisk på at prøve at flytte over, hvis det så gir problemer så er det prøvet og kan jo ikke skade så meget da jeg naturligvis ikke vil lægge den op i stedet før den nuværende før den fungere som den skal.

 

// Sara

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft nogle eksperter til at bruge en del tid på den bug og den kan ikke fikses, eller de har ikke fundet en løsning. Jeg har også spurgt herinde samt andre steder og ikke fundet en løsning. Så jeg må bide i det sure æble og flytte.

Er du sikker på, at de var eksperter?  ;)  :P  :lol:

 

Har du et link til tråden? Synes ikke lige, at du har nogle uløste tråde herinde?

 

Men jeg skal da ikke afvise at det er lettere at flytte dine data...

 

Eksportér dine data fra din database og importér dine data i en ny database.

Du kan så evt. prøve at installere PrestaShop som en upgrade på din nye database.

Hvis det virker burde du jo kunne lave samme nummer på din eksisterende database.

 

Men hvis der er noget, der er ødelagt i din nuværende database kan det nok ikke lade sig gøre,

så det er svært at rådgive dig, når man ikke kender dit problem.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jeg kan heller ikke se alle mine tidligere indlæg, det ved jeg ikke lige hvordan kan være. Men der bliver genereret nogle url'er, hvor der ganske tilfældigt virker det til sættes nogle attributter, og den slags efter mine urls, selvom de attributter ikke har noget med produktet at gøre. Nogle gange kommer der mange bagpå, og det gir en lang url. Nogle gange gir den url en 404.

 

Jeg har haft flere til at se på det, og de kan ikke finde en løsning, samt de kan se at der er andre ting som ikke er lavet ordentligt så derfor kan jeg lige så godt se at få flyttet det hele over, så slipper jeg også for flere problemer med den, samt får mulighed for at autoopgradere i fremtiden.

 

Umiddelbart tror jeg ikke fejlen ligger i databasen, så i princippet kunne jeg godt hente noget over derfra.

 

Er det nogle specielle tabeller hvor de forskellige ting ligger i?

 

Det er jo en ny version jeg skal over i, så hele databasen skal jeg nok ikke ha med...

 

 

Du kan så evt. prøve at installere PrestaShop som en upgrade på din nye database.

Hvis det virker burde du jo kunne lave samme nummer på din eksisterende database.

 

Jeg har tidligere forsøgt en auto upgrade af en test shop, på samme filer osv, det gik i sort, så det tror jeg umiddelbart ikke jeg kan. Ved en autoopgrade, er det da både database og filer der ændres?

For det var måske det værd at forsøge at få en auto upgrade til at fungere, det ville da beholde alt det nyværende indhold i hvert fald.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere forsøgt en auto upgrade af en test shop, på samme filer osv, det gik i sort, så det tror jeg umiddelbart ikke jeg kan. Ved en autoopgrade, er det da både database og filer der ændres?

Ja, men det var nu ikke autoupgrade jeg tænkte på, så du skal nok have hjælp ved en af dine eksperter.

 

Jeg kan ikke lige huske fremgangsmåden i hovedet, men du skal bruge en backup af hele databasen.

Så skal du installere den seneste version af PrestaShop idet du snyder den ved at kopiere den gamle settings.inc.php over i config-mappen, således at den tror, den skal upgradere databasen, hvilket jo også er rigtigt.

Jeg har ikke prøvet metoden med de nyste versioner af PrestaShop, men det virkede tidligere fint.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg havde ikke held med dit foreslag, desværre.

Men er blevet det klogere at fejlen ligger i databasen og at den sandsynligvis kommer fra et modul som jeg har haft installeret. Hvilket ved jeg dog ikke.

 

Hvis jeg skal kopiere database tabeller til attributter og til cms sider, er der så nogen der kan fortælle mig hvilke det er?

Så tænker jeg nemlig at installere en ny prestashop og prøve at nappe de tabeller med over sammen med themes, img og overrides.

 

Hvis der er nogen der ved hvilke tabeller eller har andre inputs så sig endeligt til, det er noget at en opgave og et mysterium det her..

Link to comment
Share on other sites

Når nu du har konkluderet, at du _har_ fejl i din database, så vil jeg da bestemt ikke anbefale dig at kopiere denne med til en ny shop. Du ved jo reelt ikke, hvor dine fejl er, da du i post # 6 skriver, at fejlen ikke er i din database og du har haft flere "eksperter" til at se på det. Nu ved jeg ikke, hvad du mener med at nappe tabeller med over - hvilke tænker du på her? Dine attributter og CMS sider hjælper dig jo ikke meget, hvis du ikke importerer varerne, som jo vil være indekserede i søgemaskinerne og dermed dine indgående links til shoppen (forhåbentligt).

 

De færreste har så mange CMS sider, at det kan betale sig at eksportere dem frem for at kopiere dem over i en ny shop - og evt. rette ID på dem i databasen efterfølgende - manuelt arbejde er ofte langt hurtigere. Attributter kan du lave en import på, det er ofte ligeså stort et arbejde at arbejde med at gøre en importfil klar i csv, som det er at oprette dem forfra (og igen evt. manuelt rette id'er hvis nødvendigt). Umiddelbart er det langt vigtigere, at du koncentrerer dig om at få dine varer og billeder flyttet med samme URL som nu.

 

Themet kan du kopiere via FTP og uploade i din nye shop - eller du kan installere via theme installer - afhængig af, hvad du har evt. har lavet af tilretninger, hvis du har tilretninger skal du manuelt kopiere. Det samme gælder img mappen og overrides skal du nok lige tjekke om de skal merges med eksisterende.

 

Og jeg ville nok gøre det hele i en testshop først.

Link to comment
Share on other sites

Nej det har du selvfølgelige helt ret i, skal jo ikke ha fejlen med mig.

Siden post 6 har jeg fundet ud af at det er i databasen fejlen ligger, og at den sandsynligvis kommer fra et eller andet modul..

 

Kan du anbefale et modul til export/import af produkter med combinationer?

 

Jeg har forsøgt mig med netvianet.com gratis export xml, og købt import modulet. Men jeg får kun categorier og atributter med over desværre.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...