asjoli Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Jag har uppgraderat min test shop till 1.2.4.När jag tittar på front office så står det att sidan innehåller fel!?Det känns ju inte så bra...Vad kan vara tokigt? Någon som känner till några buggar etc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
asjoli Posted October 14, 2009 Author Share Posted October 14, 2009 Jag testade att validera sajten på http://jigsaw.w3.org/css-validatoroch får upp följande fel:153 input:focus Egenskap outline-offset finns inte för CSS nivå 2.1 men finns för [css3] : 0 2512 .confirmation Värdefel : color forestgreen är inte ett color-värde : forestgreen Dessa fel finns i global.css.Fel nr två begriper jag, men vad bör det stå i stället?Det första felet förstår jag inte alls. Vad behöver jag rätta till? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Rätt svårt att veta när du inte skriver vad det är för fel som står..felet med forestgreen borde väl gå att lösa med att du anger korrekt färgkod istället #xxXXxx där X = värdet på färgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
asjoli Posted October 14, 2009 Author Share Posted October 14, 2009 153 input:focus Egenskap outline-offset finns inte för CSS nivå 2.1 men finns för [css3] : 0 Detta ovan är det första felet (vilket också står i förra inlägget). Det är ju all info jag får, så jag vet inte riktigt vad mer du vill veta....Enligt validator-sajten så ligger felet i global.css Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 aha okej, du får valideringsfel.. enklaste är väl att du söker i global.css och hittar outline-offset och testar att ta bort den och se vad som händer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts