Jump to content

Omnikassa configuratie vragen. Laatste hobbels


Recommended Posts

Ik probeer omnikassa werkend te krijgen en ik ben al een eind maar de laatste hobbels kom ik niet uit. Ook niet met behulp van de handleidingen van de Rabo. Ook de contracten en wachtwoorden en sleutels zijn in orde.

Ik heb de nieuwste prestashop en daar de module idealcheckout-for-prestashop-1-5-0 geinstalleerd.

 

Mijn vraag is eigenlijk waar moet wat nog worden geconfigureerd? Is dit is de back-end? waar eigenlijk geen confic opties zijn.

Moet ik ergens op de server nog config bestanden aanpassen?

 

Als ik iets bestel met de test gegegevens van de rabo gaat de bestellig  goed totdat ik de volgende melding met rode letters krijg

TRANSACTIE REEDS BEHANDELD

 

Ik doe vast iets fout met het betaalverzoek, normalResponseUrl / return url / report-url en dat soort zaken maar waar kan ik dit instellen?

 

Ik hoop dat iemand mij hier iets verder mee kan helpen.

 

Alvast bedankt

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hallo, als je de normale installatie volgt dat zul je merken dat het enige wat aangepast dient te worden zijn de bestanden database.php en ideal.php in de map: idealcheckout\configuration\

 

in database.php de db settings en in ideal.php de:
MERCHANT_ID
SUB_ID (meestal 0)
HASH_KEY
KEY_VERSION  (Meestal 1)
TEST_MODE (false voor live omgeving)

Ik ben hier ook mee mee bezig geweest en 1 van de belangrijke punten is het voorkomen van een kwijtgeraakte order als een klant in het betaalproces bij de laatste stap het scherm sluit en niet op 'verder' klikt waarna hij teruggaat naar de webshop. Dan ontvang je wel geld maar ben je de order in PS kwijt!
Dit zou dus voorkomen kunnen worden door de AutomaticResponseURL op te nemen,  vandaag contact gehad met de makers van de gratis plugin van http://www.ideal-checkout.nl/, deze verzekerden mij dat je de urls (response en andere) NIET ergens in hoeft te voeren, dit zou vanzelf goed moeten gaan!!
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...