Jump to content

Bestellingen worden niet geplaatst


RienM

Recommended Posts

Hello,

 

we ontwikkelden een webshop voor een klant op basis van Prestashop. Alles leek goed te gaan, maar nu toch niet helemaal. 

 

Er zijn volgende problemen:

1.De klant krijgt af en toe mails van mensen die er niet in slaagden om een bestelling te plaatsen.

 

2. Een ander probleem dat af en toe voorkomt is mensen die er wél in slagen om hun bestelling te plaatsen, maar daar geen bevestigingsmail van krijgen en er dus van uit gaan dat ie toch niet gelukt is. En inderdaad, in de back office is de status van die bestelling leeg.

 

Ik maak ook gebruik van een module die referenties herschrijft. Een referentiecode zoals RXGCVMBA wordt dan iets als 120005 (omdat de klant graag een opeenvolgende numerieke referentiecode wilde). 

 

Wanneer dan zo'n bestelling doorkomt als in punt 2 is de referentie toch een lettercode en niet een numerieke code, zoals gewenst is. 

 

Iemand die gelijkaardige issues tegengekomen is? Ideeën waar de fout zou kunnen zitten?

 

We werken met Prestashop 1.5.6.2 

 

thanks,

Rien

Link to comment
Share on other sites

Dit komt wel eens vaker voor.

Ik denk dat het verstandig is om eerst de klanten en orders op te schonen. Hiervoor levert Prestashop tegenwoordig een module mee in de installatie: kijk onder Modules > Beheer > Prestashop Opschoner.

 

Kijk daarnaast onder Geadvanceerde Parameters > Configuratie informatie of er fouten worden gemeld bij de parameters.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je reactie. Wel vervelend, want we kunnen de klanten en orders niet zomaar opschonen. Dit zijn echte bestellingen en echte klanten, dus die moeten zowiezo allemaal behouden blijven, op een of andere manier.

 

In de configuratie staat als volgt (van mijn localhost versie, niet van mijn live versie):

Verplichte parameters: Repareer aub de volgende fout(en)


  • Notice: Undefined index: files in /Users/jeroendewaele/Documents/workspace/Bits of Love/web/020001.lolalifelines/cache/smarty/compile/ea/9c/19/ea9c191289481e6d960ffc73ec92715a4e372a63.file.view.tpl.php on line 260

Optionele parameters: OK

 

Bedankt,

Rien 

Edited by RienM (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Als die foutmelding alleen in je lokale installatie te zien is en niet in de productie omgeving dan heeft het daar niets mee te maken...

 

Wordt er op de server van de productie omgeving caching toegepast? Soms worden dit soort problemen veroorzaakt door bijv. APC of varnish cache.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bedankt voor je reactie. Wel vervelend, want we kunnen de klanten en orders niet zomaar opschonen. Dit zijn echte bestellingen en echte klanten, dus die moeten zowiezo allemaal behouden blijven, op een of andere manier.

 

In de configuratie staat als volgt (van mijn localhost versie, niet van mijn live versie):

Verplichte parameters: Repareer aub de volgende fout(en)

  • Notice: Undefined index: files in /Users/jeroendewaele/Documents/workspace/Bits of Love/web/020001.lolalifelines/cache/smarty/compile/ea/9c/19/ea9c191289481e6d960ffc73ec92715a4e372a63.file.view.tpl.php on line 260

Optionele parameters: OK

 

Bedankt,

Rien 

 

Ik gebruik PrestaShop versie 1.5.6.2

 

Ik heb ervaar soortgelijke probleem. Im moet wel erbij zeggen dat dit bij sommige bestllingen het geval is. De klant krijgt dan een melding dat betaling niet goed is gegaan, terwijl het geld van hun rekening wel afgeschreven wordt (Sisow -Ideal).

Bij het inloggen in de shop zie ik dan bij die klanten staan 'Payment Error'.

Wat blijk, het geld wordt geincasseerd, is net 1-2 centjes meer dan wat het totaal bedrag is in het winkelmandje.

 

Omdat de ideal-betaling via betaalmodule van Sisow gaat, heb ik dit bij hun aangekaart. Zij beweren nu de fout lig bij Prestashop, waarbij een verschil kan ontstaan tussen front-end en back-end. De vraag: waneer gaat het dan fout, want bij de meeste bestellingen (70%) gaat het wel goed. Nog geen idee of dit ligt aan toevallige afrondingsfout. Wel vervelend zowel voor de klant als de shophouder.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vreemd

 

Ik gebruik PrestaShop versie 1.5.6.2

 

Omdat de ideal-betaling via betaalmodule van Sisow gaat, heb ik dit bij hun aangekaart. Zij beweren nu de fout lig bij Prestashop, waarbij een verschil kan ontstaan tussen front-end en back-end. De vraag: waneer gaat het dan fout, want bij de meeste bestellingen (70%) gaat het wel goed. Nog geen idee of dit ligt aan toevallige afrondingsfout. Wel vervelend zowel voor de klant als de shophouder.

 

Je zou kunnen proberen de afrondingsprecisie aan te passen:

 

in Config/Defines.inc.php kun je de volgende regel aanpassen (staat standaard op 2):

define('_PS_PRICE_DISPLAY_PRECISION_', 3); 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Wat probleem 2 betreft, dit heeft enerzijds te maken met de modrefchange module die ik ontwikkeld heb en anderzijds de validateorder functie van de paymentmodule klasse waar de module op aanhaakt. Zodra de validateorder functie niet correct word uitgevoerd word.

Binnenkort, moet nog even wat dingetjes testen en corrigeren, komt er een nieuwe versie van deze module die op een ander punt aanhaakt op de core en daardoor vele malen stabieler werkt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...