Jump to content

Voorraad importeren via .csv feed


Recommended Posts

Goedenavond,

 

Voor onze 2de webshop ben ik gebruik gaan maken van presta shop.
Onze 1ste webshop draait op open cart en daar ben ik in de loop van de tijd best handig mee geworden.

Maar aangezien onze nieuwe dropship leverancier alleen presta shop feeds aanlevert hebben we besloten onze 2 de shop hier dus op te draaien.

Wat de eerste paar dagen leek op het bestellen van chinees zonder de Nederlandse kaart begint nu dankzij het vele lezen op dit forum aardig duidelijk te worden.

 

De categorieën, artikelen, foto's en maten toevoegen via het csv bestand is gelukt dankzij het andere topic wat hier loopt.

 

Maar nu:

 

Aangezien het om ongeveer 1000 artikelen gaat is het onmogelijk dit 'met de hand' in te voeren en bij te houden.

 

De leverancier stelt hier voor voorraad feed voor beschikbaar waar ik zeer dankbaar voor ben.

 

Alleen hoe krijg ik ze in prestashop?

 

Ik heb inmiddels de volgende functies gevonden 

Schakel voorraadbeheer in en Schakel geavanceerd voorraadbeheer in
 

Veel verder ben ik er nog niet mee gekomen.

Ik heb de handleiding gelezen maar vind nergens een uitleg hoe ik het csv bestand er in krijg.

 

Ik hoop dat iemand hij hier mee op weg kan helpen!

 

Alvast bedankt

 

Ik heb een voorbeeld van het csv bestand toegevoegd.

post-760716-0-28000000-1392659848_thumb.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor u reactie!

Misschien ben ik in het verhaal niet helemaal duidelijk maar ik weet dus wel waar ik csv import kan vinden.

Ik weet ook hoe ik een csv bestand moet laden want zo heb ik de artikelen er in gezet.

Maar als ik nu bij de import van mij feed de geavanceerd voorraadbeheer,

selecteer komt er geen voorraad bij.

Link to comment
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp, wilt U uw voorraad automatisch laten updaten door middel van een feed van uw leverancier? 

Als u uw rss feed module goed heeft geconfigureerd hoort hij eigenlijk automatisch zichtbaar te worden op de frontpage van uw site.

Als u een eigen theme heeft geïnstalleerd moet u kijken of u de module een bestaande positie heeft meegeven. ("modules>Posities")

Link to comment
Share on other sites

Vinnie,

 

Misschien heb je er wat aan, maar misschien ook niet.

 

Wij draaien bij ons op het bedrijf met een ERP pakket waar ik een export maak in excel met de voorraden.

 

Ik heb aan mijn ERP artikelen die ik gebruik in mijn Prestashop een commentaar regel toegevoegd met het ID nummer van het Prestashop artikel. (zie bijgevoegde afbeelding)

 

En nu maak ik gebruik van een SQL update script zeg maar die ik handmatig invoer (copieer en plak) in mijn SQL tool.

 

Ik heb mijn shop bij een bedrijf gehost waarbij ik toegang heb tot mijn php databases (weet niet of jij dat ook kan) Op deze manier kan ik binnen 5 minuten een lijst genereren in Excel en importeren in mijn database, en zo doende heb ik rond de 500 artikelen zeer snel geupdate.

 

UPDATE `DB123456`.`prstshp_stock_available` SET `quantity` = ' vul hier de voorraad hoeveelheid in ' WHERE `prstshp_stock_available`.`id_stock_available` = vul hier je prestashop artikel ID in ;

 

DB123456 = de naam van de database die PHP myadmin (in mijn geval) heeft gegegeven, Vul hier je eigen database naam in.

 

 

Succes! Hoop dat je er iets mee kan.

 

Kris

post-448255-0-67715300-1393251956_thumb.jpg

post-448255-0-15897200-1393251964_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...