Jump to content

Webshop gemakkelijk overzetten?


Recommended Posts

Ik heb even een vraagje..

 

Momenteel draait op onze domeinnaam een webshop uit een script dat we ooit hebben laten bouwen.

Heeft een jaar lang prima gewerkt, maar we groeien veel harder dan verwacht, en we willen dus over naar Prestashop ook hiermee (andere shops van ons zijn al in Prestashop).

 

Maar hoe kunnen we het beste handelen, ik wil namelijk geen dagen uit de lucht zijn, want dat kan me een paar honderd euro aan omzet kosten, en wie weet wel nieuwe klanten die helemaal nooit meer terugkomen bij het zien van iets in onderhoud.

 

Er naast op hetzelfde domein laten draaien is lastig, want de op maat gemaakte shop die maakt eigenlijk gebruik van dezelfde benamingen als Prestashop ook doet.

In een submap gaat niet werken, want dan moet je alles nog omzetten en dat is volgens mij nog moeilijker dan een schone installatie.

 

Dus nu dacht ik er aan om op een andere domeinnaam (ik heb er zat) de prestashop shop te bouwen en helemaal in te richten, en als die klaar is om m dan over te zetten naar de domeinnaam.

Dan is de webshop maar eventjes uit de lucht.

 

Maar waar moet ik dan rekening mee houden, en hoe ga ik te werk?

 

Domeinnaam leeghalen, lege database file aanmaken, alle gegevens met ftp overhevelen naar het inmiddels lege domein, kopie van de database file in de lege database zetten en klaar?

Of ga je dan ook problemen krijgen met de htaccess, vriendelijke url's, en dergelijke?

 

Ik ontvang graag tips! :)

Link to comment
Share on other sites

U kunt een redirect maken met .htacces zodat uw standaard www.uwdomein.nl laat doorverwijzen naar uw "zelf gemaakte script". Dan kunt u zelf prestashop al laten draaien op een live omgeving en toch alleen dat u erbij komt. Zodra u klaar bent met prestashop configureren haalt u de redirect weer weg.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...