Jump to content

Bezorgkosten worden niet weergegeven


0805edwin

Recommended Posts

Heeft het bestelde product niet het overschreden gewicht of grootte?

 

Probeer eens de vervoerder te activeren voor alle zones. Misschien is uw standaard winkel lokatie ( zone ) niet juist.

Cache legen. Misschien de module "winkelwagen" herstellen, of ajax uit te zetten om te testen wat het probleem kan zijn.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wat ik gemerkt heb is dat als klanten nog geen vervoerder gekozen hebben er in het status-schermpje winkelwagentje rechtsbovenin inderdaad geen verzendkosten getoond worden.  Indien een klant af gaat rekenen en de vervoerder kiest worden de bezorgkosten wel aangegeven.

Link to comment
Share on other sites

Zou kunnen,  is wel een onvolkomendheid denk ik.

Qua denkwijze kan ik er wel inkomen,

eerst winkelwagentje vullen,  dan adres gegevens opgeven,  dan verzendmethode kiezen.

Zolang er geen verzendmethode is gekozen kunnen de verzendkosten ook niet berekend worden.

En dat het de ene keer wel gebeurt de andere keer niet zal te makern heben met cache / cookies ???

Iemand van de moderators of  "die-hards" die hier een antwoord op kan geven ?

Edited by racemaniac (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Gokje...standaard vervoerder ontbreekt. Indien de klant nog geen vervoerder heeft gekozen in het afrekenproces dient Prestashop bekend te zijn met een default carrier.

 

Even opzoeken waar dat ingesteld moet worden, kom ik nog op terug...

 

Denk goed "gegokt"  zou inderdaad "het euvel" kunnen zijn, echter standaard vervoerder zou dan al actief moeten zijn voordat de klant zich registreert bij het afrekenen  ??

Link to comment
Share on other sites

Denk goed "gegokt"  zou inderdaad "het euvel" kunnen zijn, echter standaard vervoerder zou dan al actief moeten zijn voordat de klant zich registreert bij het afrekenen  ??

Dat is wel het idee, indien de klant zich nog niet heeft geregistreerd en nog geen keuze van vervoerder voor de winkelwagen heeft gemaakt kiest Prestashop de standaard vervoerder om de bezorgkosten initieel te berekenen.

Link to comment
Share on other sites

Dat is wel het idee, indien de klant zich nog niet heeft geregistreerd en nog geen keuze van vervoerder voor de winkelwagen heeft gemaakt kiest Prestashop de standaard vervoerder om de bezorgkosten initieel te berekenen.

 

Ik heb nu een DHL4YOU  als standaard ( in plaats van afhalen) gezet en nu worden inderdaad al direct de verzendkosten berekend. 

 

Wat mij betreft opgelost.

 

tnx

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Wij hebben precies dat probleem en hier wordt het veroorzaakt doordat prestashop denkt dat we in florida zitten. In Voorkeuren - Winkelkontaktinformatie staat wel is waar dat we in nederland zitten maar daar verschijnt de foutmelding dat we florida hebben gekozen in een land waarin die provincie niet bestaat.

En dat is met geen mogelijkheid te veranderen.

 

Dit is echt een bug, ik hoop dat iemand daar een workaround voor heeft

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

Waarom probeer je de postnl module niet eens ?

 

http://www.prestashop.com/forums/topic/366599-postnl-verzendkosten-module/?do=findComment&comment=1821801

 

Scheelt een hoop tijd en gedoe !

 

;-) Arthur

 

In de BackOffice onder "Verzending - Vervoerders" heb ik de vervoerder "PostNL" aangemaakt. Tijdens de 2e stap heb ik de bezorgkosten ingevoerd.

 

Enkel bij het afrekenen blijven deze op € 0,- staan. Iemand enig idee?

 

PrestaShop™ 1.5.6.2

Edited by knutselsmurf (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...