Jump to content

Modul för fraktjakt eller annan logistiklösning


Dancar

Recommended Posts

Hej på er,

 

Jag hade tänkt börja använda fraktjakts tjänst för e-handel men de har idag ingen modul för Prestashop. Jag har varit i kontakt med dem men trots att det var en av de vanligaste frågor de får så har de inga planer på att göra en modul vad jag förstår det som. Otroligt märkligt enligt mig.

 

Finns det några som är sugna på att lösa detta så skriv i tråden. Antingen om vi går ihop ett gäng och trycker på fraktjakt eller om vi går till någon utvecklare och ber denne att skapa en modul. Kanske kan vi driva igenom detta om vi är flera, om inte annat så kan vi kanske få ett bra pris.

 

Har ni tips på bra integrationer gällande frakt med posten/schenker så tar jag tacksamt emot detta.

 

Ha det gott!

/Daniel

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hej Dancar

Fraktmodulen för Prestashop finns nu publicerad på följande adress:

http://addons.prestashop.com/en/shipping-logistics-delivery-prestashop-modules/17108-fraktjakt-swedish-shipping-integration.html

 

Genom modulen integrerar du som Prestashopanvändare snabbt alla större fraktbolag (Posten/PostNord, Schenker, Bussgods, DHL, DSV, UPS, FedEx Express) direkt med din webbutik. Modulen skickar över adresser och paketdetaljer till Fraktjakts API och skapar ordrar, som du sedan kan skriva ut fraktsedlar och boka upp hämtning för.
Edited by Fraktjakt (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Prestashopmodulen har nu uppdaterats till version 1.0. Uppdateringen godkändes av Prestashop i dag och finns nu uppe för nedladdning.

Den nya versionen fixar en del problem som upplevts med installationen, bättre hantering av fallbacklösning då inga frakttjänster matchar de ställda fraktkraven, samt bättre dokumentation.

Fraktmodulen: http://addons.prestashop.com/en/shipping-logistics-delivery-prestashop-modules/17108-fraktjakt-swedish-shipping-integration.html

Den nya dokumentationen: http://www.fraktjakt.se/downloads/Fraktjakt_Prestashop_Manual.pdf

Tveka inte på att kontakta Fraktjakts kundtjänst om ni har önskemål om andra funktioner, ändringar eller upplever några problem med installationen.

http://www.fraktjakt.se/om_fraktjakt/kontakt

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej!

 

Är det tänkt att man skall lägga upp samtliga transportörer, eller räcker det att man lägger upp Fraktjakt och kunden får upp alternativen automatiskt eller?

Hej MacRoy.

Vilka transportörer och frakttjänster du vill erbjuda dina kunder ställer du in i Fraktjakt. Modulen får sedan "automatiskt" svar med de frakttjänster du valt ut. Du behöver mao inte installera eller integrera något annat än Fraktjakt. Se bildexempel för inställningsalternativ. Det finns även en meny för att detaljstyra varje frakttjänsts pris om du inte vill visa ordinarie fraktpris för dina kunder.

ecommerce-choose.gif

http://www.fraktjakt.se/services/ecommerce

Edited by Fraktjakt (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

OK!

 

Tack så mycket för ditt svar.

Alltså om jag förstått det rätt så behöver jag bara skriva in Fraktjakt som Transportföretag och sedan får kunderna upp dessa alternativ och kan själva välja vilket alternativ.

 

Brilliant

 

Skall installera den nu till helgen.

 

Mycket bra modul.

 

Jag återkommer med recensioner.

 

 

Hälsningar

 

MacRoy

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Jag har nu installerat Fraktjakt enligt era installationsanvisningar, och det gick inte alls så bra.

 

Jag fick detta felmeddelande eller skall man säga felmeddelanden.

 

Se bifogad bild.

 

 

Kan ni fixa en uppdatering med fixar för detta allvarliga problem?

 

Hälsningar

 

 

MacRoy

 

post-413956-0-30887600-1412288986_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Vi har en update (version 1.1) på väg ut genom Prestashops godkännandeprocess på måndag, som bland annat löser en annan kunds problem i sin servermiljö. Vet dock inte om det även löser ditt problem, men skickar du en supportfråga till oss genom Prestashops system, så kan vi skicka en förhandsversion av den uppdateringen till dig på måndag.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Har nu installerat Fraktjakt 1.1 och det verkar som om felmeddelandena har försvunnet, men det fungerar inte så bra.

Får meddelandet inga transportföretag tillgängliga för adress "Min adress" och detta trots att jag har satt upp den som man skall göra.

 

Se bifogad bild.

 

Hälsningar

 

MacRoy

post-413956-0-05041200-1412606352_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej!
Det finns ett antal olika anledningar som kan orsaka det problemet. Bör nog inkludera dem i en felsökningsguide i nästa manual.

  • Vikt och volym angivna för alla varor i varukorgen.
  • Korrekt avsändaradress angiven i ditt Fraktjaktkonto.
  • Korrekt mottagaradress
  • Felaktig Consignor ID/Key för vald server (test/produktion)
  • Felaktig server (test/produktion)

Aktiverar du "Standardpaket" eller "mimimipaket" med mått under Fraktjaktinställningarna, så räcker det att du anger vikt som minst för alla varor. Vi rekommenderar ändå att du anger även volym på de flesta varor, för att undvika felaktiga fraktordrar.

Hoppas detta hjälper. Den riktiga uppdateringen borde godkännas inom ett par dagar, så håll utkik för den, men den uppdateringen bör ändå inte visa andra resultat för det problem du upplevde.

Edited by Fraktjakt (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Efter många turer i Prestashops nya valideringsprocess, så kan vi slutligen lansera version 1.1 av fraktmodulen.

Denna gång med mycket omskriven kod som bättre skall följa Prestashops nya riktlinjer för moduler.

 

Vi rekommenderar samtliga av våra nuvarande kunder att uppdatera till version 1.1

http://addons.prestashop.com/en/shipping-logistics-delivery-prestashop-modules/17108-fraktjakt-swedish-shipping-integration.html

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Vad innefattar Prestashops nya valideringsprocess?

Jag laddade idag ner den senaste versionen 1.1 av Fraktjakt och installerade den på en ny ren installation av PS 1.6.0.8

Och det gick från dåligt till värre!

Jag fick upp dessa båda felmeddelanden när jag skulle logga in som kund respektive lägga varor i varukorgen.

 

TECHNICAL ERROR: unable to send login informations Details: Error thrown: [object Object] Text status: error

 

Impossible to add the product to the cart.

textStatus: 'error'

errorThrown: 'Internal Server Error'

responseText:

 
När skall ni få till denna modul?
 
Hälsningar
 
MacRoy
Link to comment
Share on other sites

Hej igen MacRoy.

Det verkar konstigt, men mycket kan bero på olika servermiljöer, så jag undrar om vi kan låta våra Prestashopkonsulter undersöka din installation och åtgärda den på plats nästa vecka? Givetvis utan extra kostnad. Kontakta oss i så fall på [email protected]

 

Nu stängde de förvisso ned modulen över helgen, för att de inte tyckte att skärmdumparna var tillräckligt läsliga (skum anledning, då vi haft samma skärmdumpar hela tiden), men den kommer upp igen nästa vecka.

 

Your product sheet has been declined because the screenshots aren't readable.
But these screenshots are a tool in order to increase sales.
Please make sure that every screenshots are in a square shape so when we integrate them they will have a better quality. We advise you to focus each screenshot on one feature.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Berätta istället för mig vad jag skall kolla efter, så kan jag nog lösa det själv.

 

Jag kan ju inte vara den enda som har detta problemet!

 

Ja visst alla servrar är ju inte uppsatta på samma sätt, men min server är uppsatt enligt Prestashops önskemål.

 

Hälsningar

 

MacRoy

Link to comment
Share on other sites

Hej igen MacRoy!

Vi har inte fått in andra felrapporter på denna version, som löste problem hos en annan kund. Svarade ditt supportärende med följande:

Ditt felmeddelande säger tyvärr inte så mycket. Det kan innebära nästan vad som helst eftersom det är ett generiskt tekniskt felmeddelande med texten "error", utan att vi vet dina serverinställningar och eventuella andra moduler/skins som kanske kan krocka med modulen. Tror du att du skulle kunna ge våra Prestashopkonsulter lite mer kött på benen, så hade de i alla fall haft något att gå på?

 

Undrar också fortfarande om du dubbelkollat så att dessa punkter stämmer

  • Vikt och volym angivna för alla varor.
    Du kan aktivera funktionen "Standardpaket" för att slippa mata in volym, men som minst måste alltid vikter anges på samtliga produkter i butiken.
  • Korrekt avsändaradress angiven i ditt Fraktjaktkonto.
  • Rätt Consignor ID/Key för vald server (test/produktion)

I annat fall är vi självklart heller inte främmande för att ge dig pengarna tillbaka om du upplevt att det varit mycket problem med modulen för dig. Men vi erbjuder dig som sagt även möjlighet att få direkthjälp med din egen server om intresse finns.

Edited by Fraktjakt (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej igen Fraktjakt.

 

Jag har nu provat att göra samma installation på Prestashops egna fria server, alltså deras så kallade

Online hosting.

 

Där allt är uppsatt enligt prestashops krav och inställningar. Men inte ens där fungerar det, utan jag får detta felmeddelande. Se bifogad bild.

 

Om nu inte Prestashop kan ställa in sina parametrar och få till det så vet jag inte heller hur jag skall få till det!

 

Du kanske kan berätta hur ni har gjort på dom som i dag kör med Fraktjakt 1.1 och där det enligt er skall fungera. Vad gjorde ni för att lösa detta?

 

Kanske det även skulle fungera för mig?!

 

Jag vill ingenting hellre en att detta skall fungera, för det är trots allt en väldigt smidig lösning enligt mig.

 

 

Med bästa hälsningar

 

MacRoy

 

 

post-413956-0-30735000-1414183495_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej igen Fraktjakt!

 

Jag har till min stora förvåning upptäckt att när jag gjorde samma sak med Google Crome så kom jag så här långt.

 

Se bifogad Bild. Vilket jag aldrig tidigare gjort.

 

Detta betyder att Safari är en bidragande orsak till detta problem.

 

Jag använder i huvudsak just Safari Version 6.2 (8537.85.10.17.1) vilket är mycket intressant.

 

Detta bör ni verkligen kolla upp. Jag skall även göra samma test med Firefox, och återkommer med resultat.

 

Jag var inne på mitt konto på Fraktjakt för att se om jag fått beställningen som jag gjort, men det fungerar tydligen inte.

 

Men jag har kommit en bit på vägen, men jag eller skall jag säga vi "Fraktjakt" vi är inte i mål ännu!

 

PS. Är det så här det skall se ut inne på sidan i Prestashop Transportföretag? Se bifogad bild.

 

Önskar en trevlig helg!

 

MacRoy

post-413956-0-96262100-1414187133_thumb.jpg

post-413956-0-89843400-1414187150_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Fraktjakt!

 

Jag har bestämt mig för att jag vare sig har tid eller ork mer med denna modul!

 

Så jag vill ha mina pengar tillbaka och ber att få återkomma när ni fått bättre ordning på denna modul.

 

 

Bästa hälsningar

 

 

MacRoy

Link to comment
Share on other sites

Väldigt konstigt. Vi bryter förvisso ny mark med Prestashop och får förlita oss på våra konsulter, men det låter nästan som att något gått snett under installationen eller att våra manuella installationssteg inte följts.

Självklart får du pengarna tillbaka oavsett vad, det är ju ändå inte modulförsäljningen som är vår affärsidé. Vi hade gärna givit bort modulen gratis, som till de andra ehandelssystem vi har fraktmoduler till, men lägsta prisnivån i Prestashops modulbutik var €29.99.

Så det viktigaste är naturligtvis att få fler nöjda kunder att få upp ögonen för Fraktjakt som TA-system. Du är välkommen tillbaka när som helst och vi skickar med en fri uppdatering från våra Prestashopkonsulter (i svaret på ditt supportmail) som kanske åtgärda dina problem, med den information de haft att gå på.

Link to comment
Share on other sites

...On a side note, så skulle jag dock vilja göra lite reklam om en uppdatering av Fraktjakts grundsajt, som också utökar funktionaliteten i samtliga av våra moduler och öppna API direkt.

 

I fredagens uppdatering tillkom en hett efterfrågad funktion för fast pris på frakt! Inställningarna hittar ni direkt på sidan för grundinställningar, i samma flik som Fri frakt. Den går också bra att kombinera med fri frakt, där fri frakt slår igång på en angiven prisnivå.

 

10354944_772822452778138_667478502272512

När ni ändå är därinne kan vi tipsa om att uppdatera er information om webbutiken och slå på "Länkas från Fraktjakt" om ni vill synas i vårt nya skyltfönster för webbutiker som integrerat med Fraktjakt.

 

1970687_771566519570398_8547021563955887

http://www.fraktjakt.se/news/show/100

Edited by Fraktjakt (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

10344349_781362111924172_386503738227442

 

Vår fraktmodul för Prestashop har nu uppdaterats till version 1.3 med bland annat mindre kosmetiska förbättringar och bättre felhantering, men framför allt utökat stöd för Fraktjakts "Standardpaket", vilket gör det möjligt för alla lata webbutiksägare att slippa mata in individuella dimensioner (längd, bredd, höjd) för varje produkt i webbutiken.
Hurra för lata dagar!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

10801895_785194074874309_450218517817986

 

I dag lanserar vi version 1.4 av vår fraktmodul för Prestashop!
Prestashop slår hårt för sin kommande molnversion Prestashop Cloud. Det är därför glädjande att meddela att vi redan nu verifierat stöd för den nya upplagan av Prestashop.
Tillsammans med den nya releasen har vi även framtidssäkrat med stöd för fler fraktbolag och frakttjänster. Nya fraktjänster är på väg att lanseras från Fraktjakt och självklart skall våra Pretashopkunder vara först ut. För säkerhets skulle kommer tjänsterna vara avaktiverade på ert konto när de lanseras, så att ni själva kan välja om ni vill erbjuda dem för era kunder eller ej. Mer information om dessa tjänster när det närmar sig release.
Även vår PDF-manual för Pretashopmodulen, ett par mindre buggar, designförbättringar och utökat stöd för äldre Prestashopversioner har letat sig med i denna uppdatering.
Hämta uppdateringen gratis redan i dag!

 

http://addons.prestashop.com/en/shipping-logistics-delivery-prestashop-modules/17108-fraktjakt-swedish-shipping-integration.html

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Det skulle vara intressant att få prova denna uppdatering för att verkligen se om den fungerar som ni har lovat sedan första utgåvan. Jag är villig att prova den igen, under förutsättning om det inte fungerar att jag får pengarna tillbaka!

 

Är ni med på detta Fraktjakt?

 

 

Bästa hälsningar

 

MacRoy

Edited by MacRoy (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Eftersom inte Fraktjakt svarar så får jag göra det själv!

 

Det glädjande är att den senaste modulen nu fungerar ganska bra. Den fungerar med Google Crome och Firefox, men inte med Safari i alla fall inte med Version 6.2 (8537.85.10.17.1) som jag använder och många med mig!

 

När ni får ordning på detta så är det en fantastiskt bra och smidig modul.

 

Ser fram emot nästa version där ni har fixat till buggarna.

 

 

Hälsningar

 

MacRoy

Link to comment
Share on other sites

Hej igen Roy.
Jag tror inte webbläsarna orsakar problem. Webbläsare hanterar ju bara klientsidans HTML/CSS/Javascript, medan det är butikens server som hanterar fraktmodulens PHP-script. Vår testbutik på Prestashops officiella molnservrar fungerar tex utmärkt på just Safari.

 

Däremot så tror jag att det kan vara din webbläsares cachning eller Prestashops inbyggna cachning som spökar. (Gamla felaktiga fraktresultat sedan tidigare tester finns lagrade, antingen genom sessionen i din webbläsare eller i Prestashops cache för din användare).

 

Prova därför att först rensa webbläsarens session/cookies och sedan webbserverns cache eller skapa en ny användare och ny fraktadress för att tvinga fram helt nya fraktresultat.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Jag är beredd att hålla med dig! Men förklara då för mig när jag testar precis som du har gjort på Prestashops molnservrar och får exakt samma resultat. Jag har naturligtvis rensat samtliga cachar på dom tre webbläsare som jag har testat med.

 

Crome, Firefox och Safari.

 

Det går ju bra med Crome och Firefox men inte med Safari. Jag har inte prövat med den senaste versionen av Apples hemska operativ Yosemite, vilket jag förmodligen heller inte kommer att använda mig av heller, där dom har uppdaterat webbläsaren. 

 

I vilket fall som helst så är jag glad att (Vi) (Ni) har kommit så här långt.

 

Jag skall prova senare att göra en helt ny och fräsch installation och se om det blir någon skillnad!

 

 

Bästa hälsningar

 

MacRoy

Link to comment
Share on other sites

Om du redan testat rensa webbläsarens cache kan det som sagt annars ha att göra med Prestashops, alltsom oftast, rätt aggressiva egna cachning av fraktresultaten.

 

För att säkerställa att du får färska fraktresultat rekommenderar vi att du först testar att ange en annan adress (då hämtar i alla fall fraktmodulen nya resultat från Fraktjakt). Sekundärt att rensa Prestashops cachning av tidigare testningar manuellt i servern.

Link to comment
Share on other sites

PS: Vi har kommit fram till att flera buggar i tidigare versioner helt enkelt berodde på att gamla fraktresultat spökade i webbläsaren eller användarens session på servern.

Därför har vi även skrivit in det som felsökningsåtgärd i den nya manualen, för att dubbelkolla så att man verkligen får nya resultat under testandet av fraktmodulen.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Håller på att testa för fullt med Fraktjakt.

 

Men får i dom allra flesta fallen bar upp Fraktjakt, vilket betyder att Testservern inte har kontakt med butiken!

 

Men dom gånger jag får kontakt så ser jag alla dom alternativ som jag ställt in på Fraktjakts sida.

 

Men jag har aldrig lyckats få en beställning verifierad.

 

Jag vore tacksam om ni kunde kolla upp eran testserver och rensa bort en del så att det går att göra lite vettiga tester.

 

 

Bästa hälsningar

 

MacRoy

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Fraktjakt!

 

Väldans va det var tyst ifrån er sida!

 

Jag har en fråga angående kontroll av Beställningar. Kommer beställningen att synas automatiskt när jag skickat iväg beställningen inne ifrån Back Office från Prestashop. Jag menar då på er sida. Eller måste jag manuellt gå till Mina sidor och API testsida? Och där välja Order API typ 1?

 

Och angående Postnummer är det ok att skriva både exempelvis 123 45 eller 12345 jag tänker då på mellanrummet mellan postnumret, kommer det att fungera än då?

 

Bästa hälsningar

 

MacRoy

Link to comment
Share on other sites

Hej MacRoy.

Förlåt att vi missade ditt förra inlägg.

Postnummer går bra att skriva både med eller utan mellanslag. Om du är osäker vad som funkar i API:et, så kan man göra testanrop direkt via http://www.fraktjakt.se/xml/query_test/

Är du inloggad, så är din ID/nyckel dessutom redan förinmatad i formuläret.

 

De ordrar som görs genom webbutiken kommer upp som ordrar under "Ordrar" i Fraktjakt. API-testsidorna är bara till för att testa olika API-anrop om du utvecklar en egen integrering eller är osäker på hur anrop hanteras av Fraktjakt.

 

Vad gäller ditt första inlägg, så förstår jag dock inte riktigt frågan. Vad menar du med att du bara för upp Fraktjakt? Och varför skulle det innebära att testservern inte har kontakt med webbutiken? Och vilken testserver?

Om du menar Fraktjakts testserver, så tänk på att det är ett annat inlogg och consignor ID/key för testservern. Så om du använder testservern behöver du skapa ett eget konto bara för den servern när du testar dit.

 

Om du menar att du får upp fallback-alternativet, så betyder det också att ingen frakt bokas via Fraktjakt.

Vilket skulle rensas bort på testservern menar du?

Edited by Fraktjakt (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Tack för ditt svar.

 

Jag läste i eran PDF dokumentation att om jag bara får upp fraktjakt så finns det ingen kommunikation mellan servern. Tanken är ju att jag skall få upp alla dom fraktalternativ som jag valt inne på fraktjakt.

 

Men när servern inte får någon kontakt så är fraktjakt inställd som standard för att man inte skall lämna kunderna utan fraktalternativ.

 

Jag skall ta mig en närmare titt på detta till helgen och se om jag kan få till det, om inte annat så kanske jag kan få lite hjälp av er.

 

Jag gillar annars eran modul SKARPT!

 

Bästa hälsningar

 

MacRoy

Link to comment
Share on other sites

Tack, MacRoy.

 

Om du bara får upp "Standardpaket" eller vad du valt att kalla din fallback-inställning, så är det troligtvis något som inte är rätt inställt. Men att bara få upp "Fraktjakt" som alternativ verkar konstigt om du nu inte satt det som titel på fallback-frakten dvs.

 

En viktig sak att poängtera, som orsakat en hel del förvirring för även oss själva och tidigare Prestashop-ägare, är att Prestashop cache:ar fraktresultaten rätt hårt. Så om du testat olika inställningar i fraktmodulen eller haft problem med en äldre version av fraktmodulen, så måste du först säkerställa att du får nya och aktuella fraktresultat som reflekterar de nya inställningar.

Enklast är att både rensa webbläsarens session/cookies (ctrl+shift+del i de flesta webbläsare), samt ändra fraktadress med något tecken och/eller postnummer. Var dock noga med att mata in ett giltigt postnummer, då frakbolagen inte ger resultat med ogiltiga postnummer.

 

En annan felkälla, om du bara får upp Fallback-resultatet, är att Consignor ID/Key är felinställd för den server du valt, eller att produkterna i varukorgen helt enkelt saknar korrekt vikt/längd/bredd/höjd. Eller enbart vikt om standardpaket-funktionen aktiverats.

Eller att vikt/volym för den valda produkten helt enkelt är för stor för de fraktbolag du valt att visa.

 

Eftersom det tyvärr visat sig vara en lite för hög inlärningströskel för att komma igång med fraktmodulen och förstå vilka inställningar som är fel, så kommer framtida versioner av fraktmodulen att tydligare informera och vägleda vid just inställningarna.

Vi integrerar en automatisk test av kontoinställningarna och söker även fram en lösning på hur vi kan markera ut produkter som helt saknar eller har bristfällig leveransinformation.

Edited by Fraktjakt (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej Fraktjakt!

 

Tack för ditt svar. Jag undrar när nästa version kommer?

 

Eftersom jag fortfarande kör tester så är jag villig att ställa upp som testare av ny version innan släpp.

 

Vill verkligen ha denna modul till att fungera till 100% om det går ???

 

 

Bästa hälsningar

 

MacRoy

Link to comment
Share on other sites

Det får du gärna göra, men jag vill först säkerställa så att du får rätt fraktresultat i nuvarande version med rätt inställningar, annars kan det behövas ytterligare en tweak för din miljö, att checkas in i nästa release.

Maila daniel (snabel-a) fraktjakt.se med dina detaljer.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej Fraktjakt!

 

Jag har en fråga angående dom transportval man gör och som visas inne i butiken i Prestashop.

 

Skall der verkligen genereras ikoner hela tiden under transportföretag trots att jag inte ändrar på någonting?

 

Se bifogad bild.

 

Jag får sida på sida med dessa ikoner.

 

 

Bästa hälsningar

 

MacRoy

post-413956-0-02514000-1418653720_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

Detta var tyvärr enda sättet att få till dynamiska fraktresultat med olika fraktleverantörer och anvisningar till närmaste ombud från en och samma fraktmodul i Prestashop, då Prestashop egentligen inte är byggt att hantera frakt på detta sätt.
Nya ikonerna genereras dock inte, utan hämtas från mappen i fraktmodulen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej Fraktjakt!

 

Går det inte att fixa en automatisk rensning i så fall, så att man slipper att få hela sidan (sidorna) överfulla med ikoner?

 

Bästa hälsningar

 

MacRoy

Hej igen

Detta var tyvärr enda sättet att få till dynamiska fraktresultat med olika fraktleverantörer och anvisningar till närmaste ombud från en och samma fraktmodul i Prestashop, då Prestashop egentligen inte är byggt att hantera frakt på detta sätt.
Nya ikonerna genereras dock inte, utan hämtas från mappen i fraktmodulen.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...