Jump to content

Innan jag öppnar!


Fredric

Recommended Posts

Jag är ny här och kommer att installera prestashop under min domän så snart som möjligt. Jag undrar om det är någon som vet om prestashop fungerar på scorpiondata webbhotell som jag redan har eller om jag ska kontakta prestaworks och låta dom installera systemet på deras webbhotell och betala 49 kr + moms varje månad till dom istället..

Kan någon vara snäll och ge mig ett råd innan jag startar upp butiken?!

Tack på förhand

Fredric Nilsson

Link to comment
Share on other sites

Hej, kollade på scorpiondatas php-info sida (http://www.scorpiondata.com/phptest.php5) och ser där att de kör PHP Version 5.2.9.

Såhär står det om prestashop under Download --> Requirements:

- PHP 5.2.9 (image management/upload broken)



I övrigt ser jag inga problem, någon erfarenhet har jag dock inte.

Prestaworks verkar vara ett prisvärt alternativ, 49 kr/månad är det
sålänge du inte behöver mer än 5 GB trafik/månad men det räcker
ganska långt.

Ett förslag på webhotell är annars binero (www.binero.se) vilket jag använder själv och
har installerat prestashop på. Binero har dock inte catch-all för mail ännu och SSL kostar
extra om du skulle behöva det men det verkar inte prestaworks ha alls.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen aning om vad Scorpiondata kör, men valet mellan ditt webbhotell och Prestaworks handlar ju om mer än så. Hos Prestaworks så får du support på din shop, och du får gratis tillgång till en massa av deras moduler. Det får du inte på nåt vanligt webbhotell.

Det är inte svårt att hitta ett bra webbhotell för Prestashop (binero, har nämnts!). Frågan du bör ställa dig är om du tror dig behöva support på din butik eller om du tror att du kan klara dig själv (med hjälp av vänliga själar i forumet).

Link to comment
Share on other sites

Tack för era råd,

Jag har varit i mailkontakt med prestaworks . se och väntar på deras svar, jag kommer eventuellt att beställa deras webbhotell med installationen hos dom. Jag läste dock under deras FAQ att man som kund som standard inte har tillgång till FTP.. men att man fick välja. Vill man ha tillgång till sin FTP så får man ingen fri support om man skulle behöva support från dom. Jag skulle gärna vilja ha tillgång till hela min webbplats själv för att eventuellt bygga ut den med community, blogg e.tc. Har man inte tillgång till FTP så måste man alltså gå via deras säljare och producenter igen för att utveckla webbplatsen om man skulle villa det. Support är ju alltid bra men frågan är vad man ska välja att göra, det blir antagligen en kostnadsfråga i slutändan men samtidigt slipper man arbetet själv för att istället överlåta hela utvecklingsarbetet mot fri support.. Ja, det blir nog bra.

- Fredric

Link to comment
Share on other sites

Hej Fredric,

vår FAQ är lite "out of date", kommer uppdateras under dagen.
Du får självklart tillgång till FTPn om du vill, dock ger vi ingen fri support på fel/problem orsakade av dina egna förändringar vilket egentligen är självklart då det skulle innebära en hiskelig massa arbete för oss.

Link to comment
Share on other sites

Okej, det förklarar saken ;)

Jag blir glad o. tacksam om jag får fri support när det gäller själva prestashop systemet- och installationen av det, moduler, teman och annat som kommer till e.t.c, jag ska nog inte gå in och pilla på koderna och putta om filer utan överlåter det åt Er i sånna fall, förutom det jag kan göra själv via "prestashop admin". Jag tycker att vi har haft bra kontakt hittils så det ska nog inte bli några problem.

- Fredric

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...