Jump to content

Feedback på min shop ønskes


prestadevelop

Recommended Posts

Hej,

Jeg er så småt ved at lægge den sidste hånd på min webshop der kommer til at handle med fluer til fiskeri.

Fluerne får jeg bundet i Thailand, hvor jeg pt. bor og arbejder, hvilket gør at jeg har nogle utrolig konkurrence dygtige priser på produkterne.

Leverings tiden vil ikke lide under dette, da jeg har et lager i DK, hvorfra jeg vil sende fluerne.

Hvad synes i om brugervenlighenden?
Er shoppen overskuelig?
Hvad med designet?
Hvad med produktbillederne?
Hvad med info til kunderne(nye som eksitsterende)
etc.
etc. etc.

Alt kritik ønskes og jeg deler også gerne ud af min erfaring indenfor prestashop, hvis der er nogle der mangler lidt hjælp her :)

Link to comment
Share on other sites

Halløj,

+ meget overskuelig. Det er altid heldig, hvis der ikke er 1000 kategorier med 1000 artikler i hver.
+ Det orange tema går igennem - også i billederne.

- Når man kigger i sin indkøbsvogn (på dansk), så er informationen stadigvæk på engelsk: last added product, price osv.
- (Jeg er grafiker, jeg kan ikke gøre for det) Der er nogle visuelle forstyrrelser:

1. De Bullets du bruger i hoved-menuen: http://www.presta.dk/themes/atchworks12/img/bullet.gif
2. Det animerede topbanner: Jeg ville flytte tilbuds-info osv. ud til højre i en modul for sig selv og i stedet bruge et brancherelateret flot og roligt billede + evt. en slogan.
3. Jeg citerer bare: "Sometimes when i'm alone I use Comic Sans" (den skrift du bruger til PRESTA.DK i dit logo) Det er en forbrydelse! Overvej måske at investere enten lidt mere tid eller penge i dit Logo - det er dit ansigt!

Håber du kan bruge det til noget - held og lykke med starten!

Sam

Link to comment
Share on other sites

Det er hovedmenuen som jeg synes generelt adskiller sig lidt for meget fra resten af siden. Nok mest pga. den tynde font du bruger, men også de stiplede linier under "Startside, Tilbuds fluer, osv." falder lidt ud fordi de ikke findes andre steder i dit layout.
Og så er der de flue-bullets. Jeg synes billeder er uegnet til at bruge som bullets (og det er grønt). Jeg ville bare sætte en orange prik eller fjerne dem helt og lave en menu, der ligner resten af siden.

Men husk nu lige at få flere feedbacks - måske er resten ef verdenen ikke så forfængelig som mig ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Kristian.

Jeg hader flash, men det kan være dine kunder bider på krogen alligevel (pun intended).

Jeg har nogle kommentarer til det sproglige.

* Hvad er modhug? (Jeg aner intet om fiskeri, så jeg gætter, det er et fagudtryk).
* "Tilbuds fluer" -> "Tilbudsfluer"
* "Optjen Point" -> "Optjen point" (og det er helt rigtigt, at det ikke hedder points)
* "Oktober" -> "oktober"
* "kvalitets fluer" -> "kvalitetsfluer"
* "produkter" -> "varer"
* "kompromi" -> "kompromis"

Mvh. Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld,

Tak for god feedback og din hjælp tidligere.

Et modhug er det man gør når fisken hugger på fluen, for at den skal sidde ordentlig fast(så ja det er et fagudtryk) :)

Det er bevist at jeg skriver f.eks. "Tilbuds fluer" i to ord, da det er tiltænkt SEO.

Produkter har jeg rettet til "varer" da jeg godt kan se det.

Kompromi er rettet til "kompromis"

Tusinde tak for din kritik.

Er der andre der vil komme med lidt?

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Et par hurtige kommentarer:

Blokken "sidst sete" vises ikke i Internet Explorer 8.

Tilføj tekst til de fremhævede varer - det ser lidt dumt ud med den store afstand fra overskrift til billede.
Nu er jeg ikke ekspert i fluer og savner derfor generelt nogle gode produktbeskrivelser.

Fjern de tomme kategorier under menuen fluer - det virker lidt useriøst.

Brug af skrifttyper/-størrelser virker rodet under "mere information" samt på de fleste "content"-sider.

Der mangler et billede af indehaver (øger troværdigheden)

Jeg savner nogle statements om hvorfor man skal handle i lige netop din netbutik
- se evt. hvordan jeg har gjort det på www.prospeed.dk.

Overskueligheden er OK, men det kan gøres endnu bedre ved at fjerne alt det overflødige
Tror du f.eks., at der er nogen der bruger ønskelisten i din butik? Hvis nej, så fjern den.
Og så spørger jeg lige om noget, som jeg ikke har forstand på - behøver tag-boksen at være synlig?

Jeg kan egentlig godt lide dit farvevalg med orange og grå farver.

Endelig synes jeg ikke at Presta er et super navn til din butik ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Kristian

Der er mange der er kommet med gode ideer - så her lidt tillæg meget kort:

SEO:
Dit domæne navn - faldgruppe; du misser ud - f.eks. er fiskeflue.dk ledig (endnu!!!) der har du allerede to keywords og det er relevant for din side.
Du bruger formattering af din tekst flittigt; h1, h2 osv. det er godt men - du bruger f.eks. h3 til hele tekststykker, det er fint nok med hirakiet men de tekststykker burde være

paragraphs og ikke formatteret som headlines - hvis man ser det ud fra korrekt skematik (som kan tænkes at have indflydelse på SEO)

Varer:
Farve varianter ind under hinanden i stedet for at lave dem som enkeltstående. Hurtigere overblik for besøgende.

Top-header:
Jeg savner personligt et fedt billede, der viser en fisk med en flue i gabet - der ville få mig til at få lyst til at tage ud og fiske lige nu! (men det SKAL være et prof. billede)

Held og lykke med forretningen

MVH
Marco

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...