Jump to content

[Solved] Probleem 1.4.2 (ineens) met aanmaken klantengroepen


jmhoek

Recommended Posts

Sinds eind december hebben we binnen de webshop van zwemspullenwinkel een probleem met aanmaken van klantengroepen.

 

De groep kan aangemaakt worden en je kan een klant toewijzen aan een specifieke groep, maar de default catalogus is dan NIET meer zichtbaar (in de frontoffice).

 

In de backoffice staat bij deze klanten de standaardgroep op de specifieke groep en bij de groepen staan dan zowel de default als de specifieke groep aangevinkt.

 

Bij de nieuwe groep (aangemaakt in december, weggegooid en opnieuw aangemaakt in januari) is dan dus de default catalogus niet zichtbaar. Dan zie je alleen zijn specifieke groep.

 

Als ik deze klant toewijs aan een andere groep (die in 2012 is aangemaakt) gaat het wel goed (in de frontoffice kan de klant dan inloggen en ziet de standaard catalogus + zijn eigen deel.

 

Bij RealHosting (waar de site gehost wordt) is in december wel de database opnieuw opgestart, maar zij kunnen geen verklaring vinden voor dit probleem. Ze ondersteunen ook Prestashop niet, ze installeren alleen en geven de mogelijkheid tot het draaien van dit CMS.

 

Ik heb geen idee waar we dit moeten oplossen en of het wel opgelost kan worden.

Bij RealHosting zeiden ze, upgraden, dat zou kunnen, maar het aanmaken van groepen is met deze versie altijd goed gegaan. Waarom zou upgraden dan "lucht" brengen.

 

Graag advies!!

 

Ik wil best in een prive bericht mijn inlog geven zodat iemand er naar kan kijken!

Edited by jmhoek (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...