Jump to content

(LØST) Sifter server men fejler


Hoppe75

Recommended Posts

Hej alle sammen jeg har skifte server fra one.com til unoeuro.com jeg har taget alle mine filer fra mit gamle Domaine clhoppe.dk der er på one.com over til mit nye navn glade-dyr.dk som er hos unoeuro.com når jeg går ind på dlade-dyr.dk skriver den Der kan ikke oprettes forbindelse til databasen: SQLSTATE [HY000] [2003] Kan ikke forbinde til MySQL-serveren på "clhoppe.dk.mysql« (4)

 

jeg ved ikke lige hvor jeg står nu håber nogen kan hjælpe mig 

jeg har rette url i seo&urls i kontrolpanelet fra det gamle navn til det nye  

jeg køre med 1.5.5.0

 

mvh Claes Hoppe

 

Edited by Hoppe75 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

jeg har rette url i seo&urls i kontrolpanelet fra det gamle navn til det nye  

Kan du få adgang til kontrolpanelet uden adgang til databasen???

 

Du skal ind og rette i filen config/settings.inc.php.

Her kan du angive det nye navn for server, database m.m.

Link to comment
Share on other sites

Hej Elund

 

ja jeg kan godt komme i kontrolpanelet på det gamle navn har også rette i filen config/settings.inc.php. men kan ikke logge ind den skriver denne konto findes ikke når jeg prøver at komme på admin på det nye navn :-(

Link to comment
Share on other sites

Jeg har rette de oplysninger der står i kodebrevet fra unoeuro.com og det er det her jeg har rette

nu har jeg ikke skrevet test i filen men bare her så alle ikke har mine oplysninger :-)

men det er de filer jeg har rette i håber det kun er i dem 

 

define('_DB_SERVER_', 'test');
define('_DB_NAME_', 'test');
define('_DB_USER_', 'test');
define('_DB_PASSWD_', 'test');
 
Link to comment
Share on other sites

Hej Claes

 

Umiddelbart her du udfyldt DB_SERVER forkert.

Den hedder næppe "clhoppe.dk.mysql", for det er sikkert phpMyAdmin adgangen.

Typisk hedder den "localhost", men det kan du se i dit kontrolpanel hos UNOEURO,

ligesom du kan se hvad DB_NAME m.m. er.

Link to comment
Share on other sites

ja hos den gamle udbyder er hostnavn  clhoppe.dk.mysql og på den nye er host mysql26.unoeuro.com

men kan ikke få det til at virke :-( 

OK, men hvorfor bruger du så det gamle hostnavn (jf. din fejlmedelelse) i stedet for det nye mysql26.unoeuro.com? ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hej elund

 

mange tak for hjælpen nu har jeg starte forfra jeg vil copier alle mine vare ind i shoppen og kategori  via det CSV import hvor finder jeg alle de filer jeg skal bruge i ftp det jeg skal have ind er kategoriger og vare, 

Link to comment
Share on other sites

Det gør du ikke. Varer og kategorier ligger ikke i din shops filer, de ligger i din database, og med mindre du har et ret stort kendskab til databaser eller har fået eksporteret dine varer og kategorier til en csv-fil allerede, skal du ikke kaste dig ud i det (mit gæt er, at det har du ikke, siden du stiller spørgsmålet).

 

I stedet skal du altså bruge den databasebackup du lavede. Men det er ret så omstændigt at forklare fremgangsmåden - måske kan du bruget noget af det jeg har skrevet her: http://www.prestatips.dk/opsaetning-og-brug-af-prestashop/opret-en-testshop-hvor-du-kan-afprove-rettelser/

Dét at flytte shoppen til en ny udbyder er nemlig meget lig dét at oprette en testshop.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...