Prestoshop Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Jag har laddat in det Svenska språkfilerna, det gick bra.Men varför visas inte dom i adminsystemet, där jag vill ändra till Svenska.Jag kan även se att dom finns på servern.Lite undrande? Link to comment Share on other sites More sharing options...
briq Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Hej,För att Svenska skall läggas till måste du väl själv lägga till Svenska under "Verktyg --> Språk"?Kan ha fel då jag inte brukar importera utan bara ladda upp filerna via ftp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestoshop Posted October 2, 2009 Author Share Posted October 2, 2009 Hej!När jag loggar in med ftpn, då kan jag se filerna, men dom finns inte med i adminsystemet, under verktyg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Verktyg - Språklägg till nytt språkskriv in svenska och ladda upp flagga, skriv se i iso code.nu borde det synas en svensk flagga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pmg67 Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 jag har samma problem, jag ser Svenska flaggan och allt verkar korrekt MEN under enabled har jag en varningsikon? Flertalet filer är ej översatta, svenska finns ej som val under "Default Language" heller? Jag har helt enkelt kört fast, förstår inte varför jag inte kan välja svenska någonstans??Följande filer är rödmarkerade och alltså ej översatta?/srv/www/doman.se/www/mails/se/shipped.html/srv/www/doman.se/www/mails/se/shipped.txt/srv/www/doman.se/www/mails/se/in_transit.txt/srv/www/doman.se/www/mails/se/in_transit.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Det betyder att de mejlfilerna inte finns med i översättningspaketet du installerat.Enklaste lösningen är att du1. laddar ner shipped.html, shipped.txt, in_transit.txt, in_transit.html från mails/en katalogen på ftpn2. översätter dessa filer (se till att de sparas som UTF-8 eller unicode i anteckningar om du använder det skräpprogrammet för att ändra i filerna (välj spara som och ändra format i listan längst ner) )3. ladda upp de översatta filerna till mails/se katalogennu ska det funka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pmg67 Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Tack, det funkade utmärkt :-)Vad gäller för backend? Inte en stavelse är på svenska där? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 backend är lite speciellt med flikarna som måste översättas manuellt.. men resten av texterna på sidorna borde vara på svenska om språkpaketet du installerade har admin översättningen med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts