Jump to content

prestashop sneller maken?


Recommended Posts

He,

 

Ik ben nieuw in prestashop.

Momenteel ben ik een prestashop winkel aan het opzetten maar alles gaat zo traag.

De paginas laden irriterend traag. Ook als je een product invoegd duurt het wel 10 seconden alvorens je verder kan doen.

Is dit normaal?

Er stan nog maar 5 producten in.

 

Wat kan ik doen om prestashop te versnellen?

 

Grtz Herman.

Link to comment
Share on other sites

Dat is het probleem.

Mijn eerste prestashop had ik ook op one.com. Vind 10 seconden laadtijd wel erg lang voor 5 producten. Als je meerdere producten toegoegt zal het enkel maar trager gaan.

Nog een groot nadeel van one.com is dat mod rewrite niet is geactiveerd bij hun.

 

Probeer eens een andere hoster.

Link to comment
Share on other sites

Het vinden van een goede hoster die prestashop deftig kan draaien is niet zo makelijk.

De meeste beginnen met een goedkope hoster en merken dan al snel dat deze niet voldoet.

Vaak draaien deze "budgethosters" op servers met weinig processor kracht.

 

Er zullen wel uitzonderingen zijn, maar meestal is een budget hoster niet de juiste keuzen voor prestashop.

Link to comment
Share on other sites

Ok. alles is overgezet naar yellowhosting.be

Ik kwan er zelf niet zo goed uit hoe ik het best alles kon overzetten. Dan maar beroep gedaan op hun support en 5 minuten later was alles overgezet.

 

Ik heb het kleinste  e-commerce pakket genomen.

Ik was al bang dat ik een duure VPS nodig had om prestashop goed draaiend te krijgen. gelukkig gaat prestashop nu als een raket op hun goedkope e-commerce plan.

 

Ook hun Controle panel "Cpanel" vind ik top. Had eerder al ervaring met Direct Admin en het controle panel van one.com.

Maar Cpanel spand toch wel de kroon. Heel overzichtelijk en enorm veel mogelijkheden.

 

Ik ben toch wel blij dat ik de overstap heb gemaakt.

Bedankt voor het geven van de tip.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik volg deze thread al een paar dagen omdat ik zowat hetzelfde probleem heb.

Ik heb een account bij een bekende budget hoster. Echter gaat alles vrij traag en is de mod_rewrite niet geactiveerd.

Ook heb ik wel wat downtime (ongeveer 2 keer per maand een half uur).

Als ik de support contacteerden hierover kreeg ik altijd te horen dat het aan prestashop lag. Het lag (uiteraard) niet aan hun servers. die waren (uiteraard) super snel.

Ik vond dit niet kunnen. als je met prestashop wat wil verdienen moet je webshop op zijn minst toch stabiel en snel gaan.

 

Naar aanleiding van deze thread ben ik dan overgestapt naar http://yellowhosting.be

De snelheid is fantastische. Zo moet een webshop werken.

Ik zit met een 800 producten en als ik in de backoffice kijk naar de laadtijd dan is deze 0.001sec.

Bij mijn vorige host was de laadtijd tussen 0.8 tot 2.5

Een heel verschil dus.

 

Persoonlijk heb ik het wel gehad met die budget hosters. Mijn raad aan de forumleden hier, geef een paar euros meer uit voor een goede hosting. Voor jezelf wekt het zeker zo fijn als alles snel gaat. Ook je bezoekers zullen het op prijs stellen dat je webshop snel is.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Weet iemand wat de settings zijn van de "max_input_vars" bij yellowhosting.be.

 

Bij mijn huidige host krijg ik steeds een fout meldig dat de max_input_vars settings niet hoog genoeg is.

Ik heb mijn host hierover aangesproken, maar zij willen niets aan hun setting veranderen.

 

De max_input_vars zou minstens 3200 moeten zijn volgens de prestashop melding.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Via hun support hebben ze inderdaad bevestigd dat de max input vars op 4000 staat.

 

De shop is ondertussen overgezet naar hun servers en alles werkt perfect.

Ook qua snelheid is het een hele verbetering ten opzichten van mijn vorige provider.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Nadat mijn huidige hoster (hostdeal), waar ik overigens zeer tevreden bij was, overkop is gegaan, moest ik opzoek naar een andere hoster. Heb alles dan overgezet naar  Versio. Echter draaide de webshop daar voor geen meter. Na het lezen van deze thread heb ik dan een eccomerce account bij yellowhosting.be.

Alles loopt nu soepel en de snelheid van de shop is beter dan ooit.

Nu heb ik nog geen contact gehad met hun support. Hebben ze verstand van prestashop?

 

Toch wel jammer dat er nog steeds hosters zijn waar prestashop niet goed werkt. Hoewel het toch een veel gebruikt script is.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...