Jump to content

prestashop sneller maken?


Recommended Posts

He,

 

Ik ben nieuw in prestashop.

Momenteel ben ik een prestashop winkel aan het opzetten maar alles gaat zo traag.

De paginas laden irriterend traag. Ook als je een product invoegd duurt het wel 10 seconden alvorens je verder kan doen.

Is dit normaal?

Er stan nog maar 5 producten in.

 

Wat kan ik doen om prestashop te versnellen?

 

Grtz Herman.

Link to comment
Share on other sites

Dat is het probleem.

Mijn eerste prestashop had ik ook op one.com. Vind 10 seconden laadtijd wel erg lang voor 5 producten. Als je meerdere producten toegoegt zal het enkel maar trager gaan.

Nog een groot nadeel van one.com is dat mod rewrite niet is geactiveerd bij hun.

 

Probeer eens een andere hoster.

Link to comment
Share on other sites

Het vinden van een goede hoster die prestashop deftig kan draaien is niet zo makelijk.

De meeste beginnen met een goedkope hoster en merken dan al snel dat deze niet voldoet.

Vaak draaien deze "budgethosters" op servers met weinig processor kracht.

 

Er zullen wel uitzonderingen zijn, maar meestal is een budget hoster niet de juiste keuzen voor prestashop.

Link to comment
Share on other sites

Ok. alles is overgezet naar yellowhosting.be

Ik kwan er zelf niet zo goed uit hoe ik het best alles kon overzetten. Dan maar beroep gedaan op hun support en 5 minuten later was alles overgezet.

 

Ik heb het kleinste  e-commerce pakket genomen.

Ik was al bang dat ik een duure VPS nodig had om prestashop goed draaiend te krijgen. gelukkig gaat prestashop nu als een raket op hun goedkope e-commerce plan.

 

Ook hun Controle panel "Cpanel" vind ik top. Had eerder al ervaring met Direct Admin en het controle panel van one.com.

Maar Cpanel spand toch wel de kroon. Heel overzichtelijk en enorm veel mogelijkheden.

 

Ik ben toch wel blij dat ik de overstap heb gemaakt.

Bedankt voor het geven van de tip.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites