Jump to content

[1.5] Hvorfor deles en ordre i 2 separate ordrer?


NickKK

Recommended Posts

Hej alle,

 

Nu skete det igen. Det som sker ind imellem. Og jeg kan bare ikke finde ud af hvorfor.

 

Eksempel: En kunde bestiller en håndfuld varer, bestiller og betaler. Men PS deler så ordren op på 2 separate ordrenumre, der godt nok benytter samme transaktions-ID i Quickpay, men som altså ellers optræder separat. Den bemærker dog, at de er linket sammen.

 

Hvorfor gør den det? Og hvor kan jeg styre det?

 

På forhånd tak :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu har jeg så faktisk en kunde, der har et stort behov for at kunne opdele ordrer som du beskriver sker i din shop. Men i hans shop sker det bare ikke, selv om shoppen skulle være sat op til det. Under checkout får man mulighed for at vælge en anden adresse - jeg forventer ligesom, at man skulle kunne krydse af i et felt, at man gerne vil opdele ordren, men det er der ikke mulighed for (måske pga. theme skal lige teste i default theme). Men er du blevet klogere på, hvordan det virker i din shop?

 

Der er forsvindende lidt dokumentation om denne funktion både fra PrestaShop selv, men også på nettet generelt. Jeg har fundet denne tråd, der beskriver det scenarie, jeg oplever ret godt - og hvor ingen er kommet med yderligere input: http://www.prestashop.com/forums/topic/182807-delayed-shipping-and-advanced-store-management/

 

Den shop jeg arbejder i er 1.5.6.0

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg faktisk fået det til at virke i min kundes shop - det er det købte One Page Checkout modul, der ikke viser afkrydsningsfeltet og dermed bliver det ikke valgt, at ordren skal splittes op.

 

Jeg synes jeg så en tråd et sted om dit problem - kan ikke huske om den var løst. Jeg ser om jeg kan finde den igen og skriver lige linket til det her, hvis jeg finder den.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...