Jump to content

iDEAL Betalingsmodules voor PrestaShop 0.9-1.4


Recommended Posts

  • 1 month later...

Vraagje. Werk al tijdje met AssurePay d.m.v. script van Martijn.
Echter vroeg ik me af of iDEAL Lite ook goed samenwerkt met Prestashop.
De statussen die terug worden gegeven.
Onlangs was in het nieuws dat klanten die tijdens ideal betaling op annuleren klikten toch betaling geaccepteerd door kregen.
Gaat dit dus wel goed met Prestashop en iDEAL Lite?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ha mensen,

Ik heb ook even gekeken op http://www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-prestashop.html (super cool trouwens!) en werkte tot nu toe via m'n localhost (WAMP). Ik wil echt pas live als alle top in orde is.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de module lokaal te testen? Ik heb de handleiding gevolgd, maar als ik 'http://localhost/ideal_install.php' run via m'n browser geeft hij de volgende foutmelding:

----
Warning: require_once(C:\wamp\www/config/settings.inc.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in C:\wamp\www\ideal\include.php on line 31

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required 'C:\wamp\www/config/settings.inc.php' (include_path='.;C:\php5\pear') in C:\wamp\www\ideal\include.php on line 31
----

Thanks!
Gerrit

Link to comment
Share on other sites

Ha mensen,

Ik heb ook even gekeken op http://www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-prestashop.html (super cool trouwens!) en werkte tot nu toe via m'n localhost (WAMP). Ik wil echt pas live als alle top in orde is.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de module lokaal te testen? Ik heb de handleiding gevolgd, maar als ik 'http://localhost/ideal_install.php' run via m'n browser geeft hij de volgende foutmelding:

----
Warning: require_once(C:\wamp\www/config/settings.inc.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in C:\wamp\www\ideal\include.php on line 31

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required 'C:\wamp\www/config/settings.inc.php' (include_path='.;C:\php5\pear') in C:\wamp\www\ideal\include.php on line 31
----

Thanks!
Gerrit


Even een update mbt. bovenstaande:
De installatie van de module is nu gelukt;
Alleen krijg ik het nog steeds niet voor elkaar om een betaling te simuleren. Als ik via de shop (die lokaal staat) aangeef dat ik via iDEAL wil betalen laadt er een wit scherm.

Openstaande vraag blijft dus nog:
Is het überhaupt mogelijk om de module lokaal te testen?

Iemand?
Link to comment
Share on other sites

Hoi, ben nieuw hier, tenminste ik zit al maanden te kijken, en veel opgestoken, dus maar aangemeld, kan nergens vinden om je voor te stellen....(ik heet Marco)

Maar goed, wat ik mij afvraag, werkt de nieuwe versie van 1 Oktober 1.3.2.3 ook met de idealmodule van Assurepay? Ik heb nu nog versie 1.3.1
Misschien iemand die dit kan bevestigen? Want als ik de upgrade doet, en het werkt niet (lekker) dan heb ik een probleem (ik heb gezocht, maar niets gevonden)

Al vast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

ok, kijk dat zijn goede berichten.

Ja ik durfde het nog niet aan om te upgraden, en nu komt het niet op een paar dagen, maar als dan blijkt dat ineens de betaalmodule niet werkt, dan ben ik verder van huis.

we wachten het af, bedankt alvast voor je snelle reactie.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hoi,

Ik gebruik de ideal-simulator ideal script.
Nu gebeurt er iets vreemds wanneer een betaling voltooid is via iDEAL en de klant NIET terug keert naar de webshop via de link die aan geboden wordt. (bent immers klaar met winkelen.) Dan krijg ik de betaling binnen maar er is vervolgens NIETS terug te vinden in de back-office. Ook krijgt de klant geen bedank mail. Het proces wordt dus niet afgerond.

Is dit te ondervangen? Ik heb de teksten aangepast dat er toch echt wel op de link gedrukt moet worden.

Iemand hetzelfde opgevallen of een oplossing?

groet,

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

Ik gebruik de ideal-simulator ideal script.
Nu gebeurt er iets vreemds wanneer een betaling voltooid is via iDEAL en de klant NIET terug keert naar de webshop via de link die aan geboden wordt. (bent immers klaar met winkelen.) Dan krijg ik de betaling binnen maar er is vervolgens NIETS terug te vinden in de back-office. Ook krijgt de klant geen bedank mail. Het proces wordt dus niet afgerond.

Is dit te ondervangen? Ik heb de teksten aangepast dat er toch echt wel op de link gedrukt moet worden.

Iemand hetzelfde opgevallen of een oplossing?

groet,


Dit probleem is ook met bijvoorbeeld MultiSafePay. Je kan de winkelwagens handmatig doorzetten tot een order door middel van een validate order module.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Mensen gebruik gewoon Assurepay, deze werkt perfect and de tarieven zijn ook goed.
Voor my is dit de perfecte Ideal oplossing, nog nooit geen problemen mee gehad.

45ct per transactie en geen maandelijks kosten, binnen 5 min kun je al aan de gang.

Kijk hier maar even voor meer informatie,
http://www.assurepay.nl/support

ysco..


Helemaal mee eens, heb nog nooit een foutmelding of iets dergelijks gehad. Ook de terugkoppeling is perfect, en heb het al in diverse webshops ingebouwd.... En de prijs is prima.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En nog even ter informatie,

Ik heb een paar weken geleden contact gehad met één van de medewerkers en hun gevraagd of ze al een iDeal plugin beschikbaar hadden voor PS 1.4. Ze waren nog niet op de hoogte van de nieuw te komen PS 1.4 ( inmiddels is hij trouwens Final gegaan ) en zouden het bespreken.
Volgende dag hebben ze mij terug gemaild dat ze de ideal plugin voor PS 1.4 gingen ontwikkelen en na twee weken kreeg ik een bericht dat de nieuwe plugin klaar was voor PS 1.4.

Dus bij deze laat ik even weten dat de nieuwe plugin beschikbaar is voor PS 1.4
Je kunt hem hier vinden http://www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-prestashop.html


ysco..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 3 weeks later...

Sedert een maand gebruik ik naar 100% tevredenheid Sisow, echt, tis makkelijk installeren, configureren en elke betaling loopt gesmeerd, nog goedkoop ook, goedkoper dan wie ook trouwens, prima service.

 

Je hebt bijvoorbeeld TargetPay en MobileMoney niet meer nodig, die werken niet met Presta en OC, zoals het hoort.

 

Btw: als je bij die 2 zit moet je zowiezo maken dat je wegkomt als klant, want ze zijn niet te vertrouwen, ze offeren namelijk hun klatnen op als blijkt dat er een probleem gaat ontstaan, het is wel binnenhalen, en goed ook, maar wegwezen als het nijpend wordt. Neen, ga voor Sisow, op alle fronten!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Help needed,

 

Ik probeer de IDeal module te uploaden binnen mijn omgeving.

De module heb ik gedownload vanaf locatie: http://www.ideal-checkout.nl/ideal-voor-prestashop.html.

 

 

Probleem is dat als ik de .zip file wil uploaden en na korte uploadtijd en niets is gebeurd.

 

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

 

Ik hoop dat iemand me dit kan vertellen.

Link to comment
Share on other sites

Help needed,

 

Ik probeer de IDeal module te uploaden binnen mijn omgeving.

De module heb ik gedownload vanaf locatie: http://www.ideal-che...prestashop.html.

 

 

Probleem is dat als ik de .zip file wil uploaden en na korte uploadtijd en niets is gebeurd.

 

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

 

Ik hoop dat iemand me dit kan vertellen.

 

Die zip file kan je niet zomaar uploaden in je Prestashop beheersysteem. Je moet het eerste uitpakken en dan de bestanden uploaden naar /ideal en /modules/ideal. Er zijn instructies aanwezig voor de installatie in een readme.html in de zip file.

Link to comment
Share on other sites

 

Die zip file kan je niet zomaar uploaden in je Prestashop beheersysteem. Je moet het eerste uitpakken en dan de bestanden uploaden naar /ideal en /modules/ideal. Er zijn instructies aanwezig voor de installatie in een readme.html in de zip file.

 

 

Dank voor de reply.

 

Wel vind ik dit vreemd aangezien in het beheersysteem in de Modules sectie duidelijk wordt aangegeven dat je een .zip file aan kunt wijzen.

Ik heb dit namelijk ook al een keer gedaan met mijn Template file.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Dank voor de reply.

 

Wel vind ik dit vreemd aangezien in het beheersysteem in de Modules sectie duidelijk wordt aangegeven dat je een .zip file aan kunt wijzen.

Ik heb dit namelijk ook al een keer gedaan met mijn Template file.

 

Klopt, maar de ene zip file is de andere niet :)

De hoofdfolder in de iDEAL zip file is public_html, met daarin een folder dat direct in de root van je prestashop installatie moet worden geplaatst en een folder dat in je /modules thuishoort. Kortom, deze zip file is niet geschikt om ge-upload te worden via je beheersysteem.

Link to comment
Share on other sites

 

Klopt, maar de ene zip file is de andere niet :)

De hoofdfolder in de iDEAL zip file is public_html, met daarin een folder dat direct in de root van je prestashop installatie moet worden geplaatst en een folder dat in je /modules thuishoort. Kortom, deze zip file is niet geschikt om ge-upload te worden via je beheersysteem.

 

Bedankt voor je replies op mijn vragen AKJV.

Het komende weekend ga ik hier nogmaals mee aan de slag.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 4 months later...

Ik heb zojuist de Ideal-Mollie module via FTP geplaatst in /Ideal en Modules/Ideal. Het vreemde is nu dat de betaalmodule verschijnt in het tabje overige modules ipv betaalmethodes&gateways. Ik kan de module wel installeren maar hij verschijnt niet in beheersysteem/Payment. Als ik een proefbestelling doe verschijnt bij betaling ook geen Ideal. Heeft iemand enig idee hoe ik deze Ideal-Mollie module kan verplaatsen zodat hij verschijnt bij de betaalmethodes?

Link to comment
Share on other sites

Dank voor je snelle reactie. Ik heb de module volgens de handleiding van Mollie geplaatst. Ik zal hun eerst contacten. Probleem is dat hij niet op de juiste plaats in Prestashop verschijnt. Uiteindelijk geeft de winkel aan dat er geen betaalmodule is geinstalleerd terwijl dat wel zo is.

Link to comment
Share on other sites

Als deze module in de "overige modules" sectie terecht komt ipv "Betaalmethoden en & gateways, dan staat dit niet goed ingesteld in het config.xml bestand van deze module. Er moet daarin een regel staan met dit:

<tab><![CDATA[payments_gateways]]></tab>

 

Dat zal dus bij de Mollie module anders zijn. Je kan proberen om het zelf aan te passen zoals het hierboven staat. Misschien dat het dan wel als betaalmethode wordt aangemerkt, maar dat weet ik niet zeker. Wel eerst de module weer verwijderen en dan opnieuw installeren met dat aangepaste bestand.

Link to comment
Share on other sites

Na overleg met Mollie, iDEAL checkout gedownload en geinstalleerd volgens de handleiding. Je krijgt dan meerdere betalingssystemen waaronder Mollie. Deze versie staat keurig bij Betaalmethoden&gateways. Zojuist enige testbestellingen en betalingen gedaan en het werkt allemaal.

Voor wie het weten wil hier de link:

https://www.ideal-checkout.nl/idealcheckout-plugin-configurator.html

Bedankt AKJV. Je hebt me op het goede spoor gezet. Weer een tevreden prestashopgebruiker!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Iemand al bezig met een iDeal module (update) voor 1.5.1.0 ??

Ik krijg de oude niet werkend sinds de laatste versie van PS.

En ik ben niet de enige zo te zien..... http://www.prestasho...__fromsearch__1

 

Deze module is door gebruiker scorpionsworld getweaked zodat het weer werkt in PS 1.5.1 :)

 

Zie hier het nieuwe vastgepinde topic voor het gebruik van iDEAL modules in PrestaShop 1.5.x:

http://www.prestashop.com/forums/topic/193184-ideal-checkout-plugin-tbv-prestashop-v15x/

 

Graag alle vragen over én ervaringen met iDEAL in PS 1.5 in bovengenoemde topic plaatsen!

 

Uiteraard kan hier nog steeds vragen over iDEAL in PS 1.4 en lager worden gesteld.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ik heb net de ideal module gedownload en uitgepakt.

de ideal map in de root gezet en de modules bij de modules toegevoegd.

de mappen schrijfrechten gegeven en de installatie opgestart.

toen kreeg ik de volgende foutmelding:

 

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /public/sites/www.budgetolie.be/idealcheckout/includes/library.php on line 896

ERROR: Cannot connect to mysql server. Error in hostname, username and/or password.

 

FILE: /public/sites/www.budgetolie.be/idealcheckout/includes/library.php

 

LINE: 770

 

nu begrijp ik hieruit dat er een fout in de hostname, inlogname en of wachtwoord is.

alleen weet ik niet waar dit te checken.

wie kan mij helpen?

b.v.d.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb net de ideal module gedownload en uitgepakt.

de ideal map in de root gezet en de modules bij de modules toegevoegd.

de mappen schrijfrechten gegeven en de installatie opgestart.

toen kreeg ik de volgende foutmelding:

 

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /public/sites/www.budgetolie.be/idealcheckout/includes/library.php on line 896

ERROR: Cannot connect to mysql server. Error in hostname, username and/or password.

 

FILE: /public/sites/www.budgetolie.be/idealcheckout/includes/library.php

 

LINE: 770

 

nu begrijp ik hieruit dat er een fout in de hostname, inlogname en of wachtwoord is.

alleen weet ik niet waar dit te checken.

wie kan mij helpen?

b.v.d.

 

Mogelijk kun je de installatiehandleiding van iDeal raadplegen.

https://www.ideal-checkout.nl/

Mijn gegevens zijn opgenomen in de config.php van iDeal. Ik gebruik wel de Mollie versie.

Link to comment
Share on other sites

Mogelijk kun je de installatiehandleiding van iDeal raadplegen.

https://www.ideal-checkout.nl/

Mijn gegevens zijn opgenomen in de config.php van iDeal. Ik gebruik wel de Mollie versie.

 

Deze link geeft ook uitstekende informatie.

http://www.howtomakeawebshop.com/ideal-integreren-in-prestashop-met-gebruik-van-ideal-checkout-en-targetpay/

 

Open het bestand: /idealcheckout/configuration/database.php

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...