Jump to content

iDEAL Betalingsmodules voor PrestaShop 0.9-1.4


Recommended Posts

Hier word aan gewerkt op het moment.

Gezien de hoeveelheid tijd die wij hierin stoppen en het feit dat deze module gratis ter beschikking word gesteld,
vragen wij eenieder die onze inspanningen op prijs stelt een kleine donatie te doen.

Alvast dank hiervoor.



Overzicht van modules in ontwikkeling
* Mollie - mEcommerce
* DocData - Marije
* ING Advanced - Martijn

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hoi.

Erg fijn dat deze module er komt en dan ook nog gratis beschikbaar wordt gesteld.
Toppertje!!

Ik denk dat je als Nederlandse webshop iDeal echt nodig hebt.
De meeste betalingen op mijn shop lopen nu al via iDeal. (Zen-Cart+ inopay iDeal mod)


Ronald.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hoi.

Erg fijn dat deze module er komt en dan ook nog gratis beschikbaar wordt gesteld.
Toppertje!!

Ik denk dat je als Nederlandse webshop iDeal echt nodig hebt.
De meeste betalingen op mijn shop lopen nu al via iDeal. (Zen-Cart+ inopay iDeal mod)


Ronald.
Hoi Ronald,

We zijn d'r alleen niet uit voor welke PSP we een koppeling gaan maken.

De opties zijn;
* Innopay
* DocData Payments (voorheen TripleDeal)
* Mollie
* Bibit
* Buckaroo
* Multipay
* Ogone

Ik heb maar even een poll opgezet, om je voorkeur kenbaar te kunnen maken.
Link to comment
Share on other sites

Hallo,

Zijn er ook gebruikers die Multisafepay kennen of gebruiken.

Het is in princiepe een alles in 1 pakket, ideal, bank, mister Cash en creditcard. Eenmalige aansluitkosten van 75,- en je kunt er meerdere shops aanhangen..

Ik heb al navraag gedaan, maar een prestashop module zit nog niet in de planning. Wellicht dat er meerdere het willen gaan gebruiken, en dat ze (MSP) een module willen schrijven voor PS.

Voor OSC, ZC e.a. is al een module. XT-C en magento is in aanmaak.

Ben benieuwd, daar ik de toekomst van PS rooskleurig inzie.

Groet,

MArco

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Ik plaatste net een topic van Multisafepay
Dat zou mijn vote zijn.. De huidige ZC module was makelijk te installeren, en voor een leek te doen. Alles in een pakket. (Ideal, bank nl/be en visa/mastercard.) Duitse bankrekening staat nog op hun lijstje wat ik te horen kreeg.

Groet,

Marco

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Ik plaatste net een topic van Multisafepay
Dat zou mijn vote zijn.. De huidige ZC module was makelijk te installeren, en voor een leek te doen. Alles in een pakket. (Ideal, bank nl/be en visa/mastercard.) Duitse bankrekening staat nog op hun lijstje wat ik te horen kreeg.

Groet,

Marco
He Marco,

Welkom hier!

MSP ken ik nog niet.. zal er even naar kijken en wellicht dat ik vandaag/morgen een vergelijkingstabel online zet om de verschillende PSP's te vergelijken!
Link to comment
Share on other sites

Hoi,

'k zit het al vanaf ca 0.9 te volgen.. Ben alleen niet zo'n schrijver..
MSP trok mij vooral aan omdat je alles in 1 overzicht kunt hebben, desgewenst kun je dingen zoals bank simpel uitschakelen.
plus dat je in het CP zo een shop kan toevoegen, dus meerdere shops onder 1 acc.

En het volgende regeltje gaf mij vertrouwen... MultiSafepay is een zusteronderneming van Multipay B.V

groet,

Marco

Link to comment
Share on other sites

Multisafepay klinkt inderdaad wel veel belovend, maar ik geloof dat die tijdens mijn zoektocht afvielen omdat ze niet zo veel in het buitenland deden.

Dan zou ik liever voor klanten alleen een iDeal module hebben en de bestaande modules.

De kosten van creditcards staan vaak niet in verhouding...

Donderdag gaat denk ik onze eerste Prestashop met DocData module online.

Link to comment
Share on other sites

Is er al zicht op wanneer de module aangeboden word?

Wij zijn bezig met het maken van een nieuwe webwinkel, zeer waarschijnlijk met prestashop. Het is voor ons erg belangrijk dat iDeal gaat werken erop. Voor betalingen in Nederland/belgie en incidenteel Duitsland/Frankrijk (nederlandse klanten die daar wonen).

Het ding hoeft natuurlijk niet direct morgen beschikbaar te zijn. maar als er een schatting gegeven kan worden zovan "binnen 2 maanden" dan is dat voor ons al voldoende.

Link to comment
Share on other sites

Op dit moment ben ik bezig met een iDEAL module voor PrestaShop. Ik verwacht de module binnenkort zo goed als af te hebben. De orders worden nu al goed afgehandeld in PrestaShop.

Er wordt gebruik gemaakt van iDEAL advanced van ING, maar de module zou net zo goed ook bij Rabobank kunnen werken aan de hand van een andere acquireurl, die natuurlijk ingesteld kan worden bij de settings.

Op dit moment wordt er getest via een test-omgeving van ING. Binnen enkele dagen is er beschikking over een ander iDEAL-account zodat de module in het ECHT getest kan worden.

Binnenkort dus een nieuwe post van mij ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hallo allen,

Is er nu niemand geïnteresseerd in een Ogone module. Ik weet ze zijn niet van de goedkoopste maar ze bieden alle betalingsmethodes aan die standaard zijn in zowel Nederland als België (ideal en bankcontact). Als je een goede Nederlandstalige ecommerce wil opzetten wil je toch zo een breed mogelijk publiek bereiken.
Ik ben bereid om voor deze module te betalen en indien we met meerdere geïnterneerden zijn zal het te betalen bedrag te verwaarlozen zijn. Graag een reactie.

Met vriendelijke groeten,

Link to comment
Share on other sites

ik bedoelde natuurlijk geïnteresseerden ipv geïnterneerden (die spellingcheckers zijn niet altijd te vertrouwen)


Ha ik dacht al, Geïnterneerden die met een betalingsmodule bezig zijn klinkt niet helemaal ok. ;)

--

Wat betreft de Ogone module,
Ik heb nu iDeal, PayPal, COD en Bank transfer.
Daarmee moeten ze het voorlopig maar mee doen.
Ik heb momenteel maar een paar klanten uit België en die betalen nu via bank overboeking of PayPal.
Maar zodra je klanten er om gaan vragen word het natuurlijk een ander verhaal.

Ronald.
Link to comment
Share on other sites

Hello Hydra,

Ik heb mijn eshop in België en wil ook Nederland bereiken dus heb ik Ideal nodig. Nu om de huidige Ideal module te kunnen gebruiken heb je een rekening in Nederland nodig. Dus jij zit goed maar wij Belgjes niet. Daarom mijn vraag met betrekking to Ogone. Met slecht één module hebben we alles in huis om alle potentiële klanten te bedienen en hen tegemoet te komen met een breed pallet van betalingsmiddelen. Trouwens Ogone werkt met 6000 traders in 25 landen, heeft meer dan 80 banking connections en bied meer dan 25 locale betalingsmethodes aan.
Maw. via één module kan je heel veel klanten bereiken. Vandaar dat ik de vraag stel of er meerdere mensen hierin zijn geïnteresseerd. Het aantal aangeboden modules voor Prestashop is vrij mager zeker in vergelijking met de andere opensource Magento. Het probleem met Magento is echter de performantie vandaar dat ik bij Prestashop blijf. Het is jammer dat de community van Prestashop maar een fractie is van deze van Magento ondanks het feit dat Prestashop beter is. Dus met meerdere betalingsmodules kunnen we Prestashop naar een hoger niveau tillen.
Zoals eerder aangehaald ben ik bereid om voor de Ogone module te betalen.En indien we met meerderen zijn is de kostprijs te verwaarlozen.

Graag jullie mening.
Groeten,

Link to comment
Share on other sites

Hello Hydra,

Maw. via één module kan je heel veel klanten bereiken. Vandaar dat ik de vraag stel of er meerdere mensen hierin zijn geïnteresseerd. Het aantal aangeboden modules voor Prestashop is vrij mager zeker in vergelijking met de andere opensource Magento. Het probleem met Magento is echter de performantie vandaar dat ik bij Prestashop blijf. Het is jammer dat de community van Prestashop maar een fractie is van deze van Magento ondanks het feit dat Prestashop beter is. Dus met meerdere betalingsmodules kunnen we Prestashop naar een hoger niveau tillen.
Zoals eerder aangehaald ben ik bereid om voor de Ogone module te betalen.En indien we met meerderen zijn is de kostprijs te verwaarlozen.

Graag jullie mening.
Groeten,


Hoi,

Ik ben het met je eens dat er zoveel mogelijk betaalmodules moeten komen en de Ogone module moet er ook zeker komen. Is er trouwens niets met Ogone zelf te regelen?
Ze hebben toch ook modules voor andere shop geschreven (weet ik niet zeker).
Ook lijkt het mij dat de developers van Prestashop zelf er misschien in geïnteresseerd zijn omdat het zoals je zelf ook al zegt het een grote speler is op de betalingsmarkt.

Groeten,
Ronald
Link to comment
Share on other sites

Hallo allen,


Ik ben zelf bezig met een module voor Mollie, het kan nog even (maandje schat ik) duren voordat ik deze af heb gezien de tijd die dit kost.

Ik heb de eerste post aangepast en een overzicht geplaatst van de modules die in ontwikkeling zijn.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hallo allen,

ik heb iemand gevonden die de MSP (multisafepay) module wil ontwikkelen en ook de juiste expertise heeft. Is er jullie van iemand in deze module geïnteresseerd en wie wil er ook bijdragen (het zal gaan om een klein bedrag). Ik weet dat dit een opensource e-commerce software pakket is maar soms moet je toch een beetje investeren. We hebben al zoveel helemaal gratis gehad. Met MSP heb je onder meer ideal en bankcontact twee zeer belangijke betalingsmethodes in de BeNeLux. Daarnaast is MSP ook een van de goedkoopste. Gelieve mij een PM te sturen indien je geïnteresseerd bent.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ten eerste, hallo allemaal.

Ik ben vandaag voor het eerst hier op het forum, en zal je eerlijk vertellen dat ik voor vandaag eigenlijk nog niet gehoord had van prestashop.

In dit topic las ik dat er vraag was naar een module voor ogone. Als hier nog steeds vraag naar is en er nog niemand echt meebezig is, dan wil ik hier eigenlijk wel naar gaan kijken.

Op dit moment heb ik namelijk al een module gemaakt die werkt met Virtuemart en osCommerce. Het is misschien wel een leuke uitdaging om te kijken of ik het voor elkaar krijg in prestashop. Ik moet er dan wel bij zeggen dat dit pakket totaal nieuw voor me is en er denk ik wel wat tijd in gaat zitten. Mocht het dus zo zijn dat er mensen zijn die er een ogone module willen, houdt er dan wel rekening mee dat het even kan duren.

Nogmaals, mocht er dus vraag naar zijn, laat het me dan weten hier, via pm of via ideal-module.nl


O ja, ik ga dan uit van het e-commerce systeem van ogone. Dit betekend dat de module ook voor andere banken zal werken.


Groeten,

Ruud Jonk
ideal-module.nl

Link to comment
Share on other sites

Ten eerste, hallo allemaal.

Ik ben vandaag voor het eerst hier op het forum, en zal je eerlijk vertellen dat ik voor vandaag eigenlijk nog niet gehoord had van prestashop.


Hallo en welkom!

Ik zou nu al op de wagen springen en die module gewoon ontwikkelen.
Persoonlijk denk ik dat PrestaShop een goede kans heeft om bv. osCommerce naar de troon te steken. Zeker de langverwachte versie 3 een doodgeboren kindje lijkt.

PrestaShop bied veel, gratis, net als osCommerceGoed nieuws dus.

Overigens dien je wel te vermelden dat Ogone geld vraagt voor zijn betaalafhandelen en dat als je alleen iDEAL gebruik het verstandiger is om een iDEAL module te gebruiken die bank-specifiek is :)
Link to comment
Share on other sites

Oke, dat is goed dan, dan zal ik er vanaf nu mee beginnen. Ik zal er natuurlijk eerst ff wat onderzoek voor moeten doen omdat ik nog niet echt weet hoe prestashop in elkaar steekt. Ik zag dat er ook al iemand aan een ogone module werkt. Iemand genoemd Tito hier op het forum. Ik heb in een topic van hem al gevraagd of ik misschien kan helpen met zijn module. Hier heb ik alleen nog een reactie op gekregen.

Ik ga in iedergeval gewoon beginnen en zal vandaag prestashop installeren op een test server. Ik zal vorderingen dan wel hier laten weten.

Groeten,

Ruud

Link to comment
Share on other sites

Ik ben ook sinds kort webshop eigenaar wat draait op de software van Prestashop. Ook ik ben momenteel op zoek naar een betaalmodule waarbij ik makkelijk Ideal kan accepteren. Ik ben zelf wel een voorstander van een PSP (dus niet direct bij de bank). Multisafepay heeft momenteel mijn voorkeur en ik ben dan ook bereid om hier een bedrag tegenover te zetten indien iemand bij mij een succesvolle Ideal installatie kan verzorgen bij een nog te kiezen PSP. Ik blijf dan ook deze topic in de gaten houden voor de ontwikkelingen en uiteraard kunnen jullie ook mij vragen voor eventuele testomgevingen of dergelijke! Ik sta momenteel voor alles open, zolang ik maar ASAP Ideal heb op mijn website :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Wat ik bezwaarlijk vind van de MultiSafePay module is dat de klanten ook daar nog een account moeten aanmaken, dus ga MSP voornamelijk gebruiken voor MisterCash en Overboekingen, want ik ben bang dat de Ideal klanten gaan afhaken. Van deze groep komen bij mij nog steeds de inkomsten dus daar ben ik zuinig op. Dan betaal ik liever een paar cent meer per transactie, maar dan weet ik zeker dat ze kopen.

Maaaaar... ik werk met ideal lite vooralsnog, waarom weet ik ook niet, maar is er al een lite module ontwikkeld voor PrestaShop, zag wel de basic en advanced, maar ben geen die hard programmeur zodat ik dit script kan aanpassen. iemand suggesties?

groeten,

Tommy

Link to comment
Share on other sites

Wat ik bezwaarlijk vind van de MultiSafePay module is dat de klanten ook daar nog een account moeten aanmaken.


Ik hoorde gisteren dat er 2 versies zijn, waarbij de ene wel en de ander niet het aanmaken van een account door je klant als voorwaarde steldt.


Weet iemand hier meer over?
Link to comment
Share on other sites

Wat ik bezwaarlijk vind van de MultiSafePay module is dat de klanten ook daar nog een account moeten aanmaken.


Ik hoorde gisteren dat er 2 versies zijn, waarbij de ene wel en de ander niet het aanmaken van een account door je klant als voorwaarde steldt.


Weet iemand hier meer over?



Wil ik ook wel weten, maar ben momenteel code aan het stukbijten dus even geen tijd om het verder uit te zoeken... ;-)
Link to comment
Share on other sites

Wat ik bezwaarlijk vind van de MultiSafePay module is dat de klanten ook daar nog een account moeten aanmaken.


Ik hoorde gisteren dat er 2 versies zijn, waarbij de ene wel en de ander niet het aanmaken van een account door je klant als voorwaarde steldt.


Weet iemand hier meer over?


Bel eens met MSP zou ik zeggen, ik vraag het morgen aan diegene van wie ik het hoorder en die het gaat gebruiken.
Link to comment
Share on other sites

Eind januari gaat er iets nieuws op de markt komen bij MSP waarbij het inderdaad niet nodig is een account aan te maken... overschakelen van het huidige systeem naar dat systeem zou mogelijk zijn.

Afwachten wat dat zal worden dus...

Link to comment
Share on other sites

"Ik hoorde gisteren dat er 2 versies zijn, waarbij de ene wel en de ander niet het aanmaken van een account door je klant als voorwaarde steldt."

Wil dat zeggen dat wanneer iemand met bv. Ideal zou betalen, hij of zij zich eerst mij MSP moet registreren?

Link to comment
Share on other sites

Dag allemaal,

een kopie uit een chat met een medewerker van MSP

Tomas: kan je misschien al een tipje van de sluier opdoen met betrekking tot het nieuwe pakket?
MSP: Ja zeker ik zal een aantal punten voor u opnoemen
Tomas: dat is mooi..
MSP: de transactiekosten zullen 10 cent per transactie zijn dit is buiten de financiele transactie kosten
MSP: ook is er een afname van 1000 transacties per maand dat wil dus zeggen dat u altijd voor deze 1000 transacties betaald ook als u hier niet aan komt
MSP: IDEAL zal 49 cent blijven en overboeking 39 cent
MSP: daarnaast gaan wij eenmalige incasso's aanbieden voor 20 cent
MSP: en naast Mister Cash ook Giropay, Maestro en Carte Bleue allemaal voor 2%+25 cent
MSP: Visa en Mastercard moet aangevraagd worden via een bepaalde maatschappij de tarieven hiervan zullen niet hoger liggen dan 3,2 %
MSP: voor de CC aansluiting rekenen wij wel 135 euro
MSP: de opstartkosten blijven 74,95
MSP: Er zal geen inlog zijn en de betaalpagina kan naar de eigen Look&Feel;worden ingericht.

ik ben benieuwd, ga zeker even langs op de webwinkelvakdagen...

Wie gaat er nog meer? woensdagmiddag ga ik, lijkt me leuk om ook andere prestashoppers te ontmoeten.

groet

Link to comment
Share on other sites

Dag allemaal,

een kopie uit een chat met een medewerker van MSP

Tomas: kan je misschien al een tipje van de sluier opdoen met betrekking tot het nieuwe pakket?
MSP: Ja zeker ik zal een aantal punten voor u opnoemen
Tomas: dat is mooi..
MSP: de transactiekosten zullen 10 cent per transactie zijn dit is buiten de financiele transactie kosten
MSP: ook is er een afname van 1000 transacties per maand dat wil dus zeggen dat u altijd voor deze 1000 transacties betaald ook als u hier niet aan komt
MSP: IDEAL zal 49 cent blijven en overboeking 39 cent
MSP: daarnaast gaan wij eenmalige incasso's aanbieden voor 20 cent
MSP: en naast Mister Cash ook Giropay, Maestro en Carte Bleue allemaal voor 2%+25 cent
MSP: Visa en Mastercard moet aangevraagd worden via een bepaalde maatschappij de tarieven hiervan zullen niet hoger liggen dan 3,2 %
MSP: voor de CC aansluiting rekenen wij wel 135 euro
MSP: de opstartkosten blijven 74,95
MSP: Er zal geen inlog zijn en de betaalpagina kan naar de eigen Look&Feel;worden ingericht.


Ben benieuwd!


ik ben benieuwd, ga zeker even langs op de webwinkelvakdagen...

Wie gaat er nog meer? woensdagmiddag ga ik, lijkt me leuk om ook andere prestashoppers te ontmoeten.

groet


Ik ga niet, vorig jaar viel het zwaar tegen.
Link to comment
Share on other sites

Nou, ben er net geweest.. na een uurtje had ik het wel weer gezien..
Ben uiteraard bij MSP langs geweest en kreeg een overzichtelijk verhaal.
Er is nu een nieuw abonnement bij, genaamd Connect.

74,95 eenmalig en 0,10 per transactie met een minumum maandafname van 1000 transacties, dwz vast minimal kosten van 100 euro (ex btw waarschijnlijk).

hierop komen dan nog de kosten
- IDEAL 49 cent
- overboeking 39 cent
- eenmalige incasso’s 20 cent
- Mister Cash, Giropay, Maestro en Carte Bleue allemaal voor 2% van het omzetbedrag +25 cent

even uitgaande van 1000 idealtransacties voor het 1e jaar, betekent dit 1200 vaste kosten + 490 euro = 1690 euro.

je kan dan in je eigen look and feel de betaling laten verlopen en gebruik maken van eenmalige machtigingen.


Laten we ter vergelijk even Ogone afzetten:

1e jaar 300 euro + 1000 * 0,25 = 550 euro, vaste kosten 1110 = 1660 euro
2e jaar 1360 euro dus.

Ik ga maar eens kijken wat Ogone te bieden heeft... en anders toch misschien MSP..


Iemand anders reacties hierop? verbeteringen? aanvullingen?

Link to comment
Share on other sites

Ja, ik moest ook even rekenen...
Dus ik wil het liefst ook alles separaat houden, omdat de kosten anders gewoon te hoog worden.
Zelf gebruik ik nu nog op mijn live site OScommerce met o.a. de Ideal lite plugin, deze heb ik nog niet gevonden voor Presta.
Wil graag mijn prestashop live zetten, maar echt niet zonder ideal ;)

heb vandaag mijn prestashop installatie langs de internetmarketing afdeling van mijn fulltime job laten gaan, en zij hebben nog redelijk wat kritiek op de setup van de winkel. Ik zal eens een lijstje samenstellen gebaseerd op de basis installatie en deze met jullie delen.

Misschien dat mensen hier oplossingen voor kunnen bedenken?

oh ja, en als iemand een ideal lite module voor presta weet? ik ben tester.gebruiker #1!

groet!

Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik al aangegeven wel te willen mee helpen aan de ogone module. Ik wil dan ook even aangeven dat ik binnenkort meer tijd hiervoor beschikbaar zal hebben. Ik ben namelijk over 2 weken klaar met afstuderen dus dan zal ik er aan gaan beginnen. Ik ga er tenminste vanuit dat er nog vraag naar is. Hopelijk bin ik tegen die tijd ook Ogone COSP dus zal ik het een en ander er beter op kunnen afstemmen.

Wanneer ik meer informatie heb zal ik het hier wel laten weten.

Groeten,

Ruud

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik ben redelijk nieuw met presta en het is me nog niet helemaal duidelijk wat de preciese structuur is van een betaal module,
maar ik ga de aankomende tijd werken aan een buckaroo module voor het bedrijf waar ik in dienst ben.

Ik hoop dat ik jullie op deze manier ook kan helpen en visa versa(mocht het nodig zijn).

Is er bij enig toeval documentatie geschreven over het maken van een payment module?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de basis voor de iDeal betaling nu werkend, maar ik kom toch nog wel wat probleempjes tegen.
Soms pakt hij maar 1% van het bedrag, ik denk dat dit met buckaroo te maken heeft.

De ene keer is het betaalde bedrag namelijk correct, terwijl de andere keer het maar 1% is.
Buckaroo ligt op dit moment plat dus testen ligt still.

Ik hoop dat ik vanmiddag kan beginnen aan de creditcard module.

Link to comment
Share on other sites

shooting dutchman, jij bent de man!

Als buckaroo een werkende module wordt zou perfect zijn. Gebruik Buckaroo namelijk ook op m'n huidige live shop www.shopvanalles.nl
en ben bezig met prestashop maar buckaroo moet daar wel in werken.. dus hoop dat het je allemaal lukt.

Bij buckaroo zelf zitten ook wat handige support gasten dacht ik, dus misschien dat zij ook steun kunnen bieden, naam: Vincent van der Bilt

Ik hoor het graag.

edit; ben zelf helaas geen handige programmeur :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

MultiSafepay biedt momenteel 4 verschillende betaalpakketten aan en zodoende kan iedere winkelier zijn online betalingen op zijn/haar eigen manier inrichten zonder teveel te betalen.

iDEAL ONLY: geen opstartkosten, geen maandelijkse kosten, iDEAL 0,49 cent, uw klant maakt tijdens de transactie een MultiSafepay-account aan.
COMPLETE: opstartkosten slechts 74,95 EUR, geen maandelijkse kosten, alle betaalmethoden, uw klant maakt tijdens de transactie een MultiSafepay-account aan
CONNECT 1000: opstartkosten slechts 74,95 EUR, 100,00 maandelijkse kosten, alle betaalmethoden, uw klant maakt tijdens de transactie GEEN MultiSafepay-account aan
CONNECT 300: opstartkosten slechts 74,95 EUR, 45,00 maandelijkse kosten, alle betaalmethoden, uw klant maakt tijdens de transactie GEEN MultiSafepay-account aan

Er worden twee CONNECT pakketten gehanteerd.
Beide pakketten zijn opgebouwd uit financiele kosten + MultiSafepay transactiekosten. De financiele kosten zijn afhankelijk van de betaalmethoden. Voor bijv. iDEAL geldt 0,49 cent. Bij het CONNECT pakket komen daar nog MultiSafepay transactiekosten bij.
Afhankelijk van het 1000-pakket of het 300-pakket zijn de MultiSafepay transactiekosten 0,10 cent of 0,15 cent.
Bij het CONNECT 300 pakket zijn de vaste kosten 45,00 EUR, maar hier zitten dan wel al 300 transacties in.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

CONNECT 300: opstartkosten slechts 74,95 EUR, 45,00 maandelijkse kosten, alle betaalmethoden, uw klant maakt tijdens de transactie GEEN MultiSafepay-account aan



Hallo Eva,

Blijft de klant daarbij ook op eigen site, of gaat die wel door naar MSP?

Gaat het te werk met dezelfde module, of dient er een andere module voor gebruikt te worden?

Kunnen de omschrijvingen van de betalingsopties zelf veranderd worden? Bij het testen laatst was bij my de omschrijving van bank belgie? / nederland directebanking niet echt duidelijk. Kan me voorstellen dat een klant daar over struikelt.

Groet,

Marco
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

Ik kan jullie vertellen dat wij op het moment bezig zijn met de ontwikkeling van een module die werkt met het volgende:

Ogone
Rabobank iDEAL kassa
Rabobank internetkassa
ABN AMRO internetkassa
Fortis (Via neos)
INT TWYP
PostFinance

Deze module maakt het mogelijk om de betaalmethoden al te selecteren binnen de prestashop webshop en niet meer op de externe pagina van de bank. Hierdoor is de klant een pagina langer op de website van de webshop in plaats van een externe pagina van de bank.

Binnen de configuratie van de module kan geselecteerd worden welke betaalmethoden u wilt aanbieden en waarvan je dus een contract hebt lopen bij je bank.

Zodra er meer informatie beschikbaar is zal ik het hier melden. Later zal ik voor deze module een eigen topic openen.

Link to comment
Share on other sites

Binnenkort zal de eerste versie beschikbaar komen van de module die werkt met Ogone, Rabank ideal Kassa, Rabobank Internetkassa, abn amro ideal only kassa, abn amro internet kassa, neossolutions, ING TWYP en postfinance e-payment.

Wanneer deze afgerond is zullen wij gaan werken aan een ideal betaalmodule voor Virtuelekassa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hallo allemaal,

Het heeft even iets langer geduurd dan verwacht, maar de module is zo goed als af. We zijn nu aan het zoeken naar eventuele bugs. Mocht alles goed werken dan kan ik aangeven dat de module nog deze maand beschikbaar zal komen.

Voor iedereen die wil testen heb ik een prestashop demo shop opgezet op:

http://www.ideal-module.com/prestashop

Ik nodig iedereen uit om te testen en mij eventueel te voorzien van feedback zodat ik nog een aantal aanpassingen zou kunnen maken.

Link to comment
Share on other sites

Voor iedereen die de Prestashop Payment gateway module wil testen, een trial is nu beschikbaar via:

http://iono.ideal-module.nl/order.php?cmd=step-2&product_id=3

Deze werkt dus met het volgende:

Ogone
Rabobank ideal kassa
Rabobank internetkassa
ABN AMRO internetkassa
Neos Solutions
ING TWYP
Postfinance e-payment

Graag hoor ik wat jullie er van vinden, zodat ik eventueeel nog aanpassingen kan maken.

Link to comment
Share on other sites

Nou.. wij willen er uiteraard helemaal zeker van zijn dat hij goed werkt. Daarom hebben we nog even besloten om hem nog een bepaalde tijd even in onze demo shop te laten om te testen.

Wel kan er hier:
http://iono.ideal-module.nl/order.php?cmd=step-2&product_id=3

een demo gedownload worden zodat ook iedereen zelf kan testen. Echter werkt die versie maar voor een bepaalde tijd.
Wanneer je de test versie download moet je de zip file uitpakken en vervolgens ook het zip file prestashoppaymentgateway. Dan zul je een folder krijgen genaamd prestashoppaymentgateway en die moet je gewoon in de module folder plaatsen in je prestashop installatie. Wanneer dat gedaan is zou de module te vinden moeten zijn in de prestashop backend onder de betaalmodules.

Let wel op dat het account van bijvoorbeeld Ogone goed is ingesteld anders zal de order niet worden aangemaakt. Dit staat omschreven in de bijgevoegde handleiding, echter is die op het moment verouderd omdat Ogone een nieuwe versie van hun platform heeft geinstalleerd deze week waardoor de technische instellingen pagina aangepast is. Een nieuwe handleiding komt dan ook snel.

Wanneer wij er helemaal zeker van zijn dat hij goed is dan zullen we deze gaan aanbieden via onze website.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik ben gestart met MultiSafepay en ben hier super tevreden over. In eerste instantie heb ik geprobeerd om iDeal via ING werkend te krijgen, maar de traagheid van ING heeft mij overgehaald om over te stappen naar MultiSafepay. Binnen slechts 20 minuten was ik on-line met iDeal en een uur later was de eerste betaling binnen.

Klanten die vroegtijdig het betaalproces beëindigen krijgen een e-mail met daarin een link om het betaalproces te hervatten. Enorm handig zeker aangezien sommige klanten de pinpas of de reader niet bij de hand hebben.

kortom; ik ben erg te spreken over MultiSafepay en de werking ervan! Eenvoudige installatie dankzij een Prestashop module!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hoi Alfa_44

Ik hen je module er in zitten, dat werkt prima voor zover ik kan zien.
Alleen nu het volgende probleem: ik heb een downloadable product aangemaakt (PDF) maar als ik dat wil bestellen, dan komt alleen de bankoverboeking tevoorschijn.
Ik kan dan dus niet met ideal betalen om één of andere reden.
Ik heb zowel de bankoverboeking als jou Mollie betaalmethoden actief.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Groeten
Nico

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hhhhmmmm, toch vreemd dat de een een module aanbied voor 75,- Euries(ideal-module.nl), en dat de ander e'm voor nop aanbied (alfa_44).
Mijn vraag is dan ook wat is het verschil?
Ben natuurlijk geen dief van mijn eigen portomonee.

Greetz,
Joop

Link to comment
Share on other sites

JoopS,

Wat is er vreemd aan? Mijn module werkt voor mij, heeft momenteel een probleem met download producten, (komt omdat hij op basis is van de COD module) en mijn support zal veel trager zijn aangezien ik ook druk met andere zaken ben en er uiteraard niks voor terug hoef te hebben. Als je betaalt mag je er ervan uitgaan dat er geholpen zal worden tijdens het in gebruik nemen van de module. Bij mij lukt dat alleen als ik tijd heb en niet in het buitenland ben. Uiteraard waardeer ik wel de feedback waardoor ik ook mijn module kan updaten. Natuurlijk zal dat wel veel langzamer gaan aangezien ik geen die-hard PS coder ben.

Wat precies de verschillen zijn weet ik helaas niet aangezien ik niet de 75 euroootjes betaalt hebt voor zijn module.

Link to comment
Share on other sites

Alfa,

Begrijp me niet verkeerd, als ik moet kiezen dan kies ik natuurlijk jouw module.
Ik ben er alleen al wel achter dat Mollie niet de perfecte oplossing is, ze trekken toch op elke transactie 99 cent weg...
Eigenlijk ben ik op zoek naar de meest simpele oplossing; gewoon een link naar (in mijn geval) ABN Amro, om daar de betaling af te ronden.
Heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen.
't Is wel duidelijk dat ik een echte Nederlander ben; waarom betalen als je het ook gratis kunt krijgen ;-)

Greetz,
Joop

Link to comment
Share on other sites

Elke oplossing voor Ideal is money voor iemand. Je kunt een contract afsluiten met de bank voor Ideal of een tussenpersoon dat laten doen en hem dan betalen. Voor mij is het gewoon een volume kwestie. Als ik veel meer zou verkopen zou ik ook rechtstreeks naar de bank gaan. Voorlopig neem ik wel genoegen met dat hun 99 cent (exc btw) afsnoepen. So be it.

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

Tot zover heb ik het nu aan de praat, maar krijg nu steeds de volgende melding:

amount too long or not numeric: length 6 MAX:15

Dit komt omdat er een . (punt) in het bedrag staat.
Hieronder de code:

<?php

include(dirname(__FILE__).'/../../config/config.inc.php');
include(dirname(__FILE__).'/../../header.php');
$total = $cart->getOrderTotal(true, 3);
?>

[removed]

var Amount = "<?php echo"{$total}"; ?>";
var PSPID = "shopnaam";
var COM = "Beschrijving";
var AM;



Hoe krijg ik het voor elkaar dat de punt verdwijnt? maar wel als decimale berekend word in het bedrag.

Mvg,
Joop

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hoi Alfa,

Ik zie ineens eens "foutje" in mijn admin bij jouw iDeal module.
Bij de "Currencies restrictions" kan ik iDeal niet aanvinken, ik zie alleen maar 2 streepjes (--)
Enig idee wat dit kan zijn?

Greetz,
Joop

Link to comment
Share on other sites

Voor de PrestaShop hebben we diverse iDEAL gateways ontwikkeld voor o.a.:

- iDEAL Advanced (ING Bank)

- iDEAL Basic (ING Bank)

- iDEAL Lite (Rabobank)

- iDEAL Professional (Rabobank)

- iDEAL Zelfbouw (ABN Amro)

- iDEAL via Mollie (Mollie)

Gateways zijn gratis te downloaden via http://www.ideal-simulator.nl/ideal-gateway-voor-prestashop.html en werken out-of-the-box op de iDEAL Simulator.

Binnenkort verwachten we ook een koppeling voor Buckaroo en AssurePay te realiseren.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bij deze module krijg ik een fout bij de laatste controle stap (ING):

Foutmelding van iDEAL:
Failure in systemFILE:
/chroot/home/accucomp/accucompany.nl/html/presta/modules/ideal/validation.php, LINE: 28


Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Link to comment
Share on other sites

Als het goed is zou het pad "modules/idealprofessional/validation.php" moeten zijn.
Hoe heb je de bestanden/mappen geüpload?

Als je de ZIP uitpakt zou je de map 'ideal' in de hoofdmap van je prestashop site moeten plaatsen.
De map 'modules' is dezelfde map met de map 'modules' in je installatie map en de inhoud van de mappen kun je dan ook samenvoegen.

Heb je het installatie script correct uitgevoerd?

M.v.g
Martijn Wieringa
iDEAL-Simulator.nl

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Binnenkort verwachten we ook een koppeling voor Buckaroo en AssurePay te realiseren.


Oh, een module voor Assure Pay zou super zijn! Ik wil graag met die partij in zee en was al naarstig op zoek ...

Ik zet alvast een leuk donatiebedrag klaar ;)
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Binnenkort verwachten we ook een koppeling voor Buckaroo en AssurePay te realiseren.


Oh, een module voor Assure Pay zou super zijn! Ik wil graag met die partij in zee en was al naarstig op zoek ...

Ik zet alvast een leuk donatiebedrag klaar ;)


Heeft iemand deze module al? Dus van Assure Pay? Heeft iemand een link waar je die kan downloaden?
Link to comment
Share on other sites

De koppeling is reeds gemaakt en gratis beschikbaar!

Download linkje: http://www.ideal-simulator.nl/downloads/ideal-checkout-for-prestashop-1.2.5.0.zip

Donaties zijn altijd welkom :)

Rek. 34.18.48.557 t.n.v. Martijn Wieringa


Hé Martijn,

Bedankt! Ik heb je handleiding gevolgd, maar nu?
Ik kan het in mijn bestelproces selecteren, maar krijg dan een SQL opdracht in mijn prestashop.
Dus er lijkt geen contact met Assurepay.
Ennuh ik ga zeker bijdragen! Wil je me echter nog een klein stukje assisteren?
Had dus al Mollie en Multisafepay geinstalleerd en werkend gehad.
Mollie heb ik het meeste succes mee gehad.
Installeren was dan ook een eitje.
Heb dus wat meer moeite met deze.
Link to comment
Share on other sites

Ik heb even gekeken en er zaten perongelijk enkele typo's in het script; slecht van mij, excusses daarvoor.
Ik heb nu de scripts geüpdate.

- Download het script opnieuw via bovenstaande link.
- Plaats de bestanden weer op je PrestaShop omgeving
- Geef het bestand /ideal/library/cache/ weer schrijfrechten
- Plaats je eigen email en wachtwoord in het configuratie bestand (/ideal/library/idealcheckout.cfg.php).
- Gezien je het installatie script al hebt uitgevoerd, hoef je dat NIET nog eens te doen.

Mocht je er niet uit komen kun je altijd even mailen: [email protected]

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

He Martijn,

Ik heb je prestashop-assurepay module gedownload van http://www.ideal-simulator.nl/downloads/ideal-assurepay-for-prestashop-1.2.5.zip , maar ik krijg de volgende error van assurepay:

array ( 0 => array ( 'desc' => 'AssurePay Error: SHA1+incorrect', 'code' => 'TA3340', 'file' => '/home/noodbakens.nl/public_html/prestashop1/ideal/library/idealassurepay.cls.5.php', 'line' => 201, ), )


Ik heb mijn gebruikersnaam en password ingevuld in idealassurepay.cfg.php.
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...