Jump to content

[Løst] One Page Chekcout konflikter med GLS modul


joergenaj

Recommended Posts

Hej og tak. Det er uhyre frustrerende, at PS har de problemer med konflikter modulerne imellem. 

 

Min lillebror har netop i nat installeret det nye GLS, men det hjalp ingenting. Vi er fremme ved samme klimaks, at så snart OPC modulet overhovedet ligger som afinstalleret modul, så hæmmes GLS så drop down valg af pakkeshops forsvinder. Når vi prøver på at installere OPC med eller uden GLS, så kommer fejlmeddelse om at override ikkke kan udføres, da det er udført i forvejen. Hjælpe-pdf'en til OPC siger der skal gives tilladelse til foldere, men det kan vi ikke gøre fra FileZilla. Anyway, Vi har Meebox. Men OPC HAR tidligere kunnet installeres.

Link to comment
Share on other sites

OPC-modulet ændrer i temmelig mange filer, så PrestaShop fungerer markant anderledes, når det er installeret. Jeg tilretter løbende mit GLS-modul og mit EAN-modul, så de fungerer med nye versioner af OPC-modulet.

 

Jeg har også prøvet, at jeg ikke kunne afinstallere OPC-modulet, fordi det troede, at det allerede var afinstalleret. Kontakt udvikleren, så kan han nok hjælpe dig.

 

/Kjeld

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tak for rådet Kjeld. Det eneste der mangler for at min lillebror er tilfreds, er at det OPC han købte dyrt, også virker. Men, som du også siger, så går det ind og blander sig i en masse moduler, og det overskriver filer og ting i database. Så kan det jo kun gå galt. Jeg er ikke selv imponeret over OPC, for man kan vel med nogle tweeks få standard one step checkout til at ligne temmelig meget. Har jeg ret?

 

Hvis OPC er installeret på mit eget site (som test), så kører det, og det kan installeres uden problem. MEN købsoversigten henter andre tekster ind og specificerer nogle felter forkert. ---- R** og nøgler... Så ud med det. Jeg vil tilpasse one step selv. 

 

Udvikleren kan måske i løbet af en uges tid logge ind og fixe fejlene. Men nu ved vi jo at der kommer en splinter ny Prestashop ved årsskiftet. Så er der nok ikke brug for det OPC modul alligevel??

Der kunne være money back guaranty...

Edited by joergenaj (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg er nu super tilfreds med OPC-modulet, og det er alle de kunder jeg har installeret det hos også. Det kræver vist en del mere, end nogle få tweeks at få det op at køre.

 

Fejlen 

 

"Når vi prøver på at installere OPC med eller uden GLS, så kommer fejlmeddelse om at override ikkke kan udføres, da det er udført i forvejen."

kan løses ved at slette følgende filer:

 

/override/classes/Customer.php og Cart.php,

/override/controllers/front/OrderOpcController.php,

AuthController.php, AddressController.php og ParentOrderController.php

 

Herefter kan du installere modulet igen.

 

Dette svar er fra udvikleren af modulet, da jeg selv stødte på samme problem i en installation.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tak for tippet Prestafan1234

 

Har nu prøvet at gøre nøjagtig som du beskriver. Får følgende fejl ved upload og install af modulet:

 

Følgende modul(er) kunne ikke installeres:

  • - onepagecheckout : 
    Kan ikke installere, springer over Metoden isDifferent i klassen Address er allerede overskrevet.

Men så prøvede jeg at slette Address.php også. Og så kunne jeg lave min zipfil med modulnavnet og uploade og installere. 

Der er nu følgende fejl i Konfiguration for modulet:

Incomplete installation - Overrides from files AddressController.phpParentOrderController.phpCustomer.phpCart.php and Address.php are not present in /overrides folder, please reinstall module!

 

Efter upload af manglende filer og afinstallation, dernæst geninstallation, ser det ud til at køre.

 

Nu skal det tjekkes for fejl med GLS og tilpasses.

 

Og nu kører det som det skal. Tak til alle for hjælpen. håber vores tips kan hjælpe en anden forarmet i fremtiden ;--)

 

PS: Hvordan sætter man [solvet] i titlen? Jeg kan ikke rette titlen med den fulde editor som førhen.

Edited by joergenaj (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Kik i vejlednimgen til opc. Der er nogæe linier der skal fjernes i en af filerne.

Kik i vejlednimgen til opc. Der er nogæe linier der skal fjernes i en af filerne.

Link to comment
Share on other sites

OK. Vi har med min lillebrors shop været uheldige hele vejen igennem med OPC. Det har været et marreridt. Jeg har tilsidesat mit eget firma for at forsøge at lokalisere fejl. Tre gange har vi åndet lettet op, da vi mente: NU er konflikterne løst. Alt så ud til at virke. MEN så går der ikke mange minutter før OPC har blokeret noget andet.

Link to comment
Share on other sites

Når vi tester OPC, så ser det ud til at virke. Vi har ePay og EAN betaling. Når man vælger ePay kommer betalingsruen op. Men når man vælger EAN, så er det modul nu lammet, så der ikke er validering mere, og man kan ikke sende et 13-cifret tal.

Så kunne man overveje at afsætte en eftermiddag på at forsøge at fixe den konflikt- også. Men så opstår der, efter som vi har set, nok en ny konflikt meget hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...